Hae Anna.fi-sivustolta

Te, jotka olette saaneet piiskaa pienenä?

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä emma, 10.07.2006.

1. Samu Vierailija

Olen jo aika ihminen, mutta muistan hyvin saamani rangaistukset. Meillä mukulat opetettiin niin että risusta tulee pepun päälle ellei totella. Risu piti usein itse hakea, ja käydä äidin syliin kuritettavaksi. Risua käytettiin usein, eikä sitä salailtu vierailtakaan.
    Kurituksessa ankarinta ja pahinta oli se nöyryytys kun peppu paljastettiin risulle pyllistysasennossa, ja tämä häpeä vain kasvoi kun ikä lisääntyi. Kahteen otteeseen sain pepulleni jopa ystäväni edessä, noin 7 ja 9 vanhana. Muistan kuinka häpesinkuollakseni , vaikka toisaalta tiesin kaverinikin kokeneen saman joskus.
    Kuitenkin... koin ja ajattelin sen olevan oikein. Kun kerran tein pahaa, oli vanhemmillani oikeus antaa risua. Lapsi uskoo kun sanotaan. En kyllä nyt aikuisena ole enää ainakaan täysin samaa mieltä, enkä usko risun olevan erityisen sovelias kasvatustapa.

2. vierailija Vierailija

Tänä päivänä on tie käräjille auki jos kakaralle selkään annat. Mutta mun nuoruudessani oli vanhempien kunnia asija pitää jälkeläiset ruodussa. Mulla on vaikka kuinka monta muistoa kun kylässä joku kyseli mun kurituksestani. Ja mun vanhemmilleni se oli mannaa kun sai esitellä mun takapuoltani heille. Ja tietysti ne näkivät millainen on mun miehen alkuni miksi ne sitä nimittelivät. Mutta se oli sitä 6-70 kultasta aikaa ei sille mitään voinut että jossain tuvassa lasta/lapsia huudatettiin. Mekin kun tultiin kotiimme kylästä vanhempieni kanssa, Kuuntele poikamme et sinä ole tän kylän ainut kakara joka selkäänsa saa on niitä muitakin. Ja monta kertaa isäni pysäytti autonsa sekä sammutti sen moottorin että me paremmin kuultaas että jossakin talossa kakara sai sitä itseään eli selkäänsä.

3. piiskattupoika Vierailija

Tuli mieleeni kun näitä luveskelin ja mulla kävi yksi kavereni paikalla se oli saanut
    selkäänsä muijaltaan. Ja vain sen takia että heillä oli vieraita ja se vakoili kun akat
    sovitteli tissi liivejä, Eli nämä leenalle ja nämä roskiin ja niin edelleen.
    Mulla on sisko joka on 4 vuotta minua nuorempi. Ja minä olin silloin autokoulussa
    Minä tulin kotiini ja jostain syystä en tullut pääovesta sisälle vaan kiersin talon ja taka ovesta meinasin tulla sisälleni. Minä kuulin mielen kiintoista keskustelua mun siskoni huoneesta. Siellä oli rätti sulkeiset meneillään. Eli se seisoi tuolilla ja
    meidän äitimme sovitteli sille sen vaatteita päälle. Roskiin sopii vielä liian pieni ja
    niin edelleen. Mulla melani tietysti ylhäällä ja hyvä kun en ottanut sitä vielä esille
    ja ruvennut sitä survomaan edes takas. Minuun tartuttiin takaa päin se oli meidän
    isä ja mut siskoni ikkunan taakse sekä ja isäni kolkutti lasia. Likat pelästyi ja siskoni heti peite tai lakana sen suojaksi. Me sisälle ja isäni rupesi minua heti riisumaan kun tultiin tupaan eli keittiöön. Ja naisetkin tulivat paikalle nyt oli mun
    siskonikin saanut vaatetta päälle. niillä oli hauskaa kun isäni riisui minua ja kun se
    veti multa alkkarini alas. Minä niitä heti yläs ja isälleni mennään saunaan piiskaa mut siellä. Mutta isäni oli järkähtämätön sinä vakoilet sun siskoasi poika heti housut pois sun koivistasi, Tai minä vien sut meidän etu pihalle ja huudatan sinua
    siellä. Minä olin heti ilman kalsareitani. Kylläpä meidän pojalla nyt toi sojottaa sanoi meidän äitimme ja kaikki vain tuijotti minua haaroihini. minua nolotti olla
    siinä heidän töllistelevänä. Mutta onnekseni isäni muisti miksi olen siinä heidän
    edessä alaste. Ja poika pöydälle likat pitämään minun käsistäni kiinni ja poika parkumaan kunnolla silloin meillä. Tapauksesta on kulunut monta vuosi kymmentä nyt. Mutta aina se vain lämmittää minun mieltäni yhä edelleen. Se äitini kommenti Kylläpä meidän pojalla nyt toi sojottaa. No nyt ei kyllä sojota enää kun on tota ikääkin mulle kerääntynyt.

4. Pokasena. Vierailija

Tämä tarinani alkaa kun Olin alle koulu ijän ja meillä kuten naapureillakin oli silloin tapana. Alle koulu ijän ei housuja jalassa kuten ei mullakaan ollut housuja.
    Oli helppo mennä kuselle kun oli pilini vapaana Aina. Ja me kakarat kustiin vähän mihin sattui pihalla. Aikuiset yrittivät saada meille paikkaa mihin voimme pissan laskea mutta heikoin tuloksin. Minäkin pissasin vaikka kesken juoksun kun se oli musta mukavaa. Katsokaa poikaa joku huusi ja osoitti minua kun juoksin ja kusin samalla. Se oli heidän mieleen silloin 50 luvulla eli ei eilen. Ja mun tarinani alkaa
    olet sinä mitä mieltä tahdot mun tarinastani, Mulle tämä on tosi EI sulle.
    Veljeäni vietiin korvasta sisälle ja minä sekä muut alle koulu ijän keittiön ikkunan taakse katselemaan ja kuuntelemaan. Veljeni yritti parhaimmalla kyvyllä saada syyn jonkun toisen päälle mutta eivät sitä uskoneet. Ja oli veljeni vuoro parkua meillä. Välillä oli myöskin mun vuoroni saada samaa lääkettä kuin veljenikin sai.
    Veljeni on minua 2 vuotta vanhempi ja mulle esi kuvana. Sillä oli silloin lapsena sekä nuorena miehenä taipumus tarkistaa poikien munat, Ja se oli likoille mieleeen veljeni otti jonkun pojan ja sen munat esitteli likoille. Ja minä joka Olin kuin varjo sen perästä sain olla kaikkein eniten housuni nilkoissa tai pois paikoiltaan. Veljeni juoksi jonnekkin ja minä sen perästä, Paikalla oli muita lapsia ja veljeni laittoi mut heti selälleni. ja muut kakarat meidän ympärille kun tiesivät mitä veljeni mulle nyt tekee.Ja veljeni aukaisi multa housuni ja niitä alas päin sekä muut jelppasivat sitä siinä. Pois kokonaan pojalta se komensi muita kakaroita. Ja
    multa kinttuni auki kunnolla. Pojalla on tollanen joku sanoi ja veljeni yritti saada sitä multa yläs. Välillä sai ja välillä ei. Mutta kun vanhenin se sai sen helpommin yläs joka oli muiden mieleen. Poika on piiskattu eilen ja se käänsi mut vatsalleni. Jokainen joka näyttää mulle omat pissa vehkeensä pääsee seuraavalla kerralla kun on poika piiskattavana sitä katselemaan lupasi veljeni heille. Minä huomasin monta kertaa kun oli mun vuoroni saada selkääni veljeni sen tiesi etukäteen ja möi pääsy lippuja mun piiskajaisiini. Tai niin minä sen silloin ajattelin kun veljeni laitteli penkit valmiiksi meidän keittiön ikkunan taakse. Ja katseli kelloaan että on kaikki valmiina kun meidän isä tulee töistään kotiinsa. Ja kun se tuli minä sen kaulaan ja se kantoi mut sisälle missä heti äitini
    kertoili kuulumiset sille. Ja se laittoi mut keittiön pöydälle seisomaan että porukka ulkona näkevät kunnolla kun minut riisuttiin Aina alasti. Sen jälkeen isäni otti mut kainaloonsa ja takapuoleni ikkunaan päin ja mun huudatukseni alkoi. Sen jälkeen polven päälle ja remmillä se loppu rankaistus mulle. Sitten pöydälle seisomaan munat ikkunaan päin tietysti että kaikki näkevät kuinka minä paruin siinä pöydällä. Ja äitini antoi mulle pyyhkeen mihin sain minä kasvojani kuivata. Joka kerta kun mulla meni pyyhe munieni eteen äitini löi minua vitsalla koivilleni. Pyyhe pois poika sulla ei ole mitään lupaa niitä peitellä
    se sanoi mulle heti. Kun ne olivat laittaneet mut sänkyyni tuli veljeni vuoro maksaa siintä erikois palvelusta. Kun vanhempani ottivat veljeni mukaansa minä näyttelin nukkuvaa kakaraa. ja heti kun ne meni ulos mun veljeni kanssa minä heidän peräänsä Ne veivät sen saunaan ja isäni otti uuden vitsan mukaansa. Ota kaksi tai kolme poika huudattaa veljeään taas huomenna kuiteskin. Ja ne veivät sen sinne saunan puolelle missä ei ole ikkunaa mutta veljeni huudon minä kyllä kuulin kun ne sitä lämmitti. Mulle tuli oikein hyvä
    mieli kun kuuntelin veljeni parkumista siellä ja kuvittelin kuinka vitsa tanssi pojan takapuolen päällä. Sen jälkeen ne toivat pojan pesu huoneen puolelle ja laittoivat sen pesu saaviin seisoman. ja pesivät pojan eikä kuten minut ne pesi-
    vät kevyellä kädellä. Vaan kova kouraisesti sitä kourivat joka puolelta ja veljeni laukesi monta kertaa heidän toimesta. Huomenne me emme ole kotona kun te tulette koulusta. Heti vain veljeltäsi housut pois sen koivista ja tarkista tämä siltä sekä ne kourivat mun veljeni penistä kunnolla. Mutta jos olet liijoitellut vie sun isäsi sut jonnekkin .saat antaa sille kunnolla maksun ja meille huomen illalla kun sun veljesi jo nukkuu. Eli poika järki mukaan kun olet veljesi kimpussa huomenna sekä muina päivinä. Ja ne nostivat sen pois siintä pesu saavista. Näkyy vielä pistetään poika istumaan saaviin ja ne laskivat kylmää vettä siihen saaviin sekä pitivät pojan kintut auki sekä runkkasivat poikaa. On meillä hyvä poika me saamme tehdä sille mitä meille mieleen tulee. Ja se ottaa maksun huomenna meidän pikku pojalta ne juttelivat keskenään. Ja mun veljeltäni tuli spermaa siihen lattialle. Katos meidän poikaa sehän sillä rupee
    toimimaan kuten miehellä pitääkin toimia. Minä juttelen villen tai lassen kanssa huomenna. Meidän poikamme pitää kunnolla piiskata minä en pidä kun se piiskataan täällä salassa. Ja jos homma menee kuten olen ajatellut poika laitetaan naisille leluksi. Eli vaimoni juttele sun kavereillesi meidän poikamme tarvitsee pillua, vittua, persettä ja mitä niitä onkaan rakkaalla lapsella nimijä.
    Ne nostivat veljeni pois siintä kylmästä vedestä. Noin on poika taas kuin ihminen. ja minä kiireesti juoksin takas sänkyyni ja peitteen alle. Vanhempani tulivat ja laittoivat veljeni sen sänkyyn ja multa ne ottivat viltin pois päältäni.
    Meidän pojalla seisoo sen siitin käys Ukko hakemassa tyhjä pullo niin minä pissatan meidän poikamme. Äitini yritti multa pissaa ulos mutta tuli vain vähäsen multa. OK tulen tunnin päästä uudestaan pissattamaan poikamme se sanoi. ja se jätti pullon meidän huoneeseen sekä meni isämme kanssa naimaan
    äänistä päätellen. Multa nostettiin taas peitettä se oli mun veljeni joka näytti mulle ole hiljaa ja sekin yritti multa saada pissaa ulos. Sitten se itse pissasi siihen pulloon siltä tuli kyllä pissaa ulos. Ikkuna auki ja veljeni tyhjensi sen pullon ulos sekä ikkuna kiinni ja veljeni tuli leikkimään mun pilini kanssa. Kunnes me kuultiin että meidän vanhemmat lopettivat naimisen ja veljeni takas omaan sänkyynsä sekä näytteli nukkujaa heille. Ne tulivat sekä yrittivät Meitä poikia pissattaa mutta turhaan ei meiltä mitään tullut. No tunnin päästä on uusinta pojille ja ne vain kopeloivat Meitä hetken ja laittoivat viltin meille takas päälle. Minä heräsin yöllä 2 tai 3 kertaa kun minua pissatettiin. Ja kerran kun ne runkkasi mun veljeäni kunnolla. Poika pitää saada tyhjäksi ne vain sanoivat toisilleen ja ne tulivat mutkin tarkistamaan. Mutta mulla ei silloin toiminut niin kuin veljelläni Toimi sen peli väline. Ja aamulla Aamu toimet sekä me kakarat kouluun ja meidän vanhemmat töihinsä. Meidän isä oli lähtenyt jo aamulla se oli käynyt meidät tyhjentämässä. Sillä on tapana aamulla multa yksi tai kaksi
    laukausta ulos pilistäni. Ja veljeltäni enemmän usein mun laskujeni mukaan viisi laukausta se ottaa ennen kuin on rauhoittunut ja lähtee hommiinsa.

5. vierailija Vierailija

Mummolassakaan ei remmin puhumista unohdettu. Kiukuttelusta uhattiin viedä navetan taakse tunkiolle, housut alas ja remmillä vetely.

6. vierailija Vierailija

Mummolassakaan ei remmin puhumista unohdettu. Kiukuttelusta uhattiin viedä navetan taakse tunkiolle, housut alas ja remmillä vetely.

7. vierailija Vierailija

8. vierailija Vierailija

Kiinnostavaa luettavaa ollut ja palauttaa taas monia muistoja mieleen 60-luvun lopusta ja 70-luvulta. Olen vuosimallia -65.

Minäkin sain piiskaa koko lapsuuteni, varmaan jo ennen varsinaisia muistikuvia. Muistan nimittäin leikkineeni piiskausleikkejä nukkieni kanssa jo todella pienenä – eli jostainhan niihin olin mallin saanut! Vauva-ajan muistokirjaanikin äiti oli kirjoittanut minun leikkineen 1.5-vuotiaana nukkien kanssa ja sanoneen heille, että he saavat kohta ‘piikkaa’… eli olivat aloittaneet tosi varhain minun ‘kasvattamiseni’ piiskan avulla.

Ensimmäinen varsinainen muistikuva on kun olen varmaankin kolme-neljä vuotias. Oltiin serkkujen luona ja ilmeisesti riehuimme ja äidille tuli tarve näyttää miten hyvä kasvattaja hän on… Muistan kuinka minua (muttei serkkuja), piiskataan punaisella johdon pätkällä ruokasalin puu-sohvan päällä ja paljaalle pyllylle tietenkin. Uskomatonta kuinka hyvin muistan kaikki nuo visuaaliset yksityiskohdat tuosta tilanteesta… Tästä kerrasta muistan jopa polttavan kivun! Paruin suoraa huutoa ja muistan jopa kuinka samanikainen serkku-poika itkee vieressä että ei saa satuttaa mun kaveria! Se oli ensimmainen piiskaus minkä muistan (ja ainoa kerta kun joku puolusti minua!) Ja muistan jopa kuinka tuo punainen piiskana toiminut johdonpätkä oli koko loppuvierailun uuninraossa esillä! Muistan sen koon ja värin aivan tarkasti! Se oli ilmeisesti serkkuja varten oleva piiska mutta en koskaan nähnyt sitä käytettävän heidän kurituksessaan. Tuosta piiskauskerrasta en muista häpeän tunnetta vaan pelkästään sen polttavan kivun ja jonkinlaisen tyrmistyksen tunteen kun jotenkin aivan yhtäkkiä minua piiskataan kesken leikin. Sillä kerralla en vielä edes taistellut vastaan vaan vain huusin täyttä kurkkua. Uskon, etta häpeän tunne tuli mukaan vasta seuraavilla piiskauskerroilla ja se oli niin valtaisia niissä, etta kivun tunnetta en siksi muista kovinkaan monesta muusta piiskauskerrasta.

Alle kouluikaisestä on monia piiskausmuistoja, jotka sijoittuivat kotiin eri puolille asuntoa. Erikoista kuinka tarkkaan muistan yksityiskohtia, esim. sängynpeiton värin ja missä huoneessa tai missä kohtaa huonetta piiskataan, millä sängyllä tai tuolilla ja piiskausvälineen - äiti yleensä piiskasi haaraisella koivu-risulla ja sivallusten välissä aina sanoi, että ‘…tämä on siitä ja tämä siitä…’. Muistan hyvin kuinka aina paruin ja huusin ja taistelin vastaan, jopa yritin purra! Kerran pakenin kesken risutuksen vanhempien parisängyn alle ja sieltä äiti veti minut vihaisena jaloista pois. Uskomatonta kuinka tarkkaan muistan, kuinka hän sillä kertaa jatkoi piiskaamistani siten, että piti jalkojani ylhäälle nostettuna yhdellä kädellä ja toisessa kadessä olevalla risulla piiskasi sekä reidet, että ilmeisesti samalla pimppinikin! Tamä on ainoa risupiiskaus, johon liittyen muistan kuinka kauheasti se sattui! Muistan selvään, että kiljuin aivan suoraa huutoa ja yritin potkia jalkojani vapaaksi!

Myöhemmin muista tilanteita, joissa äiti piiskasi millä tahansa mitä käteen sattui, hyppynaruillani, käsilaukkunsa nahkahihnalla, valkoisella muoviputken pätkällä… muistan selkeästi nämä välineet ja samankaltaisten näkeminen nyt aikuisena (sekä tietynlaiset koivun tai pajun oksat) saavat minussa kyllä tutut tykyttävät tuntemukset vatsanpohjassa… Niitä tuntemuksia koin ensimmäistä kertaa jo alle kouluikäisenä piiskaukseen liittyen. Se oli pelkoa tietenkin, kuin perhoset vatsassa, alavatsan jomotusta ja tykytysta, mutta samalla sitä tietynlaista kutinaa alapäässä. Muistan kuinka usein vessassa tai jossain sohvan takana yritin katsoa minkälaisia jälkiä piiskaus oli peppuun jättänyt! Ja nukkien peppuihin piirsin samanlaisia viiruja tusseilla (mistä kylläkin sain sitten uudelleen piiskaa!) Erään kerran, ehkä noin 6-7-vuotiaana etsin kotoa kaikki piiskausvälineet, hyppynarut, remmit, johdonpätkät ym., joilla olin joskus saanut piiskaa (paitsi risua, johon en uskaltanut koskea) ja laitoin ne mukamas piiloon nukenvaunuihini! Muistan, että sen jälkeen menin piiloon nukenvaunujen taakse sängyn ja kaapin väliin, jonkinlaisen peiton alle. Muistan hyvin vatsanpohjan tunteen ja tykytyksen alapäässä ja kuinka painoin ja hieroin sitä kädelläni jotenkin kummastuneena! Kun äiti kohta huusi minua auttamaan en vastannut vaikka tiesin, että siitä ei hyvä seuraa. Aivan selkeästi siinä ajattelin, että en olekaan saanut pitkään aikaan piiskaa! No, kun äiti sitten tuli etsimään minua ja veti peiton yltäni ja sanoi, etta nyt saat kylla oikein kunnolla remmistä minulle tuli heti itku, mutta jotenkin helpotuksesta! Eli on mahdollista, että alitajuisesti ikään kuin kerjäsin piiskaa! Siitä piiskauskerrasta en muista muuta kuin sen miten se alkoi. Isä kutsuttiin olohuoneesta kurittamaan minua ja muuta en muista. Jos toisilla samanlaisia kokemuksia lapsuuden ajan seksuaalisiin tuntemuksiin piiskaukseen liittyen, olisi kiva kuulla…

9. vierailija Vierailija

Jatkan vielä… tuo edellinen oli minun viestini…

Alle kouluikään liittyneiden piiskaamisten syinä oli yleensä ‘tuhmuus’, eli kiukuttelu, tottelemattomuus tai vastaan sanominen. Joskus riehuminen. Jos pikkuveli (2 v. nuorempi) kanteli, että kiusaan, niin koskaan ei kyselty mitä hän oli tehnyt vaan minut piiskattiin, joko samantien tai sitten kun isä tuli kotiin illalla. Jos serkkujen tai muiden kylässä olleiden lasten kanssa yhdessä riehuttiin ja joku satutti itsensä tai muuten kanteli, niin en muista, että ketään muuta olisi koskaan piiskattu kuin minut - oltiin sitten kotona tai kylässä. Eli jostain tosi oudosta ryhmädynaamisesta systeemistä oli kyse kun minusta aina tehtiin se itsestäänselvä syyllinen ja olin eräänlaisessa ‘tuhman’ lapsen roolissa koko lapsuuteni vaikka todellisuudessa olin todella kiltti. Jos jouduin odottamaan ‘kunnon’ piiskausta isän kädestä, siihenkin liittyi rituaaleja, jotka ovat jääneet mieleen. Kun isä tuli kotiin, äiti ilmoitti hänelle jo eteisessä, miten vaikea/tuhma/kiukutteleva/tottelematon olin ollut ja, että hänen pitää minua kunnolla kurittaa. Siinä vaiheessa olivat perhoset vatsassa ja joskus teki mieli oksentaa. Piiskaus ei kuitenkaan tapahtunut heti vaan ensin isän piti laittaa uudet koksit talon lämmitysuuniin, eli hakea ne ulkoa ja laittaa uuniin. Sen jälkeen hän kävi pesulla ja sitten oli ruoka-aika. Ruokailun aikana yleensä minua muistutettiin, että sen jälkeen saan kunnolla selkääni. Jos sitten olin niin rohkea (typerä), että vielä uskalsin ’kiukutella’ ruoastakin, niin se johti siihen, että sanottiin, että saisin kaksinkertaisen selkäsaunan tai ’solkipäällä’ ja, että sen jälkeen en pystyisi edes istumaan viikkoon! En muista koskaan saaneeni piiskaa solkipäällä mutta sillä usein peloteltiin. Yhden kerran muistan kuinka tällaisen tilanteen yhteydessä äiti käski minut nurkkaan seisomaan sillä aikaa kun muut ruokailivat. Jostain syystä tuohon alistuinkin sillä kertaa, vaikka muita kertoja en muista ja normaalisti en alistunut mihinkään kuin pakolla. Muistan miten minua seuraavana päivänä kuitenkin harmitti ja hävetti kun kuulin äidin puhelimessa kertovan jollekin tästä nurkkarangaistuksesta jotenkin itsetyytyväisenä sanoen, että ”kyllä se siellä vaan seisoi nurkassa ja pysyi niin kauan kun käskin!”

Tietenkin, jos vieraita oli kylässä tai, jos oltiin kylässä, niinkuin usein oltiin siihen aikaan, jopa useiden päivienkin ajan, niin vieraidenkin aikana piiskattiin, jos vain tarve vaati. Tai vähintään uhkailtiin ja edellisistä piiskauksista muistuteltiin. Niistä usein aikuiset kyselivätkin, että onko ollut kilttinä vai onko Koivuniemen herran täytynyt vierailla useinkin ja minkälaisista syistä… äiti ja pikkuveli aina auliisti raportoivat kuinka olin ’kiukutellut’ ja sitten saanut ’oikein kunnolla’ piiskaa paljaalle pyllylle ja sitten pyytänyt anteeksi. Risu oli tietenkin meilläkin aina esillä, joko jääkaapin vieressä seinällä, tapetin rakojen välissä tai olohuoneessa kirjahyllyn päällä – äiti sen aina haki tai joskus jopa pyysi jonkun vieraan hakemaan. Ainakin kerran muistan kuinka pyysi naapurin tädin hakemaan minua varten ulkoa oikein kunnon risun ja sitten piiskasi paljaalle pyllylle tämän nähden. En kyllä muista tuon piiskauksen syytä mutta häpeän tunteen muistan. Serkkulassa ollessamme äiti kerran pyysi serkkua hakemaan minua varten ulkoa piiskan. Kerran automatkalla isä pysäytti auton ja mukana matkustanut eno pyydettiin hakemaan minun kotona pian tapahtuvaa piiskaustani varten oikein kunnon pajupiiskan. Hän tuli autoon usean pajupiiskan (vitsan) kanssa. Muistan kuinka kotona ne laitettiin isoon vaasiin kukkien sekaan ja monta kertaa sen jälkeen minua piiskattiin niillä, tosin aina yhdellä vitsalla kerrallaan. Se jätti kamalat kohoumat ja niiden piiskausten jälkeen, muistan, että sattui istua kovalla puu pulpetin tuolilla koulussa. Muita kertoja en muista saaneeni pajupiiskaa kuin vasta nyt aikuisena:>) Mummolaan kun mentiin kesällä lomalle niin saman tien risu laitettiin sielläkin uunin rakoon ja taatusti iltaan tai ainakin seuraavaan iltaan mennessä minut sillä oli piiskattu ensimmäisen kerran, ilmeisesti, jos ei muuten niin ajanvietteeksi tai toisten lasten pelotteeksi! Jos olin mummon luona ‘hoidossa’ tämä piiskasi tosi herkästi ihan mistä syystä tahansa ja sitten kanteli äidille sanoen, että ei ollut vanhana ihmisenä jaksanut minua kunnolla piiskata kun olin niin ’mahdoton’ ja potkinutkin olin niin kovasti, että häneen aivan sattui. Sen seurauksena äiti sitten tietenkin saman tien piiskasi minut uudestaan ja kovasti, ettei kellekään vaan olisi tullut kuvitelmaa, ettei minua osattu pitää kurissa. Nain tapahtui ainakin kolme kertaa ja yhdellä niistä, isän tultua mummolaan vasta illansuussa, mummo otti saamani kaksi piiskausta puheeksi ja aikansa keskusteltuaan lasten kasvatuksesta ja siitä miten eräs enoistani ei ollut kunnolla kurittanut serkkuani, päätyivät siihen, että isän pitäisi minulle vielä sinä iltana antaa oikein kunnolla selkään ja nimenomaan mummolan porstuan naulassa roikkuvalla nahkaremmillä. Lienee ollut sama remmi, millä äitiäni oli lapsena kuritettu, en tiedä. Sillä kertaa sentään isä piiskasi kammarissa, eikä toisten nähden, mutta muistan kuinka kamalasti se nimenomainen remmi sattui kun oli jo kahdesti sinä päivänä piiskattu. Piiskauksen jälkeen piti mennä tupaan pyytämään mummolta ja äidiltä anteeksi tottelemattomuutta ja omapäisyyttä ja sen jälkeen piti auttaa astioiden tiskaamisessa ja kuivaamisessa. Muistan sen miltä tuntui seistä siinä tiskivadin edessä ja peppua todella kuumotti ja kirvelsi. Mummo laittoi sen remmin uunin koukusta roikkumaan ja se oli siina koko loppuloman mutta onneksi sillä ei minua toista kertaa piiskattu.

Kerran kun meillä oli vieraita, äiti päätti jostain syystä antaa demonstraation ja ilman mitään varoitusta (tai syytä) otti kirjahyllyn päällä olevan risun, veti minut polvelleen ja sanoi vieraille, että ‘katsokaas kuinka meidan M. saa piiskaa!” Kuvitelkaa, siinä ihmiset vaan istuivat sohvalla ja katsoivat kun minulta vedetään kaikki housut nilkkoihin ja piiskataan paljaalle pyllylle. Mutta ei äiti kyllä ehtinyt piiskata kuin pari ripsausta kun jo karkasin polvelta ja juoksin vanhempien parisängyn alle piiloon vieraiden naurun saattamana. Muistan kuinka kylässä olleet lapset kävivät kurkistelemassa sängyn alle mutta en tullut sieltä pois koko vierailun aikana enkä onneksi sen takia saanut uudestaan piiskaa, vaikka sillä kyllä uhattiin. Mutta muistan kuinka juuri tuo häpeän tunne oli tosi musertava! Nykyisinkään en voi tavata noita julkisia piiskauksiani todistaneita ihmisiä ilman nolouden tunnetta (mikä tarkoittaa, etten halua tavata heitä, jos ei ole pakko)! Joskus kyllä pitaisi rohkaistua ja kysyä heiltä miksi eivät koskaan nousseet puolustamaan lasta!

