Te, jotka olette irtisanoutuneet jostain syystä ja olette nyt kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irtisanoutunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

irtisanoutunut

Vieras
Jouduin irtisanoutumaan homeongelman vuoksi hyvästä työpaikasta. Harmittaa hirveesti. Nyt olen sitten työttömänä kotona. Haluaisin kuulla, onko ketään samassa tilanteessa olevia tai olleita? Oletteko tyytyväisiä kotona? otitteko lapset pois hoidosta? pidän jatkossa nuorempaa minitunneilla, et sais pidettyä hoitopaikan ja on niin iso, et kaipaa jo kavereita. Toinen lapsi vanhempi. Miten olette taloudellisesti pärjänneet? Me rakennamme taloa, mikä tuo omat haasteensa ja pelkonsa pärjäämisestä. Mut vaihtoehtoa ei valitettavasti terveyden vuoksi ollut. Vielä ei tarvitse lyhentää lainaa, joten tällä hetkellä varmaan selvitään, mut jatkosta en tiedä.

Olen tyytyväinen kun irtisanouduin. Vanhempi käy eskaria ja nuorempi 4v on mun kanssa kotosalla. Irtisanoin hoitopaikan koska luotan että asiat lutviutuu sitten jos niin käy että hoitoa tarvivat. Meillä on talo maksettu. En vielä edes tiedä alanko nostaan työttömyyskorvauksia. Karenssi menossa. Kiva olla avoimin mielin ja katsella mitä tulevaisuus tuo. Ja nauttia noista lapsista kun ovat ihan parhaassa iässä :)

Omistaja alko tekeen ilman suojauksia remppaa...muutamasta kohdasta näön vuoksi. Mulla lähti melkeen ääni.keuhkot rohisi poskiontelot turvoksissa jne..tätä ennen lähti toinenki työntekijä samasta syystä. Olemme vuoden tapelleet, et saatiin tää remppa ja sitte se ensin luvattiin tehdä kunnolla mut ylläri pylläri ei tehtykään, koska omistajan mielestä ei ongelmaa ole, vaikka haisee ja vedet tulee tulvimalla sisään. Tullut jo pari vuotta.

Työterveyslääkäri ja hoitajat eivät reagoi mitenkään. Meitä on kolme, jotka reagoi voimakkaasti ja muut ovat hiljaa, vaikka oireita osalla onkin, koska heillä on niin hyvät palkat ja ovat jo sen ikäsiä, etteivät saisi heti paikkaa. Osa harkitsee nyt lähtemistä, mutta eivät puhu mitään ennenkä saavat uuden paikan.

Vaihtoehto olis ollut, et soitan työsuojeluun, joka olis antanu varotuksen tai pistäny firman kii..no mitä siitä olis seurannu. Joukko ihmisiä, jotka eivät halua mökää tästä asiasta olis joutunu työttömäksi, koska omistaja on jo eläkkeellä virallisesti ja kerää rahansa pörssikaupalla, se uhkas jo monta kertaa, et laittaa firman kiinni..eli olis laittanu ja kenen olis ollu syy? no mun tietysti, koska tein ilmotuksen. Eli meidän olis kaikkien pitäny lähtee yhtenä rintamana vastaan, mut muut eivät palkan takia halunnu. kommentti oli yhdeltä "se näkyy meidän palkassa, et voimme työskennellä täällä"

Eli koska olen kiltin luontonen enkä jaksanut tappeluita, jotka eivät johda mihinkään toivottuun tulokseen, koska olemme vuoden tapelleet ja sen nähneet niin sanoin sitte itseni irti.

Aave: Miten teillä voi olla talo maksettu, kun noin pienet mukulat kuitenki? Olen kateellinen todellakin...

Yhteistyössä