Te jotka olette tehneet kalenterin omista valokuvista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oletteko tehneet itselle vai lahjaksi?

Entä miten olette valinneet kuvat? Oletteko lavastaneet sopivia kuvia kullekin vuodenajalle vai valinneet ihan summamutikassa kivoja kuvia vai vanhoista kuvista vuodenaikaan sopivia?

teetettiin viime jouluna lahjaksi isovanhemmille.
valittiin parhaimpia kuvia lapsista,ja koitin myös katsoa joulunajaksi joulusia kuvia ja kesäkuukausina kesäiset kuvat.
eihän sen niin väliä ole,pääasia mummuille että siinon ne lapset.

itselle 1 ja lahjaksi mummoille. ja joka kuukaudelle yksi kiva hymykuva lapsista. Sellaisia mitä on edellisen vuoden aikana kertynyt. onnistuineita ja iloisia joista tulee hymy katsellessa.

Yhden kalenterin tein niin että tammikuussa 2008 kuvassa oli vauva tammikussa 2007 ja helmikussa edellisen vuoden helmikuussa otettu kuva. Eli sillai näki vauvan kehityksen kuukausi kuukudelta vuoden aikana. Ja joulukuun puolessa välissä lähetin Ifille/ifolorille teetettäväksi, että joulukuun kuvakin mahtui mukaan.

Tehtiin joskus lapsen kuvista kalenteri joululahjaksi isovanhemmille ja oli tosi tykätty lahja. Valittiin kuvia vähän vuodenaikojen mukaan mutta ei kaikkia. Ja tuli muuten halvalla niin, että tietokoneen jollain ohjelmalla (en muista enää mikä lie) valittiin ja muokattiin kuvat sopiviksi, tulostettiin värikirjottimella kuva+kuukauden päivämäärät aina samalle sivulle ja laminointikoneella vedettiin aina kalvo sivun päälle. Sivuihin reikä yläreunaan ja nippusiteellä kiinni. A´ vot että tuli hieno!

teetettiin itsellemme ja isovanhemmille viime jouluna.Katottiin kuvia vuodenaikojen mukaan ja lasten synttärikuukausille oli kuvat( toisesta puhaltamassa kakku kynttilöitä ja toinen vastasyntyneenä).

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
teetettiin viime jouluna lahjaksi isovanhemmille.
valittiin parhaimpia kuvia lapsista,ja koitin myös katsoa joulunajaksi joulusia kuvia ja kesäkuukausina kesäiset kuvat.
eihän sen niin väliä ole,pääasia mummuille että siinon ne lapset.

näin myös meillä on tehty jo parina jouluna

Teetettiin mummille joululahjaksi kalenteri jossa oli kuva jokaisesta lapsenlapsesta ( niitä oli sopivasti 12). Aikamme pähkäiltyämme laitoimme muksut ikäjärjestykseen vanhimmasta nuorimpaan. Kuvia ei mitenkään valittu vuodenajan mukaan vaan sellanen onnistunut kuva lapsesta. Ensin aateltiin laittaa kuva synttärikuukauden kohdalle mutta kun ovat eivät ole syntyneet tasasesti vuoden aikana niin siitä luovuttiin.

Meillä on ollut ajatuksena tehdä isovanhemmille joululahjaksi lapsista (serkuksista) kalenteri... taitaa vaan tänäkin vuonna jäädä kun tuntuu jotenkin hassulta ajatukselta tehdä lapsista kalenteri josta puuttuis yks lapsenlapsista... toinen kun syntyy huhtikuulla ja siinä on vuotta jäljellä sitten vielä niin paljon, että olis jotenkin hassua jos yks puuttuis kalenterista. Ehkä seuraavaksi jouluksi

Kahtena jouluna olen tehny isovanhemmille lasten kuvista kalenterit!
katoin vähän että jos oli kuvia kun lapset luistelee niin ne talvikuukausiin ja uintikuvat kesä kuukausiin. Mutta mitään selkeitä esim. syys ja kevät kuvia ei ollut joten jotain kivaa ja ihanaa kuvaa sitten vaan!
Ja jokaisen lapsen synttäri kuva laitettiin synttäri kuukauteen! On sopivasti syntyneet eri kuukausina!
Ja kaikki kuvat ei välttämättä olleet ihan uusia. Eli saattoi olla vuoden vanhoja kuviakin joukossa! Aika paljon kuvaillaan muksuja!

Me saatiin tuttavapariskunnan lapsesta semmonen "Vuosi Nicopetterin kanssa" - kalenteri. Ööö. Miksi haluaisin katsella koko vuoden niitten lasten kuvia kalenterista?

Ei siis mitenkään läheinen perhe, en ole heidän lapsiaan nähnyt muuten kun niistä kuvista. Teettivät niitä kalentereita tutuilleen.

Mä tein joskus äitille äitienpäivälahjaksi vanhoista valokuvista, missä oltiin minä ja veli ja sisko. Mä tein sen kokonaan itse, kun ei ollu mitään ohjelmaa sitä varten ja muutenkin halusin itse piirtää ne ruudut, että tuli mun näkönen.

Se on mennyt jo vanhaksi, mutta se on äitillä säilössä.

Yhteistyössä