te jotka pidätte kannabista kauheen pahana juttuna...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jejejej
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä katoin jostain kanavalta sellaista sarjaa joka kertoi jostain "lääkekannabista" diilaavasta pienyrityksestä. Siinä oli nuorehko miestyöntekijä, joka ainakin sekoili toimistohommissaankin... Ja suuri osa heidän luonaan käyneistä asiakkaista oli teini-ikäisiä poikia. Olihan siihen ohjelmaan sitten saatu joku oikeasti lääkinnällisiin tarkoituksiin käyttäväkin, mutta kyllä mulla pisti silmään se nuorten poikien määrä.
Miten lie vaikuttaa heidän opiskeluun ym.

milélestäni molempien olisi syytä olla laitonta. alkoholia tuskin lähitulevaisuudessa saadaan laittomaksi muutettua, mutta se ei tarkoita että kannabista kannattaa muuttaa lailliseksi vain sillä varjolla, kun alkoholikin on.

Kannabista kun vakituisesti polttaa niin se häviää elimistöstä hitaammin kuin esim. alkoholi. Siksi mielestäni paljon vaarallisempaa kuin alkoholi, huumehörhöt liikenteessä jipii.

Kannabista kun vakituisesti polttaa niin se häviää elimistöstä hitaammin kuin esim. alkoholi. Siksi mielestäni paljon vaarallisempaa kuin alkoholi, huumehörhöt liikenteessä jipii.

öhöm, kannabiksesta aiheutuva päihtymystila kestää tunnista kahteen, alkoholsta olet kuutsilla puoli vuorokautta, vähintään. Kannabis joo poistuu elimistöstä 2 viikon päästä, mutta ei se niin pitkään vaikuta. Ois kyllä hauska jos vaikuttais, tulis halvemmaks päivittäiskäyttäjälle polttaakin kahdet paukut kuussa. :D

[QUOTE="hölöhölö";28048330]öhöm, kannabiksesta aiheutuva päihtymystila kestää tunnista kahteen, alkoholsta olet kuutsilla puoli vuorokautta, vähintään. Kannabis joo poistuu elimistöstä 2 viikon päästä, mutta ei se niin pitkään vaikuta. Ois kyllä hauska jos vaikuttais, tulis halvemmaks päivittäiskäyttäjälle polttaakin kahdet paukut kuussa. :D[/QUOTE]

kyllä se kannabis vaikuttaa pidempää, ei ehkä niin selvästi kuin voimakkaamillaan. Eihän aamullakaan kaikki tiedä olevansa vielä humalassa kun lähtevät ajamaan vaikka ovat.

En tajua miksi kannabis pitäisi laillistaa joidenkin mielestä. Lisääntyis vaan kaikki rikollisuus, liikenne onnettomuudet, kuolemantapaukset ihan kaikki..

kyllä se kannabis vaikuttaa pidempää, ei ehkä niin selvästi kuin voimakkaamillaan. Eihän aamullakaan kaikki tiedä olevansa vielä humalassa kun lähtevät ajamaan vaikka ovat.

En tajua miksi kannabis pitäisi laillistaa joidenkin mielestä. Lisääntyis vaan kaikki rikollisuus, liikenne onnettomuudet, kuolemantapaukset ihan kaikki..

kokeile joskus niin huomaat, kannabikseen ei edes jää koukkuun niin voit turvallisin mielin koittaa ennen kuin tuomitse. Selittäisitkö mulle miten kannabiksen laillistaminen aiheuttaisi rikoksia, onnettomuuksia tai kuolemia? Ihan siis uteliaisuudesta kysyn. Koko maailmanhistorian mukaan KUKAAN ei ole KOSKAAN kuollut kannabikseen, ja tutkimuksen mukaan kannabista pitäisi syödä 13 kiloa (!!!) ennen kuin voit saada yliannostuksen, ja todennäköisesti silloinkin tukehdut ennen kuin saat kaiken syötyä. Samoin who, yk sekä eu ovat sitä mieltä, että kannabiksen dekriminalisointi vähentäisi rikollisuutra joka liittyy kannabikseen. Esim hollannista ja portugalista saadut esimerkit ovat saaneet tutkijoilta ja päättäjiltä paljon kiitosta. Amerikassa osavaltio toisensa jälkeen laillistaa kannabiksen näinä päivinä, mutta suomessa se on kamala tappava hUUUUUme jonka kaikki käyttäjät ovat luuserinarkkareita.