Kiinnostava piirre tavassa, jolla minua kuritettiin oli se, että jokainen kuritus oli aina äidin aikaansaannosta. Jos isä oli kotona, äiti ei yleensä piiskannut itse, vaan käski isää antamaan minulle ‘oikein kunnolla’ selkään. Ja kyllä hän mielellaan antoikin! Isä aivan tuntui nauttivan ‘ankaran enon/sedän’ roolistaan sukulaisten silmissä ja erityisen mieluisasti piiskasi vieraiden aikana, joko kaikkien nähden, tai joskus sentään viereisessä huoneessa, josta kyllä kiljuntani kuului koko taloon! Jotenkin minulle oli kai ainoa omanarvontunnon pelastus se, ettei minua kukaan koskaan piiskannut ilman, että olisin ainakin alussa tapellut vastaan kynsin hampain. Tosin tappelu aina laantui piiskauksen jatkuessa enka suurimmista osista piiskauksia edes muista kuinka ne loppuivat tai mitä heti sen jälkeen tapahtui. Joistakin kerroista ollessani tosi pieni, muistan kuinka minun piti ottaa äitiä kaulasta kiinni ja sanoa anteeksi, että olin ollut tuhma ja luvata olevani kiltti. Mutta hyvin harvoista kouluiän piiskauksista muistan miten ne loppuivat. Tämän olen selittänyt sillä, että avuttomuuden ja siihen liittyvän häpeän tunne on ollut niin traumaattista, etta olen dissosioinut niiden piiskausten loppuhetket. Usein vieraiden aikana aikuiset keskustelivat siitä kuinka ‘kovapäinen’ tai ‘pippurinen’ olen. Muistan kuinka täti varoitti serkkuani olemaan kiltisti tai eno antaisi hänellekin samanlaisen kunnon selkäsaunan kuin mitä hänen jatkuvasti pitää antaa minulle.

10. vierailija Vierailija

Jatkan vielä… nuo kaksi edellistä oli minun viestejäni…

Uskon, että molemmilla vanhemmillani oli piiskausfetissi, mutta eivät he koskaan toinen toisiaan piiskanneet! Asuin koko lapsuuteni pienessä kaksiossa, ensin maalla ja sitten kaupungissa ja kyllä olisin kuullut ja nähnyt, jos näin olisi ollut laita. Kuulin kyllä heidän usein keskustelevan lapsuutensa selkäsaunoista keskenään ja vieraidenkin kanssa tästä aiheesta keskusteltiin usein. Muistan jopa, että muutaman kerran äiti puhelimessa kertoi jollekin yksityiskohtaisen selostuksen siitä, miten ja millaisella valineellä oli juuri antanut minulle piiskaa ja minkälaiset jäljet siitä oli jäänyt pyllyyni. Muistan kerran, kuinka hän vakuutteli puhelimen toisessa päässä olevalle tädille, jolla oli hieman minua nuorempi tytär, että kyllä hänen kokemuksensa mukaan, minua piiskatessaan hän on huomannut, että koivurisulla annettu piiskaus sattuu todella paljon paljaalle pyllylle. Uskoisin, että minun piiskaukseni palvelivat vanhempiani jonkinlaisina esi-leikkeinä, mistä he eivät ehkä kuitenkaan olleet tietoisia. Muistan hyvin, että ensin piiskattuaan minut, nukkumaan menon jälkeen (ei ennemmin) he yleensä harrastivat seksiä. Pienenä lapsena en tätä tietenkään ymmärtänyt mutta kouluikäisenä kyllä tiesin mitä heidän makuuhuoneestaan kuulemani äänet tarkoittivat ja jotenkin osasin jopa odottaa niitä, jos minulla oli pylly punaisena! Kuten sanoin, asuimme pienessä kaksiossa ja siinä vaiheessa vuodesohvani oli olohuoneen puolella aivan vanhempien makuuhuoneen seinän takana. Eli teoriani on, että vanhemmilleni minun piiskaamiseni oli jonkinlainen kiihoittava esi-leikki, jossa äiti vaati isää piiskaamaan minut ‘oikein kunnolla’ ja jäi sitten katsomaan toimenpidettä pylly kosteana. Ehkä häntä kiihoitti nimenomaan katseleminen ja ehkä siksi niin usein vaati minun piiskaamistani vieraidenkin aikana. Tai itse piiskasi minut erityisesti vieraiden aikana. Lisäksi, aina piiskaamisteni jälkeen muutoin hiljainen isäni oli jotenkin erilainen, rehvasteleva ja uhoava.

Isä ei piiskannut minua koskaan risuilla vaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (pajupiiskat & puuhenkari), hän aina piiskasi omalla, ohuella, mustalla nahkavyöllaan, jonka siis otti pois housuistaan juuri ennen piiskausta, mikä rituaali soljen kilahduksineen on itsessään minulle nykyisin fetissi! Lisäksi isä piiskasi aina täysin voimin, tai siltä se ainakin silloin lapsena tuntui! Eli, aina kun isä piiskasi, hän antoi ‘kunnolla piiskaa’. Aina piiskattiin paljaalle pyllylle ja kaikki housut, villahousut, sukkahousut ym. olivat laskettuna alas nilkkoihin tai polvitaipeisiin piiskauksen ajaksi. Tämän takia potkiminen oli vaikeampaa. Risupiiskausten kipua en muista kuin siltä yhdeltä mainitsemaltani kerralta mutta monien isän antamien remmitysten kivun muistan hyvin. Esimerkiksi kerron kerran, joka tapahtui kun olin 5-6 vuotias (siis ennen kouluikää). Yritin potkia mutta en voinut koska jalat olivat tiukasti isän polvien välissä ja sukkahousut olivat siellä niinikään mytyssä. Piiskaus tapahtui omalla puisella vetosohvasängylläni, joka oli silloin vielä vanhempieni makuuhuoneessa… ja äiti ja pikkuveli istuivat vastapaisen parisängyn reunalla vierekkäin ja katsoivat kuin teatterissa kun isä piiskasi kaksinkerroin taitetulla nahkavyöllään minun paljasta pyllyäni. Muistan parisängyn peiton punaruutuisen kankaan ja pikkuveljen vaaleansinisen puseron ja kuinka äiti piti häntä kädestä kiinni kun istuivat siinä vierekkäin todistamassa minun rankaisemistani. Muistan kuinka isä lyöntien välissä huusi, että joko riittää ja joko tottelet! Ja senkin muistan kuinka äiti sanoi, (ikäänkuin neuvoi isää), että muistaa hyvin kun itse sai isältään kovasti remmistä niin ei pystynyt vastaamaan piiskauksen aikana! ….Minusta on aika outoa, että niin selvästi muistan tämän keskustelun pätkän tuon piiskauksen aikana. Oliko äitini ehkä jotenkin empaattinen minua kohtaa siinä tilanteessa vaikka oli silläkin kerralla itse käskenyt isää antamaan minulle ’oikein kunnolla selkään’? Sen kerran piiskauksen syynkin jopa muistan. En ollut mukisematta halunnut laittaa akryylisia ja kutittavia sukkahousuja jalkaani ja siis kiukutellut ja ollut tottelematon ja omapäinen. Muistan myös kuinka piiskaamisen jossain vaiheessa kaikin voimin yritin nipistää isän jalkaa ja onnistuinkin nipistaa ja raapia lahkeen sisältä. Isä oli siitä todella raivoissaan ja taisi todella hakata minut sillä kertaa perin pohjin. Eli, miten ja milloin se piiskaus loppui en edes muista! Mutta sen muistan, että samana iltana, kenties piankin piiskauksen jälkeen oltiin menossa kylään, minne oltiin ilmeisesti oltu menossa jo silloin kun aloin kiukuttelelmaan sukkahousuistani. Isä istui eteisen matalan piirongin päällä ja äiti sanoi, että minun piti pyytää häneltä anteeksi. Muistan kuinka, kun pyysin anteeksi, että olin kiukutellut, hän vain totesi, että tästä lähtien saan samanlaisen selkäsaunan useana paivana peräkkäin, jos ikinä enää kiukuttelen! No, onneksi se oli vain uhkaus! Sitten mentiin autolla kylään ja oli todella epämukavaa istua perusteellisesti piiskatulla pyllyllä niissä kirotun kutittavissa akryylisukkahousuissa pitkä automatka. Ja kyläpaikassa tietysti heti ensimmäiseksi kuulutettiin, että olin juuri saanut oikein kunnon, vanhanajan selkäsaunan, jonka muistaisin loppuelämäni (niinkuin muistankin) ja varmaan silmänikin olivat vielä itkusta turvonneet! Muistan myös, että tämän piiskauksen jälkeen istuminen kovalla tuolilla sattui pitkään. No, luonteeltani olin ilmeisesti aika voimakas ja tappelin aina vastaan ja vapaaehtoisesti en mennyt piiskattavaksi kertaakaan! Ei ollut ilmeisesti itsesuojeluvaistoa mutta omanarvontuntoa senkin edestä!

