Hae Anna.fi-sivustolta

Te, jotka olette saaneet piiskaa pienenä?

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä emma, 10.07.2006.

1. Jumppatunnilla Vierailija

Parkuminen kannatti, saattoi saada vähemmän. Tosin joskus kävi niinkin, että kun ei lopettanut itkua, niin sai lisää. Se oli kyllä hullua, jo silloin ja nyt aikuisenakin ajatellen.
    Yleensä kannatti itkeätirauttaa edes muodoksi.
    Kun sain ihan ulkopuoliselta selkääni, niin se oli eri juttu. Siinä ei ollut sitä henkistä painostusta, vaan teosta sai peruksille niin että tuntui. Joku tukeva pajunoksa se oli, ja ihan ulkovaatteiden päälle talvella. Erikoista, että se tuntui " oikealta" selkäsaunalta, muut suurimmaksi osaksi oli sellaista henkistä painostusta ja nujertamista. Tai no ehkä joskus murkkuna kun tuli pottuiltua, niin silloin kämmeniskut sitten oli taas sellaista oikeampaa. Mutta tuo koivunoksalla vetely oli " luulot pois ja minä olen pomo -tyylistä liiskaamista".

Koulussa ykis kaveri kerran seisoi koko päivän ja seuraavanakin jonkun verrana, oli saanut remmiä oikein reilusti. Muutoin kaikki kyllä kykeni tunnin istumaan aina.
    Ketään ei ollut koskaan lyöty kasvoihin tms. Silloin saatiin selkäsaunoja, ei vedetty lättyyn.

2. Viuhui meilläkin Vierailija

Millaisen "rikoksen" teit, että ulkopuolinen antoi selkään? Kuinka vanha olit? Nuo vieraan kakroihin sattumiset eivät varmaan olleet kovin yleisiä.

3. Kati-75 Vierailija

Teininä päätin, että en itke niinkuin pikkutyttönä tein aina kuritettavana ollessani. Toki jokaisella remminiskulla jonkinlaisen tuskanparahduksen päästin ja kyyneleet puristuivat silmiin, mutta en siis parkunut. Kyllä Sitä omakin takapuoli saattoi joskus punoittaa, mutta ei siihenkään kukaan mitään sanonut jumppatuntien suihkussa. Toisaalta se sama oli monelle ihan arkipäivää tuolloin eli ei sen suuremmin aiheuttanut ihmetystä kenessäkään.

4. strykpojke Vierailija

oletko saanut sinun miehesi leikkiä piiskaaleikkiä vielä?Kyllä minä voin antaa sinulle piiskaa vaikka olen itse masokisti jos saat luvan häneltä tulla rangaistusreisulla!Minulla on erektöhäiriköitä,siis en halua naida sinua ollenkaan!Ainoastaan leikkiä s/m leikkiä!

5. Juurikin siinä iässä häpeällistä parkua.. kovensivatko remmin iskuja kun et parkunut? Niin paljon että olisit alkanut parkumaan.? Usein punoitus häipyy aika pian.. Ja remmillä ei välttämättä viiruja tule. Toki aika kovaa se siitä huolimatta tuntuu.

6. Jumppatunnilla Vierailija

Asemalla tuli leikittyä, tai ihan lähellä. Silloin oli vielä sellaiset käsin kammettavat vaihteet. Menin koskemaan, koska reitti oli koulumatkalla. Kerran sitten virkamies nappasi käsittelyyn. Tuo oli ihan virallinen kulkureitti, vielä silloin. Muutenkin tuli silloin vähän oltua varomaton kun junat lähestyivät, lättähatut ja sellaiset. Silloin nopeus ei ollut samaa luokkaa kuin nykyään.
    Ei olisi pitänyt tehdä niin, siis edes käydä koskemassa niitä laitteita. Enhän sitä toki kammettua saanut. Eikä leikitellä raiteilla. Aitoja silloin ei ollut, kulkureittikin oli lankutettu kävelijälle sopivaksi. Aikuisena tajuan, että oli hyvä kun setä vahti ja teki selväksi, ettei leikki käy ja kiellettyjä oli tullut tehtyä. Mitä olisikaan voinut tapahtua?
    Kakarana voi tehdä kaikenlaista hölmöä. Todella hölmöä.
    Näissä rataleikeissä pitäisin pientä kuritusta edelleen tarpeellisena jokaisella radallaleikkijälle vielä tänäkin päivänä. Sanoo laki mitä vaan!

7. Kati-75 Vierailija

En tiedä vaikuttiko itku kurittamisen kovuuteen, mutta se etten suostunut itse riisumaan housuja aiheutti muutan ylimääräisen remmin iskun. Äiti käytti yleensä aina samaa komentoa: " No, otahan perse paljaaksi". Kun parin kehotuksen jälkeen mitään ei tapahtunut, joutuivat vanhemmat repimään farkut alas jaloistani ja siitä maksoin vähän extraa persnahallani.

8. strykpojke Vierailija

Kuullostaa kiihottava!Olen kateellinen!

9. Saitko montako sivalluksia lisää? Vastustelitko monellakin kerralla?

10. Piiskauetiketti Vierailija

Olin varmaan jotain kymmenvuotias, kun isä rupesi antamaan piiskaa. Tiesin että risua tulisi paljaalle, mutta minäpä olin ovela, kiersin käteni joustaviin henkseleihin ja tarrasin vielä kourilla kiinni niistä. Olin varma, että nyt ei ote irtoa ja housut pysyy yläällä. Kesti ehkä 2 sekuntia, kun ukko avasi henselin lukot ja housut valahti melkein itsestään alas. Tuskin olin saanut käsiäni selväksi henkeseleistä, kun sain jo koivuniemeläistä paljaille pakaroille.

Nyt vanhempana olen pystynyt jopa hymyilemään tuolla nerokkaalle toiminnalleni. Muuten tuo isän tavaramerkki, housut alas ja hoitoon, ei ole naurattanut. Se oli tiukka paikka teinipojan alulle, kun kaikkien nähden otettiin pylly paljaaksi ja risutettiin. Vieraan nähden ei oikein tiennyt laittaako vastaan vai ottaako suosiolla, jolloin tapaus ei muuttuisi elämää suuremmaksi asiaksi.

11. Mies55v Vierailija

Sain kyllä lapsena selkään useinkin, ja ole myöhemmin tajunnut oppineeni siitä tietyn käyttäytymismallin. Isä sai minut tottelemaan väkivalloin, aluksi nuoremmat veljeni toimivat tahtoni mukaan kun niitä vähän kuritti, myöhemmin sama toimi kaveriporukassa ja useamman pahoinpitelytuomion seurauksena huomasin että vankilassa on sama systeemi, jossain aiheessa ymmärsin mikä ero on kunnioituksella ja pelolla.

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri