Te, jotka olette pettäneet tai olleet vähällä pettää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outi"

Vieras
Miten ajauduit tilanteeseen? Kävikö mielessä että näin ei pitäisi tehdä vai veikö tilanne mennessään etkä voinut vastustaa/keskeyttää?

Olen ihastunut yhteen mieheen, vaikka olen naimisissa. En halua pettää mutta tuntuu että jos tilanne tulisi niin en tiedä pystyisinkö hillitsemään itseäni. miehessä on jotakin käsittämätöntä mikä vetää vain puoleensa...

ja juu, ihastuminen on aivan tyhmä juttu.... en edes tunne tyyppiä, pari satunnaista kohtaamista ollut, joissa ei mitään todellakaan ole tapahtunut eikä mies tiedä tunteistani mitään... emme pidä mitenkään yhteyttä tms.... mutta. jos nään hänet vaikka vilaukseltakin, tunteeni ovat aivan sekaisin mona päivää... aarrgh.

En ole pettänyt enkä tajua tollasta "voiko vastustaa" "viekö tilanne mennessään" mentaliteettia. Ajattele ihminen vähän, ei me olla enää mitään viettien perässä kulkevia eläimiä!! Pettäminen on aina tietoinen valinta, ei ole hups, kaaduin mulkkuun tapauksia.

Ei se(kään) ole noin mustavalkoista aina. Sen enempää, tietyistä syistä, asiaa avaamatta.

Ja höpö höpö! Ihminen voi valita, meneekö sellaiseen tilanteeseen, jossa pettäminen on mahdollista. Jos tietää, että kiusaus on suuri, valitsee sitten niin, ettei hankkiudu himon kohteensa kanssa vaikkapa samaan hotellihuoneeseen tms. Asia on juuri näin yksinkertainen! Olen täysin Criminal Mindin kanssa samaa mieltä!!

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="pah";28430205]Ja höpö höpö! Ihminen voi valita, meneekö sellaiseen tilanteeseen, jossa pettäminen on mahdollista. Jos tietää, että kiusaus on suuri, valitsee sitten niin, ettei hankkiudu himon kohteensa kanssa vaikkapa samaan hotellihuoneeseen tms. Asia on juuri näin yksinkertainen! Olen täysin Criminal Mindin kanssa samaa mieltä!![/QUOTE]

Täysin samaa mieltä molempien kanssa. Mä olen kova ihastumaan ja tilanteita ja mahdollisuuksia on ollut, mutta mä osaan käyttää myös järkeäni.
En koskaan valitse niin, että nolaisin omaa suhdettani.

Kyllä olen! tilanne oli se että kaksi vuotta olin puhunut omalle miehelleni kuinka minua loukkaa se että hän ei halua minua.. kaksi vuotta yrittänyt saada asiasta keskustelua..mies vaan vaikeni..kaksi vuotta minusta oli tuntunut torjutulta..olin vain kodinhoitaja. tuntui että muuhun mies ei mua tartte.. koin tuon että asiasta ei voinut puhua torjumisena myös.

aloitin iltaopinnot..luokallani oli myös miehiä.. yks nuori mies katsoi aina silmiin(mitä oma mies ei tehnyt moneen vuoteen), tuo mies hymyili minulle aina kun katsoin häntä, yms sain siis tuolta mieheltä jotakin mitä ilman jäin suhteessani.. ihastuin.. melkein meinasin päätyä koskettamaan miestä. ajattelin seksiä hänen kanssaan.Siinä vaiheessa pysähdyin ajattelemaan että tämä on väärin,eikä tuo mies välttämättä pidemmän päälle olisi yhtään parempi kuin omani,voisi itseasiassa olla paljon kamalampikin. Moraali ei antanut periksi.onneksi. mutta lähellä oli.

Tästä opin sen että joku suhteen ulkopuolinen vst sukupuolta oleva ihminen saattaa herättää tunteita, jos saat häneltä jotakin mitä et omalta suhteelta saa.

siinä vaiheessa jos tajuaa että tuosta on kyse.. voi kääntyä oman puolison puoleen jotta voisi saada sen omassa avioliitossaan.

Juu olen, vaikka naimisissa ollutkin jo yli 10v. Nuorempi ja herttainen nainen lähentyi ja en tiedä mikä meni. Lankesin, vaikka en olisi ikinä itsestäni uskonut.

Tuota noin.. ei ole olemassa sellaisia tilanne vie mennessään juttuja, kyllä sitä aina päättää tekeekö vaiko eikö tee, mutta toki on sellaista käsittämätöntä kemiaa, joka vetää puoleensa niin, että tuntuu ettei voi vastustaa. Juu ja olen siis pettänyt, ihan tietoisesti tehnyt.. ja kiinni jäänyt myös.

[QUOTE="Kukkanen";28430294]Kyllä olen! tilanne oli se että kaksi vuotta olin puhunut omalle miehelleni kuinka minua loukkaa se että hän ei halua minua.. kaksi vuotta yrittänyt saada asiasta keskustelua..mies vaan vaikeni..kaksi vuotta minusta oli tuntunut torjutulta..olin vain kodinhoitaja. tuntui että muuhun mies ei mua tartte.. koin tuon että asiasta ei voinut puhua torjumisena myös.

aloitin iltaopinnot..luokallani oli myös miehiä.. yks nuori mies katsoi aina silmiin(mitä oma mies ei tehnyt moneen vuoteen), tuo mies hymyili minulle aina kun katsoin häntä, yms sain siis tuolta mieheltä jotakin mitä ilman jäin suhteessani.. ihastuin.. melkein meinasin päätyä koskettamaan miestä. ajattelin seksiä hänen kanssaan.Siinä vaiheessa pysähdyin ajattelemaan että tämä on väärin,eikä tuo mies välttämättä pidemmän päälle olisi yhtään parempi kuin omani,voisi itseasiassa olla paljon kamalampikin. Moraali ei antanut periksi.onneksi. mutta lähellä oli.

Tästä opin sen että joku suhteen ulkopuolinen vst sukupuolta oleva ihminen saattaa herättää tunteita, jos saat häneltä jotakin mitä et omalta suhteelta saa.

siinä vaiheessa jos tajuaa että tuosta on kyse.. voi kääntyä oman puolison puoleen jotta voisi saada sen omassa avioliitossaan.[/QUOTE]

PEESAAN VIKOJA LAUSEITA! TOTISINTA TOTTA! Tuon kun pitää mielessä niin olet itse eheämpi ihminen koettelemuksen jälkeen!

<3 Itse vahvistuin kun luin nuo lauseet, vaikka kuinka tyhmältä saattaa kuullostaakin:D Iso kiitos kukkanen!

[QUOTE="vieras";28432094]PEESAAN VIKOJA LAUSEITA! TOTISINTA TOTTA! Tuon kun pitää mielessä niin olet itse eheämpi ihminen koettelemuksen jälkeen!

<3 Itse vahvistuin kun luin nuo lauseet, vaikka kuinka tyhmältä saattaa kuullostaakin:D Iso kiitos kukkanen![/QUOTE]

Mutta mulla onkin juuri se ongelma, että olen vuosikaudet anonut omalta mieheltäni huomiota, hellyyttä, kauniita sanoja... mutta ei. ei mitään muutosta. kiinnostaa omat asiat vaan ja minä silloin kun tarvii apua. olisi varmasti viisasta erota mutta lasten takia en oikein halua... vaikka kai ne kärsii tästäkin kun olen koko ajan onneton... mutta tämä mies... jo pelkkä katse häneltä saa minulla sukat pyörimään jaloissa...

[QUOTE="vieras";28432094]PEESAAN VIKOJA LAUSEITA! TOTISINTA TOTTA! Tuon kun pitää mielessä niin olet itse eheämpi ihminen koettelemuksen jälkeen!

