Te jotka olette saaneet yli 4300g painavia vauvoja, oliko teillä rd tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jannnnnika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4540g painoi esikoinen. Ei ollut rd:tä ja muutenkin helppo raskaus. En tiedä miksi vauva oli noinkin iso. Raskaus tosin meni 10 päivää yli lasketun ajan. Itse olen ihan normaali kokoinen ja samoin lapsen isä.

[QUOTE="jossu";24308910]ei mitään syytä, miksi vauva kasvoi nin paljon. muut lapset olleet keskikokoisia. yksi 4,8kg, 55cm. itse olen alle 70cm, paino ennen raskautta 55kg.[/QUOTE]

siis alle 170cm ;))

Mulla on kaikki kolme lasta olleet isoja syntyessään. 4440g, 4480g ja 4500g. Nyt 3v, 7v ja 9v ja kaikki ihan hoikkia/normipainoisia. Ei ollut diabetestä tai muutakaan. Minä ja mieheni ihan keskimittaisia ja normaalipainoisia.

Keskimmäinen painoi 4,7kg. En tiedä miksi oli niin suuri. Raskaus meni hyvin ja olin terve, eli ei mitään rd:tä tai vastaavia. Ennen raskautta olin 166cm ja 59kg ja raskaus toi 9-kiloa lisää. Kuukaus synnytyksen jälkeen painoin 55kg.

Mun kolmas painoi 4590g syntyessään laskettuna aikana, pituus 53cm.
Minulla ei ollut todettu radia, tosin en käynyt sokerirasituksessakaan mutta seurattiin kyllä sokereita aina neuvolakäynneillä eikä ne olleet koskaan koholla.

Tuolloin myöskin lapsivettä oli useita litroja, napanuora oli yli metrin (norm. 50 cm) ja istukka painoi yli kilon (norm. 500g). Syytä tähän ei koskaan selvinnyt.

Raskauden lähtöpaino oli noin 60 kiloa (pituus 170cm) ja loppuraskaudessa 78 kg.
Muiden muksujen (4) syntymäpainot on olleet normaalit.

Minulla molemmat olleet myös isoja/isohkoja (4,5 kg & 4,3 kg). Itse 170 cm ja 57 kg. Painoa tuli raskauksien aikana paljon (20 kg) mutta lähtivät muutamassa kuukaudessa pois, laitokselle jäi 10 kiloa kummallakin kerralla. Sokerit testattiin kummassakin raskaudessa mutta olivat ok. Lapsivettä oli paljon, sf-mitta oli iso ja istukat myös suuria (800 g & 900 g). Kumpikin syntynyt normaalisti alakautta, esikoinen tosin imukupin avustuksella. Itse olen myös ollut yli nelikiloinen vauva, samoin mieheni. Vauvan käsittely oli mielestäni alusta asti tosi helppoa, koska vauvat olivat niin jänteviä ja valmiin oloisia. Ainiin ja molemmat raskaudet menivät yliajalle.

Ei ollut rd:ta, poika painoi syntyessään 4830g. Oon itse normaalisti 167cm/50kg, mutta raskauden aikana lihoin yli 20kg. Lapsivettä oli mullakin kuulemma aika reippaasti, mutta ei kai muuta poikkeavaa. Mainittakoon vielä että mun suvussa kaikki vauvat on painaneet syntyessään yli 4kg.

[QUOTE="minä";24309209]Ei ollut rd:ta, poika painoi syntyessään 4830g. Oon itse normaalisti 167cm/50kg, mutta raskauden aikana lihoin yli 20kg. Lapsivettä oli mullakin kuulemma aika reippaasti, mutta ei kai muuta poikkeavaa. Mainittakoon vielä että mun suvussa kaikki vauvat on painaneet syntyessään yli 4kg.[/QUOTE]

Ai niin, ja vauva syntyi viikoilla 40+5

Esikoinen syntyi rv41+3 4360g, 56cm.
Minulla ei mitään ongelmia raskauden aikana tai rd:tä. Itse olen 170cm ja 52kg. Mies on suht saman mittainen, kuin minäkin. Yliaikaskontrollin ja ennen käynnistystä tehdyn ultran perusteella odotettiin korkeintaan 3800g lasta...

Olen itse ollut syntyessäni 4500g ja olen monelta lääkäriltä ja gyneltä kuullut, että äidin syntymäpaino voi antaa osviittaa siitä miten isoja lapsia tulee. Itse epäilin koko loppuraskauden, että lapsi on iso, mutta lapsen pituus hämäsi ja oikeaa painoa ei osattu arvioida oikein. Jos olisi tidetty poika noin isoksi, ei olisi päästetty noin yliaikaiseksi. Nyt jouduttiin avittamaan imukupilla ja sektiokin oli 5min päässä...

Mulla painoi melkein tuon 4300g (4250g siis). Ei RD:tä, ei mitään erityisiä ongelmia. No supistelujen takia jäi liikunta täysin neljän viimeisen kuukauden ajalta pois. Painoa kyllä tuli minulle paljon, mutta tuli kyllä syötyä monet karkkipussit... Syntyi aika tasan laskettuna aikana. Olen isokokoinen (175cm) mutta normaalipainoinen.

Toinen syntyi 40+5, painoi 5140g ja oli 57cm pitkä. Ei rd:ta, tutkittiin esikoisen suuren syntymäpainon vuoksi (rv37 ja 4kg). Esikoisella sokerit heitteli syntymän jälkeen, toisella ei. Olen 157cm / 60kg. Toisessa raskaudessa tuli 10kg painoa.
Raskaus oli raskas fyysisesti mutta varsinaisesti ongelmia ei ollut.

Olen 153cm pitkä.
Poika oli 3990g ja 52cm, 12 päivää LA:n yli, oma painoni oli silloin 60kg.
Tyttö oli 4290g ja 54cm, 10 päivää LA:n yli, oma painoni oli silloin 70kg.

Ja ei ollut rd:tä, tai muutakaan ongelmaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä