Te, jotka tossa toisessa ketjussa surette, ettei lapsenne nimi ole vielä tulossa kalenteriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajua teitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tajua teitä

Vieras
Jos teitä harmittaa, et lapsenne nimi ei ole kalenterissa, niin miksi sille lapselle piti antaa niin outo nimi? Jos pointti on siinä, että lapsi on jotenkin erityinen juuri nimensä takia, niin miksi sitten surette kun lapsella ei ole nimipäivää? Eikö se ole ihan oletettavaa, jos lapsen nimi on joku väkisin keksitty ja oudon kuuloinen muka hieno.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun lapsilla on nimipäivät, vaikkei niiden nimet kalenterissa olekaan =)
Ja olen todella, todella tyytyväinen siihen, että lapsillani ei ole kaimoja joka paikassa.

millalailla niillä voi olla nimipäivät jos nimet ei edes kalenterissa??!?? hulluko olet kun pidät olemattomia nimipäiviä..

ei se tarkoita että olisi jotenkin harvinainen nimi jos ei ole kalenterissa.meiän tytöllä on kaksi suomalalista perusnimeä yhdistettynä ja ei oo kalenterissa,eikä kyl mikään outo nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja olen todella, todella tyytyväinen siihen, että lapsillani ei ole kaimoja joka paikassa.

millalailla niillä voi olla nimipäivät jos nimet ei edes kalenterissa??!?? hulluko olet kun pidät olemattomia nimipäiviä..

Jos ne on jonkun muun maan kalenterissa? Tai sitten ovat itse sopineet omat nimipäivät, ei siinäkään mitään ihmeellistä.

Meillä on miehellä ja mulla nimi kalenterissa, tirpalla ei. Yksiäkään nimipäiviä ei o vietetty eikä vietettäis vaikka tirpan nimi oliski kalenterissa. Ei o kumpikaan opittu sellasta tapaa kotoo. Tietty asiaan voi vaikuttaa et mulla on nimpparit ja synttärit samana päivänä mut siltikin...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Onhan heidän nimillään kuitenkin historia ja merkitys, ja muissakin maissa on nimipäiväkalentereita.
Nimen alkuperän mukaanhan se nimipäivä määräytyy, ja sillä, onko nimi suomalaisessa almanakassa vai ei, ei ole piirunkaan verran merkitystä mulle.
Tytön nimppareita vietetään Marian päivänä, ja pojan nimppareita 6.12.

Ei minustakaan nimipäiviä tarvita. Ja jos lapsella ei ole virallista nimipäivää niin voihan sitä juhlia jonkun saman tyyppisen nimen nimipäivänä jos se nyt niin tärkeää jollekin on.

En kyllä kirjoittanut tuohon toiseen ketjuun, mutta meidän lapsen nimeäkään ei ole kalenteriin tulossa. Itse halusin antaa lapselle nimen, kun siitä pidin ja minusta oli mukavempi ettei puolella suomea ole samaa nimeä. Olen hieman samaa mieltä kuin aloittaja noista nimipäivistä. Minusta on aina ollut vähän hassua, että kun helsingin yliopisto nyt on päättänyt laittaa kalenteriin jonkun nimen tietylle päivälle niin sitten tämän nimisiä henkilöitä pitäisi jotenkin juhlia. Nimipäivä on vähän turha mielestäni ja lapsetkaan eivät siihen opi kiinnittämään huomiota jos ei sitä vanhemmat tai muut hoitajat opeta. Tietysti maailma on niin ikävä paikka välillä, että juhliminen asiassa kuin asiassa on hyväksi, mutta voihan sitä muutenkin ostella lapsilleen yllätyksiä välillä. Itse en ajatellut lapselleni "keksiä" mitään nimipäivää.