<3 Itse vahvistuin kun luin nuo lauseet, vaikka kuinka tyhmältä saattaa kuullostaakin:D Iso kiitos kukkanen![/QUOTE]

ei se kuulosta tyhmältä,mukavaa jos omat kokemukseni voivat olla jollekulle hyödyksi.

nykyään hirvittää ajatella että olin niin lähellä tehdä elämäni pahimman virheen,vähällä menettää kaiken,pienestä oli kiinni.

-mä oon vähän sellanen että haluan aina ymmärtää sen miksi jokin tietty asia tapahtuu..

[QUOTE="outi";28436454]Mutta mulla onkin juuri se ongelma, että olen vuosikaudet anonut omalta mieheltäni huomiota, hellyyttä, kauniita sanoja... mutta ei. ei mitään muutosta. kiinnostaa omat asiat vaan ja minä silloin kun tarvii apua. olisi varmasti viisasta erota mutta lasten takia en oikein halua... vaikka kai ne kärsii tästäkin kun olen koko ajan onneton... mutta tämä mies... jo pelkkä katse häneltä saa minulla sukat pyörimään jaloissa...[/QUOTE]

tottakai saa.. saat häneltä kaipaamasi huomion...

Oletko pysähtynyt ajattelemaan miehen tunteita? en tarkoita että sinä olisit aiheuttanut tuon. Mutta mikä saa miehen toimimaan noin? entä oletko sinä muuttunut, tarkoitan siis oletko sinä vihainen? ymmärtääkö mies miltä sinusta tuntuu?

Minä ehdottaisin parisuhdeterapiaa!

unohda tuo toinen mies,tee tietoinen päätös parantaa omaa suhdetta.

vastaako mies sun aloitteisiin? siis jos menet lähelle ,ottaako kainaloon? miten kohtelet miestäsi?(välittyykö siis miehelle oikeat tunteet ja tarpeet vai näkeekö hän vain että olet vihainen?)

tottakai olet vihainen,ymmärrän sua..

Monet uskovat, että jos välttää joutumasta tilanteisiin joissa kiusaus pettämiseen on suuri, pystyy helposti kontrolloimaan omia tekemisiään. Aina ei vaan asiat mene niin, koska yllättäviä tilanteita tapahtuu. Eräs mies pysäytti minut eilen kadulla ja pyysi kahville, tosta vaan.. Täytyy sanoa, että oli TODELLA vaikeaa kieltäytyä. Olen naimisissa, mutta mieheni on toisella paikkakunnalla töissä viikot. En kuitenkaan pystyisi myöntämään koskaan itselleni olevani pettäjä, joten lopulta sanoin ei. Nyt kuitenkin mietin tilannetta yhä uudelleen ja uudelleen. Mies jäi jostain kumman syystä vahvasti mieleeni; hän oli kohtelias, mutkaton ja hyvännäköinen. Onneksi en edes muista hänen nimeään - ja tuskin tulee toista kertaa vastaankaan.

[QUOTE="tjj";28564463]Monet uskovat, että jos välttää joutumasta tilanteisiin joissa kiusaus pettämiseen on suuri, pystyy helposti kontrolloimaan omia tekemisiään. Aina ei vaan asiat mene niin, koska yllättäviä tilanteita tapahtuu. Eräs mies pysäytti minut eilen kadulla ja pyysi kahville, tosta vaan.. Täytyy sanoa, että oli TODELLA vaikeaa kieltäytyä. Olen naimisissa, mutta mieheni on toisella paikkakunnalla töissä viikot. En kuitenkaan pystyisi myöntämään koskaan itselleni olevani pettäjä, joten lopulta sanoin ei. Nyt kuitenkin mietin tilannetta yhä uudelleen ja uudelleen. Mies jäi jostain kumman syystä vahvasti mieleeni; hän oli kohtelias, mutkaton ja hyvännäköinen. Onneksi en edes muista hänen nimeään - ja tuskin tulee toista kertaa vastaankaan.[/QUOTE]

Vaikuttaapa todella suurelta kiusaukselta! :D

Yhteistyössä