Koulun alettua sain piiskaa usein läksyjen teon yhteydessä, enkä tarkalleen muista miksi… sen vain muistan, että aina silloin tuli piiskaa ja, että se laksyjen teko oli kirjaimellisesti itkua ja hammasten kiristystä! Sinänsä tässä ei ole mitään järkeä, koska olin hyvä oppilas ja osasin lukeakin kouluun mentäessä. Koulun alkaessa muistan, kuinka äiti kertoi minulle, että mikäli joutuisin koulussa nurkkaan tai jälki-istuntoon tai, jos saisin kotimuistutuksen, niin sen seurauksena saisin kotona todella kovan selkasaunan remmillä paljaalle pyllylle. Kiinnostavaa on, kuinka noissa uhkailuissa aina muistettiin mainita paljas pylly, vaikka en kertaakaan ollut vielä saanut piiskaa housujen päälle! No, olin todella kiltti koululainen, enkä joutunut vaikeuksiin kuin yhden kerran kun tunnin alussa olimme riehuneet luokassa. Naapuriluokan opettaja tuli varoittamaan meita ja laittoi koko luokan seisomaan käytävälle. Rehellisena lapsena tietenkin kerroin tästä kotona ja sain sitten taas erittain kivuliaan piiskauksen ensin sillä vaasissa olleella pajuvitsalla ja sen jälkeen vielä remmillä! Muistan samoin ne lukemattomat kerrat kun ajettiin kotiin jostakin ja autossa, matkan alkaessa ilmoitettiin, että kotona sitten saisin piiskaa tai ‘remmista’ paljaalle pyllylle! Niitä varsinaisia piiskauksia, joita näistä väistämättä seurasi en kuitenkaan kaikkia muista, mikä on mielenkiintoista ja teoriani on, että ehkä pelko ja häpeä itsessään on ollut niin voimakasta, että itse piiskaustilanteet ovat dissosioituneet pois mielestä. Silti vielä noin 13- vuotiaaksi asti sain niin usein remmistä, hyppynarusta tai johdonpatkasta, että voimistelutunneilla hävetti juomut jaloissa. Koska aina laitoin vastaan piiskausten yhteydessä, ne remmit ja hyppynarut, joilla minua yritettiin piiskata, sitten osuivat minne sattui ja jalat olivat usein pitkilläkin mustelmajuovuilla. Varsinaisessa teini-iässä piiskauksella uhkailu jatkui, mutta ei enää toteutunut muutoin kuin isän laimäyttelemien korvapuustien muodossa. Mutta niihin oli niin tottunut etteivät olleet mikään iso juttu, eivätkä yhtä iso häpeä kuin oikea piiskaaminen olisi ollut. Uskon, että siinä vaiheessa isä jätti piiskaamisen, koska oli huomannut, ettei fyysisesti enää pystynyt pitämään minua paikallaan. Niiltä ajoilta muistan kuitenkin kuinka 7 vuotta nuorempaa veljeäni piiskattiin aina ‘tarpeen tullen’. En varsinaisesti nähnyt piiskauksia mutta aina kuulin (koko kerrostalon rappukäytävähän sen kuuli) sillä veljeni piiskaukset tapahtuivat yleensä kylpyhuoneessa! Veljeä varten käytetyt piiskausvälineet olivat samat, joita minuunkin oli käytetty. Kerran äitini pyysi minua hakemaan metsästä risun veljen piiskaamista varten, mutten sentään suostunut! Meillä ei mikään muuttunut vaikka ruumiillinen kuritus tuli laittomaksi 80-luvulla!

11. vierailija Vierailija

Jatkan vielä… nuo kolme edellist oli minun viestini…
    ...Pienestä lapsesta lähtien minulla on siis ollut jonkunlainen piiskausfetissi esim. annoin piiskaa nukeilleni, tunsin tykyttävää kuumotusta ‘alapaassa’ aina kun ajattelin piiskaamista, kun piiskauksella uhattiin tai jos näin/kuulin muita lapsia piiskattavan/ uhattavan piiskauksella tai, jos piiskauksista, selkäsaunoista yms. keskusteltiin millään tavalla. Teini-iässä vaikuttava oli Elvis elokuva (Blue Hawai) jossa Elvis piiskaa hemmotellun nuoren naisen. Ahmin Jalna-kirjoja, joissa koko ajan piiskattiin jotakuta ja niistä tarinoista erityisesti muistan Rennyn! En kuitenkaan kuin vasta aikuisena tajunnut, että piiskauksiin liittyvät keholliset tuntemukseni olivat seksuaalisia. Ja sitten kun tämän tajusin, olin näistä tuntemuksistani tosi häpeissäni enkä edes uneksinut kertovani niistä poikakavereilleni tai ensimmäiselle miehelleni. Vasta keski-iän kynnyksellä olen tunnustanut piiskatuksitulemisfetissin osaksi omaa seksuaali-identiteettiäni. Ajattelen nykyisin lapsuudestani siten, että en itse silloin valinnut jatkuvaa piiskatuksi tulemista, eli en ole siitä vastuullinen. Kyseessä oli pahoinpitely ja hyväksikäyttö ja siitä olisi jonkun pitänyt tehdä viranomaisilmoitus. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. En voi mitään sille, että vanhempani piiskasivat minua niin paljon, että jo lapsena kehitin itselleni fetissin. Voisin toki viettää loppuelämäni häpeillen tätä tai sitten antaa sen rikastuttaa seksuaalielämääni! En siis enää tunne häpeää sen takia, vaikka en kyllä aiheesta avoimesti puhu kuin tällaisessa foorumissa ja nykyisen mieheni kanssa!

