Te kaikki, ketkä olleet osastolla ennenaikaisten suppareiden takia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Onko kohdunsuu ollut auki, tai aukesiko se sinä aikana? Koska lapsi sitten syntyi, ennen vai jälkeen la:n? Mulla tosiaan ei ollut mitään tapahtunut kohdunsuulla vaikka supistukset olivat kivuliaita ja kestivät kauan, loppui sitten siihen piikkiin. Mutta seuraavana päivänä tuli ajoittain kovia suppareita. Eli nyt on rv. 30+6 ja kohdunsuu tiukasti kiinni ja kanavaa jäljellä vielä 3,8cm, eli tilanne näyttää hyvältä sen kannalta, kunhan supistukset pysyvät poissa. =)

Mä olin esikoisen odotusaikana osastolla ensin rv 28 yhden pitkän viikonlopun ja sitten rv 30-33. Mulla oli kohdun ulkosuu kiinni ja kaulaakin jäljellä, mutta vauvan puolella, sisäsuulla, oli 1½cm "tötterö" auki ja sitä pidettiin huolestuttavana. Lepoa siis määrättiin ja se tehosi hyvin, sillä vauva syntyi rv 39+2. Keskimmäisen kanssa oli vähän sama homma, mutta hänen kanssaan joudun sairaalalepoon vain yhdeksi to-ma väliseksi ajaksi rv 29. Tämän kuopuksen kanssa ei ollutkaan sitten mitään ongelmia mistään supistuksista!

jäin osastolle vkolla 35 koska supistuksia tuli koko päivän sekä seuraavana yönä... ihan vaan nesteytettiin mutta ei estelty millään lääkkeillä enään koska olisi saanut syntyä... tuona aikana auksei paikat yhdelle sormelle ja kanava oli lyhenynyt... spistuksia on jatkunut tässä siitä asti mut aika epäsäännöllisiä mut kipeitä... vielä mahan kans ja vkoja kohta 38 et vois jo kohta syntyä ku ei jaks a enään tämmöstä

Kaksosia oottaessa menin sairaalaan kun tuli omituinen tunne. En enää muista mitä oikein kävi, pahoinvointi iski ainakin ja olikohan huimausta ja päänsärkyä ja sitten iski kovat supistukset. Rv oli jotain 28 huitteilla... No, käyrille laitettiin ja supistukset oli lääkärin mielestä "kuin synnytyssupistuksia". Sanoi että jos kotiin lähden, palaan pian synnyttämään. Ite en niinkään ollut huolissani supistuksista, niitä oli ollu ennenkin. Ja sillä reissulla kohdunsuu oli kuitenkin kiinni, eikä kohdunkaulakaan lyhentynyt. Osastolle olisi ottanut pariksi päiväksi. Ite vaadin päästä kotiin.Kätilön kanssa sain sitten sovittua että olen pari tuntia ja sitten kotiin jos käyrät näyttää ok:lta hetken levon jälkeen. No, oli vielä supistuksia, mutta hieman harvemmin. Allekirjoitin vastuunvapautuspaperin ja lähdin kotiin.

Mä olin osastolla esikoisesta ennenaikaisten supistusten takia. Viikkoja 27 muistaakseni. Kosdun suu sormelle auki ja pituus 2,5cm. Viimeisestä jouduin samasta syystä osastolle 24 viikolla. Kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä. 30 viikolla kaulaa ei enää juurikaan ollut ja koko ajan supisteli. Aukes tuosta pikkuhiljaa, mutta poika syntyi 39+3. Esikoinen syntyi 36+6.
Mulla on 10 vuotta sitten jäädytetty kohdunkaulan limakalvot pois ja lääkäri veikkas, että tässä voisi olla yksi syy ongelmiin. Supistukset ovat alkaneet verenvuodolla.

Yhteistyössä