[QUOTE="vieras";28048365]No toki se on vesilasiin verrattuna riskialtista, mutta esim. alkoholiin nähden se on vaarattomampaa. Ihan siis tutkitusti. ;)[/QUOTE]

Näitä tutkimuksiahan on useampia löytyy ihan netistä, Joissakin tutkimukissa kannabis on arvioitu Vaarallisemmaksi kuin LSD ;) useimmiten tulee heti alkoholin ja tupakan perässä..

Kannabiksella on eräs tutkittu asia joka on hyvin ikävä..

Kannabispykoosi joka voi paukahtaa päälle vaikka 2 käyttökerran jälkeen täysin terveelle ihmisele.
näitä tapauksia on raportoitu yllätävän paljon, myös skitsofreniaa esiintyy kannabista käyttäneillä henkilöillä enemmän kuin käyttämättömillä.

[QUOTE="hölöhölö";28048414]kokeile joskus niin huomaat, kannabikseen ei edes jää koukkuun niin voit turvallisin mielin koittaa ennen kuin tuomitse. Selittäisitkö mulle miten kannabiksen laillistaminen aiheuttaisi rikoksia, onnettomuuksia tai kuolemia? Ihan siis uteliaisuudesta kysyn. Koko maailmanhistorian mukaan KUKAAN ei ole KOSKAAN kuollut kannabikseen, ja tutkimuksen mukaan kannabista pitäisi syödä 13 kiloa (!!!) ennen kuin voit saada yliannostuksen, ja todennäköisesti silloinkin tukehdut ennen kuin saat kaiken syötyä. Samoin who, yk sekä eu ovat sitä mieltä, että kannabiksen dekriminalisointi vähentäisi rikollisuutra joka liittyy kannabikseen. Esim hollannista ja portugalista saadut esimerkit ovat saaneet tutkijoilta ja päättäjiltä paljon kiitosta. Amerikassa osavaltio toisensa jälkeen laillistaa kannabiksen näinä päivinä, mutta suomessa se on kamala tappava hUUUUUme jonka kaikki käyttäjät ovat luuserinarkkareita.[/QUOTE]

Miten niin siihen ei jää koukkuun? Ainakin kaikki mun tuntemat pilveä pössöttelevät on ihan koukussa siihen.

[QUOTE="hölöhölö";28048414]kokeile joskus niin huomaat, kannabikseen ei edes jää koukkuun niin voit turvallisin mielin koittaa ennen kuin tuomitse. Selittäisitkö mulle miten kannabiksen laillistaminen aiheuttaisi rikoksia, onnettomuuksia tai kuolemia? Ihan siis uteliaisuudesta kysyn. Koko maailmanhistorian mukaan KUKAAN ei ole KOSKAAN kuollut kannabikseen, ja tutkimuksen mukaan kannabista pitäisi syödä 13 kiloa (!!!) ennen kuin voit saada yliannostuksen, ja todennäköisesti silloinkin tukehdut ennen kuin saat kaiken syötyä. Samoin who, yk sekä eu ovat sitä mieltä, että kannabiksen dekriminalisointi vähentäisi rikollisuutra joka liittyy kannabikseen. Esim hollannista ja portugalista saadut esimerkit ovat saaneet tutkijoilta ja päättäjiltä paljon kiitosta. Amerikassa osavaltio toisensa jälkeen laillistaa kannabiksen näinä päivinä, mutta suomessa se on kamala tappava hUUUUUme jonka kaikki käyttäjät ovat luuserinarkkareita.[/QUOTE]

Taidat olla itse pilvinarkkari. Mutta älä sitä moskaa muille tuputa, tuhoo ittees vaan, ihan rauhassa.

niin kannabis aiheuttaa vuosien käytön jälkeen psykooseja harhoja ja skitsofreniaan sairastumisen riski kasvaa.

kannabis saattaa laukaista psykoosin taiskitsofrenian henkilöllä jolla on synnynnäinen, usein perinnöllinen alttius näihin, ja yleensä ne puhkeavat ajan myötä myös ilman kannabista. Terveellä ihmisellä kannabis ei nosta psykoosiriskiä. Alapas muuten laittelemaan linkkejä näihin mainitsemiis tutkimuksiin. Ihryn ja päihdelinkin jutut ei sitten kelpaa, niillä kun ei ole mitään tieteellistä taustaa.

The Lancet -lehdessä julkaistussa 35 tutkimuksen meta-analyysissä tutkijat totesivat kannabiksen käytön lisäävän riskiä sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan 41 %, mutta käyttöannoksista riippuen se saattoi lisääntyä jopa 50–200 %. Katsauksessa arvioitiin, että 14 % psyykkisistä sairauksista Britanniassa olisi kannabiksen aiheuttamia. Mikäli kannabiksen käytöstä luovuttaisiin, ehkäistäisiin maassa vuosittain noin 800 skitsofreniatapausta

Lääkärilehden mukaan tutkimuksen merkittävin uusi tieto on se, että hyvin satunnaisella ja yksittäisellä kannabiksen käytöllä havaittiin selvästi suurentunut riski psykooseihin

Vuodelta 2008 oleva tutkimus tarkastelee kannabispsykoosin ja skitsofrenian välisiä yhtymäkohtia. Archives of General Psychiatry -nimisessä lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan kannabispsykoosi ja alkava skitsofrenia saattavat olla sama asia

British Medical Journalissa julkaistun raportin mukaan teini-ikäisinä kannabista käyttäneiden todennäköisyys saada psykoosi 26 vuoden ikään mennessä on 10 % siinä, missä koko väestössä riski on 3 %

Näitä tutkimuksiahan on useampia löytyy ihan netistä, Joissakin tutkimukissa kannabis on arvioitu Vaarallisemmaksi kuin LSD ;) useimmiten tulee heti alkoholin ja tupakan perässä..

Kannabiksella on eräs tutkittu asia joka on hyvin ikävä..

Kannabispykoosi joka voi paukahtaa päälle vaikka 2 käyttökerran jälkeen täysin terveelle ihmisele.
näitä tapauksia on raportoitu yllätävän paljon, myös skitsofreniaa esiintyy kannabista käyttäneillä henkilöillä enemmän kuin käyttämättömillä.

linkki molempien väitteiden lähteisiin kiitos. Selitä mulle myös, miksi kannabiksen käytön yleisyyden kasvaessa kaiken aikaa maailman skitsofreniatilastoissa ei vastaavaa lisääntymistä ole havaittu?

[QUOTE="Vieras";28048423]Miten niin siihen ei jää koukkuun? Ainakin kaikki mun tuntemat pilveä pössöttelevät on ihan koukussa siihen.[/QUOTE]

millä tavalla se koukku mielestäsi ilmenee?

Jotenkin ymmärrän että pössyttelijät jaksavat keskenään valittaa tuosta että aine on laitonta (eli kallista) ja voivoivoi miten ikävää.

Mutta todella noloa yrittää käännyttää meitä ei-polttelevia uskomaan ettei pilvenpoltosta olis haittaa :rolleyes:

Olen kokeillut ja olen käyttänyt, siksi tiedänkin mistä puhut. Itse taidat olla vain huumeiden kannattaja, joten vääristynyt kuva tästä asiasta.

No, kaksi ystävääni on kannabispäissään töppäillyt. Toinen istuu taposta ja toinen aseellisesta ryöstöstä, tätä tarkotin lisääntyvällä rikollisuudella ja kuolemilla. Ne kamapäät aiheuttaa niitä. Ei toki saisi yleistää, mutta totuus on totuu ja se sattuu

ja kyllä siihen koukkuun jää, älä yritä selittää tollasta paskaa, samoin alkoholiinkin koukkuun jää.

[QUOTE="Vieras";28048425]Taidat olla itse pilvinarkkari. Mutta älä sitä moskaa muille tuputa, tuhoo ittees vaan, ihan rauhassa.[/QUOTE]

eu, who ja yk ovat ilmeisesti myös lauma narkkareita? :)

Yhteistyössä