Ilokseni ja helpotuksekseni viimeisen kymmenen vuoden ajan nykyinen mieheni on antanut minulle piiskaa ja siitä on muodostunut normaali osa esi-leikkiä. Hänkin kiihottuu siitä vaikkei itse ole lapsena koskaan saanut, eikä hänellä ole tällaisia mielikuviakaan ollut ennen minuun tutustumistani. No minä tietty kiihotun aina valtavasti! Vaikka meillä nämä piiskaukset ovat roolileikkejä, niihin liittyy minulla aina mielikuvia tilanteesta, joissa saisin ‘ihan oikeasti’ häneltä piiskaa rangaistuksena ja kuritustarkoituksessa. Kaikkein eniten kiihotun tilanteesta, jossa hän kertoo, että illalla tulen saamaan piiskaa oikein kunnolla tai, että hän aikoo antaa minulle piiskaa koska olen ollut ’tuhma’ tai ’tottelematon’ yms. Vaikka miehelleni tämä on selkeästi leikkiä ja liittyy puhtaasti seksiin niin minun mielikuvissani mahdollisimman todenmukainen kuritus on kaikkein kiihottavinta. Joskus haemme yhdessä koivurisun tai pajupiiskan metsästä odottamaan valmiiksi. Ostin miehelleni myös tietynlaisen nahkavyön juuri tätä tarkoitusta varten. Mitkään SM-lelut tai seksikaupoista saatavat hapsuruoskat eivät minua kiihota. Minua kiihottavat samanlaiset piiskausvälineet, joilla minua lapsena piiskattiin ja samankaltaiset tilanteet. Kaikkein kiihoittavinta on kun mieheni vetää minut vastustelustani huolimatta polvelleen, ja lukitsee jalkani polviensa valiin niin, että en voi rimpuilla pois ja jopa pitää toista kättäni lukittuna selkääni vasten. Sitä ennen tai siinä polvien päällä hän myös laskee kaikki housuni polvitaipeisiin tai nilkkoihin. Kaikkein kiihoittavinta on, jos mieheni ennen piiskaamisen aloittamista kertoo piiskauksen syyn ja, esimerkiksi, että aikoo piiskata minut ’oikein kunnolla’. Minun rooliini kuuluu vastustaa viimeiseen asti (aivan niin kuin tein lapsenakin) mutta lopulta kuitenkin ’antautua’. Tärkeintä rooli-leikin onnistumiselle kuitenkin on, ettei mieheni lopeta piiskausta liian aikaisin esim. siksi koska kiljun tai pyydän tai vaadin häntä lopettamaan! Olen pohtinut paljon sitä mikä tässä kuviossa kiihottaa ja tullut siihen lopputulokseen, että se liittyy siihen, että miehelläni on tilanteessa silloin kaikki kontrolli. Hän (enkä minä) päättää milloin olen saanut tarpeekseni kuritusta. Oikein kunnon piiskaamisen jälkeen saatamme rakastella montakin kertaa ja orgasmini ovat joskus tosi uskomattomia minusta itsestänikin. Mieheni on syntynyt -60 eli mitään nuoria ei enää olla mutta seksuaalielämämme on tosi vilkasta. Ehkä asiaa edesauttaa toki sekin, ettei lapsia enää asu kotona. Erityisen kiihottava minusta on piiskauksen jälkeinen tunne, kuumottavat ja sykkivät pakarat ja eräänlainen ’piiskattu’ olo. Kunnon piiskauksen jalkeen seksin tarve minulla usein jatkuu viela seuraavaan parinkin päivän jälkeen. Sanonkin usein miehelleni seuraavana aamuna, että sellaisen piiskauksen jälkeen hänen turha kuvitella, etten tarvitsisi kunnon panoja vielä seuraavana aamunakin. Eli, minun kohdallani nimenomaan mielikuva on se mika kiihottaa. Miestäni kuulemma kiihottaa itse piiskaustilanne ja minun paljas, pikkuhiljaa punaiseksi muuttuva pyllyni.

Emme kuitenkaan elä kotikuri suhteessa sillä mieheni ei siihen ole halukas vaikka alkuaikoina sita hänelle jopa yritin ehdotella kun olin lukenut internetistä ’domestic discipline’ blogeja. Miehelleni minun piiskaamiseni liittyy vain ja ainoastaan hyvään seksiin, mutta minulle se on jotain muutakin ja joskus mietin, millaista olisikaan elää ihan ’oikeassa’ kotikuri suhteessa ja saada ’oikeasti’ piiskaa. Tosin nytkin saan ’oikeasti’ piiskaa, nimittäin mieheni piiskaa aina ’kunnolla’ eli oikeasti sattuu ja jää jälkiäkin joskus vielä seuraavalle päivälle. Hänen motiivinsa ei kuitenkaan ole koskaan minun ’oikea’ kurittamiseni, vaikka voihan olla, etta rooli-leikin takana siitäkin saattaa joskus olla kyse, erityisesti kun hän piiskaa minua riitojen jälkeen. Silti, omien sanojensa mukaan piiskaukset ovat hänelle aina rooli-leikkiä ennen seksiä. Minulle, siis mielikuvissani, sekä itse piiskaustilanne, että sitä edeltävät hetket, eli kuritukseen valmistautuminen tai sen odottaminen, on aina ’oikea’ kuritus. Eli, vaikka nuorempana yritin jonkun aikaa taistella piiskausfetissiäni vastaan, niin nykyisin antaudun sille ja nautin sen ansiosta hyvästä esileikistä ja sitä seuraavasta todella hyvästä seksistä.

12. mistä romaanista Vierailija

on mahdollisesti lainattu edelliset pitkät stoorit lasten pahoinpitelystä joskus viime vuosituhannella?

13. Pohjanmaan poika Vierailija

Minä synnyin 1960-luvun alussa Pohjanmaalle maalaistalon pojaksi. Vieläpä ainoaksi pojaksi, mikä oli erityisen kova juttu. Pojat olivat ennen agraarikulttuurissa arvossaan ja olin minäkin, vaikka minusta ei edes haaveiltu isäntää, vaan kasvatettiin suvun ensimmäistä "herraa". Pari tyttöäkin meillä oli, mutta ne olivat vain välttämätön paha, sivutuote joita joskus syntyi poikaa hankittaessa. Niille ei vaivauduttu edes antamaan selkään. Minä sen sijaan olin oikeutettu säännölliseen ja riittävään kuritukseen, josta äiti ja isä yhdessä huolehtivat ihan pienestä ipanasta noin kymmenvuotiaaksi saakka.

Tavallisesti rangaistukseksi riitti tukistaminen, mutta silloin kun ei, haettiin pihalta risu ja laskettiin housut kinttuihin. Yllättävän hyvin tukistaminen onnistui siihen nähden, että tukkani pidettiin siiliksi leikattuna melkein koko sen ikäkauden, jona minulle tukkapöllyä annettiin. Ei siihen tarvittu kuin pieni hiustupsu
    korvan vierestä
    peukalon ja etusormen väliin ja ravistus. Ei näytä kummoiselle, mutta kirpaisee riittävästi. Tiesivät kyllä, mistä arka paikka löytyy.

