Te jotka olette itse tehneet tauluja, kysymys teille :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonna-

Jäsen
16.08.2007
242
0
16
Niin, elikkä kyseessä siis kangastaulut (laittamalla kankaan kehyksen/tms päälle). Niin, oletteko käyttäneet niitä valkoisia taulupohjia/maalaustaulua siihen vai mitä? Itse olen niitä käyttänyt ja nyt tarvis sellaisen tosi iiiison, mutta mistä? Ajattelin myös styroksia kokeilla, mutta mistä sitäkin saa, vai onko edes hyvää siihen tarkoitukseen? Myös ihan sellainen puukehys vois olla hyvä, jos olis vaan joku joka sellasen mulle tekis, hih :D
Tarvii apua tää :D kiinnostuneita aiheesta?

mä oon tehnyt semmoseen lattia eristemateriaaliin ja hyvin onnistu. Se on aika sio ja sitä voi sahailla mielensä mukaan jos tarvii siomman niin meillä mies tais jollain rakennusliimalla liimata niitä yhteen.

Mitä maalia ajattelit käyttää maalaukseen? Sekin voi vähän vaikuttaa pohjan valintaan. Itse olen öljyvärillä maalannut sellasille kaupan lättänä pohjille sekä kaupasta valmiiksi saaduille kangaspohjille. Viimeksi ostin Hongkong-liikkeestä 80x60cm pohjan, jossa siis käsiteltykangas viritettynä puukehikkoon.

Minä olen pingottanut pohjakankaan itse puukehyksiin. Ja olen maalannut kankaalle. Joskus olen myös pohjustanut kankaan valkoiseksi. Puukehyksiä saa taidevälineliikkeistä isojakin kokoja. Styroksin kokeilu ei ole kyllä tullut mieleeni. Eikö se "purkaudu" reunoista?

Hui, tuli kiirus, mut nyt pääsin takas :D

Niin ja mä taisin selittää asiani vähän epäselvästi :D Nimittäin, en siis itse maalaa, vaan teen tauluja niin, että että laitan jonkun valmiin kivan kankaan taulupohjan/kehyksen tms päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna-:

Niin ja mä taisin selittää asiani vähän epäselvästi :D Nimittäin, en siis itse maalaa, vaan teen tauluja niin, että että laitan jonkun valmiin kivan kankaan taulupohjan/kehyksen tms päälle :D

eli mä ymmärsin mitä sä tarkoitit...mä oon pingottanu kankaan päälle tohon lattiaeristeeseen

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:

eli mä ymmärsin mitä sä tarkoitit...mä oon pingottanu kankaan päälle tohon lattiaeristeeseen

Minkälaista toi lattiaeriste on? onko teillä jäänyt ylimääräiseksi itsellä vai oletko ostanu ihan tarkoituksella tuohon tarkoitukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:

Minkälaista toi lattiaeriste on? onko teillä jäänyt ylimääräiseksi itsellä vai oletko ostanu ihan tarkoituksella tuohon tarkoitukseen?

se on vähän kuin tyroksi mutta tiiviimpää, mä oo aina jotain kamua pyytäny töistä tuomaan mutta saa sitä ihan k-raudastakin kuulemma yksittäisiä paloja

Yhteistyössä