Piiskaamisessa isällä ja äidillä oli ihan erilaiset tyylit. Isä kun antoi selkään, se oli mutkaton juttu. Siinä ei kauaa nokka tuhissut, kun risu oli noudettu ja poika polvilla poikittain. Lyönnit olivat napakoita, mutta niitä ei tullut monta. Sattui, mutta oli nopeasti ohi. Äiti sen sijaan aloitti piiskaamisen varovasti. Aluksi vitsa vain vähän hiveli takalistoani. Vähitellen hän lisäsi tehoa ja vitsominen alkoi piankin tuntua epämiellyttävälle, vaikkakaan ei vielä isommin kipeää tehnyt. Rapsimisen edelleen jatkuessa ja voimistuessa piti alkaa vääntelehtiä ja yrittää työntää kättä piiskan eteen, mutta äitihän vain painoi käden kylkeen kiinni. Tässä vaiheessa tuli itkukin, ellei sitten itkenyt jo valmiiksi. Vielä ei kuitenkaan päässyt polvilla pois, sillä edessä oli loppuhuipennus. Piiskaamisen lopuksi tuli aina joitain oikein reippaita rapsuja, jotka kirpaisivat paljaalla pepulla ihan kunnolla.

Isä kysyi kerran aikuisena oliko hän mielestä ollut minulle liian ankara kun olin lapsi. Hyvä kysymys. Tukistaa ei olisi tarvinnut joka kerta kun oli jotain torumisen aihetta, olisi pelkkä sanallinen nuhtelukin usein riittänyt. Selkään isä antoi melko harvoin ja silloinkin kohtuullisesti, niin että ajan tavat huomioon ottaen häntä ei moittia voi. Monta muuta poikaa kuritettiin kovemmalla kädellä. Esimerkkiä ei tarvinnut hakea naapuria kauempaa.

Äidille sen sijaan olen kantanut kaunaa siitä, että joskus hän antoi minulle selkään lähinnä siksi, että tykkäsi piiskata pientä poikaa, eikä sen vuoksi, että olisin ollut oikeasti "tuhma". Sitä mieltä olin jo lapsena ja niin uskon edelleen asian olevan. Kun isä ja siskot olivat omilla teillään ja minä äidin kanssa kahdestaan kotona, tuli piiskaa paljon herkemmin kuin tavallisesti. Kummoistakaan syytä siihen ei silloin tarvittu. Minä yritin kahdestaan ollessamme olla niin kiltti ja tottelevainen lapsi kuin suinkin, mutta aina ei sekään auttanut. Jos ei uutta piiskaamisen aihetta löytynyt, kaivoi äiti joskus varastosta jonkun vanhan kurittomuuden, jota oli sitten ryhdyttävä koivuniemen herran kanssa selvittämään. Sekin, miten äiti antoi vitsaa pitkän kaavan mukaan, viittaa siihen, että jonkinlaista mielihyvää hän siitä sai. Jos tenava on tottelematon tai kakara kuriton, ovat kohtuulliset rapsut risulla paljaille takamuksille minustakin ihan paikallaan. Sitten jos aletaan keksiä tekosyitä, jotta saisi antaa selkään, on jotain pielessä.

Se on vanhempien kunniaksi sanottava, että kun siskot yrittivät joskus pelata likaista peliä ja puhua minulle selkäsaunan, he eivät koskaan lähteneet siihen mukaan. Ei edes äiti.

Se onkin sitten mielenkiintoinen kysymys, miksi minulle pidettiin piiskakuri ja tytöille ei. Mitään henkilökohtaista se ei ollut. Kysyinkin sitä joskus äidiltä ja isältä. Hieman hämilleen he menivät. Niinhän se heidän mielestään ilman muuta pitikin olla. Poikia kuului piiskata, tyttöjä ei. Tämä lienee ollut meilläpäin yleisempikin tapa. Myös pohjoisesta kotoisin oleva vaimoni on kertonut, että hän ei saanut koskaan selkäänsä, mutta hänen kaksosveljensä sai. Silloinkin, kun sisarukset olivat yhdessä johonkin kurittomuuteen syyllistyneet, antoi äiti vitsaa veljelle, mutta ei sisarelle.

14. vierailija Vierailija

Sama ajatus minulla... Sen ajan aikuisilla, jotka aivan erityisesti olivat kiinnostuneita piiskaus aiheista keskustelemisesta ja, jotka tuntuivat melkein nauttivan 'pitkän kaavan' piiskauksista seremonioineen, heillä oli varmaan fetissi, mutta useimmiten täysin tiedostamaton! Minun kohdallani piiskaustikanteisiin liittyi myös kummallista vallantunteesta nauttimista, mikä itsessään lienee ollut sadistista!

15. vierailija Vierailija

Vaikea kuvitella kun noin rajusti lapsena kuritettu niin että siitä kiihottuu... en myöskään usko että vanhempasi kiihotuivat kurittamisesta se sairasta! Mutta aikuisena jos pitää piiskauksesta niin se eri juttu. Varmastikin jos aikuiselta naiselta vetää housut nilkkoihin ja havaitsee että sieltä märkä niin ... ja näkee miten pylly punertuu piiskauksen edetessä ja piiskattava nauttii niin silloin eri juttu. Miten nyt aikuisena löysit piiskafetissin?

16. syy ja seuraus Vierailija

En usko että jotain piiskausfetissiä "löydetään", uskon että se kehittyy ja kasvaa lapsena koetusta kurittamisesta, lyömisestä, piiskausrangaistuksista; se jää alitajuntaan kytemään. Voi olla myös että ihminen ei tiedosta itsekään, mistä piiskafetissi on saanut alkunsa, esim. lapsuudesta.

17. vierailija Vierailija

Voi olla noinkin mutta. Jos ei ole kuritettu lapsena niin silti pitää/ haluaa piiskata. JA välttämättä ei tiedä mistä kiihottaminen siihen johtuu... J koska erilaista seksuaalinen piiskaus piiskattava itse vapaaehtoinen, päättää miten saa piiskata ja voi keskeyttää session. Kun taas kurituksesssa on otettava vastaan mitä tulee, vaikea uskoa että sen kokeneena kiihottuu siitä. JA useinhan on vuosia välissä ennenkuin alkaa seksuaaliset suhteet. Usein kuritus loppui siinä 14v iässä. Ja muistot varmasti kipeät jos 16-17 Iässä aloittaa seksin harrastuksen. Kun puhutaan 60-80 luvusta niin kukaan vanhempi ei todellakaan kiihotu jos jälkikasvuaan kuritti. Se pöyristyttävän sairasta jos näin olisi ollut. JA myöskin Rikos.. Se oli sen aikakauden tapa . JA ehkä joillekin jopa velvollisuus toimia niin. Mutta nykyään hyvä kun kiellettyä ja laitonta.

18. vierailija Vierailija

Niin jatkan vielä..
    Eräs tapa mikä saattaa johtaa piiskafetissiin on saunassa vihtominen . Kun se tuntuun miellyttävältä niin kokeilu siirtyy paljaan pyllyn alueelle ja askel siitä lehdetön vihta.... ja virossa ./ Latviassa on saunaosastolla ( marketn saunatarvikkeita)bambuvihta vain ohuita tosin jäykkiä sileitä tikkuja kahvassa. Tiedä sitten kuka niitä ostaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri