Te keillä ollut ehkäisynä ehkäisyinjektio!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Mä kun tuossa teinkin aloituksen mahdollisesta kolmannen lapsen hankkimisesta...

Teiltä kellä on ollut ehkäisynä ehkäisyinjektio, haluaisinkin kysyä, että miten pitkä aika viimeisestä pistoksesta on noin, että hedelmällisyys palautuu normaaliksi, ja voisi tulla raskaaksi.
Tai miten pitkä aika teillä on mennyt että olette olleet raskaana?

Mulla ei menkkojakaan ole ollut pariin vuoteen, kun on ollut tämä ehkäisy käytössä.
Viimeksi piikki pistettiin huhtikuussa.

Hedelmällisyys palautuu pienellä viiveellä

Raskautta suunniteltaessa on hyvä muistaa, että hedelmällisyys palautuu keskimäärin kuuden kuukauden kuluttua ehkäisyvaikutuksen päättymisestä eli noin yhdeksän kuukauden kuluttua viimeisen ehkäisyruiskeen antohetkestä.

http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=9501561

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Hedelmällisyys palautuu pienellä viiveellä

Raskautta suunniteltaessa on hyvä muistaa, että hedelmällisyys palautuu keskimäärin kuuden kuukauden kuluttua ehkäisyvaikutuksen päättymisestä eli noin yhdeksän kuukauden kuluttua viimeisen ehkäisyruiskeen antohetkestä.

http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=9501561

Kiitti! =)

mulla kyl tuli menkat ja kaikenmaiilman välivuotoja.kerkesin ottaan yhden piikin.sitten menin lääkäriin kun vuotoa tuli muutaman viikon välein ja se kyseinen lääkäri oli heti että piikki ei sopinut mulle ja määräsi terolut kuurin nyt ollaan oltu vuosi ilman ehkäisyä eikä vieläkään oo tärpännyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:
Näistä piikeistä olen kuullut joillekin tulleen ennenaikaiset vaihdevuodet ts. eivät koskaan saa lapsia.

kuullut ja kuullut..ne on aina niitä kuulopuheita B) , eiköhän ne lekurit tiedä parhaiten.

Näistä piikeistä olen kuullut joillekin tulleen ennenaikaiset vaihdevuodet ts. eivät koskaan saa lapsia.

kuullut ja kuullut..ne on aina niitä kuulopuheita B) , eiköhän ne lekurit tiedä parhaiten.

Kyllä mä uskon noita.
Itse käytin vuosia minipillereitä, joissa myös on keltarauhashormonia kuten tuossa piikissä.
Minulle tuli ennenaikaiset vaihdevuodet 37 vuoden iässä.

Googlettakaapa vaikka Depo-Proveraa, niin löydätte useita kertomuksia, joissa kuukautiset eivät ole koskaan palautuneet ennalleen sen käytön jälkeen.

Kyllä mä uskon noita.
Itse käytin vuosia minipillereitä, joissa myös on keltarauhashormonia kuten tuossa piikissä.
Minulle tuli ennenaikaiset vaihdevuodet 37 vuoden iässä.

Googlettakaapa vaikka Depo-Proveraa, niin löydätte useita kertomuksia, joissa kuukautiset eivät ole koskaan palautuneet ennalleen sen käytön jälkeen.

googlannut olen mutta eipä ole tullut vielä yhtään kertomusta vastaan. Päinvastoin positiivisia kertomuksia ja siinä on muuten sama hormooni kun muistaakseni minipillereissä ..että niillhän pitäis sitten olla toi sama väitetty sivuvaikutus.

Niin kauan kun hormoonivalmisteilla pelataan niin aina on jos jonkunlaisia riskejä(jotka ei käy välttis edes toteen)

Depo-Proveran englanninkielisessä lääkeohjeessakin se mainitaan. Lisäksi se aiheuttaa osteoporoosia. Tästäkin löytyy netistä.
Esim. tässä ketjussa suomalaisen omakohtainen kokemus nimimerkillä kohtalotoveri:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000204&posting=22000000023996525

Niin, juurihan muuten sanoin, että itse käytin minipillereitä yli 3 vuotta ja minulla on ennenaikaiset vaihdevuodet.
On muuten huomattava, että keltarauhashormoniakin on monenlaista. Kaikki niistä eivät aiheuta mitään eikä kaikille. Joillekin vaan käy tää paska mäihä, että on niiden harvojen joukossa joille tuo "pieni" sivuvaikutus nyt sattuu tulemaan.

Depo-Proveran englanninkielisessä lääkeohjeessakin se mainitaan. Lisäksi se aiheuttaa osteoporoosia. Tästäkin löytyy netistä.
Esim. tässä ketjussa suomalaisen omakohtainen kokemus nimimerkillä kohtalotoveri:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000204&posting=22000000023996525

se ei aiheuta vaan lisää riskiä ja sillä on ero.
Mä luin saman mut miten toi muka depo-proveraan liittyy? Ei siinä puhuta siitä vaan siinä puhutaan ainoastaan vaihdevuosista.

Mä luin saman mut miten toi muka depo-proveraan liittyy? Ei siinä puhuta siitä vaan siinä puhutaan ainoastaan vaihdevuosista.

Luepa sieltä viimeisenä kirjoitettu otsikolla Saman kokenut, Kohtalotoveri. Hän kertoo nimenomaan Depo-Proverasta.

Mutta enpä jankkaa tästä enempää. Jokainen ottakoon omat riskinsä.

Luepa sieltä viimeisenä kirjoitettu otsikolla Saman kokenut, Kohtalotoveri. Hän kertoo nimenomaan Depo-Proverasta.

Mutta enpä jankkaa tästä enempää. Jokainen ottakoon omat riskinsä.

aivan jokainen ottakoon omat riskinsä. Mutta edelleenkin jos yks tai muutama hassu kertoo että näin on tapahtunut niin se on pieni riski se niiden etujen rinnalla tuopi. Ja aika monella on tuossa 37vuoden iässä jo lapset tehtynä joten mitä haittaa niistä vaihdevuosista sitten on? (JOS ne nyt edes aiheutuu suoranaisesti depo-proverasta...vaan että se vaan on edesauttanut iän kanssa sitä tulemista).

Eikä tää oo jankkaamista vaan keskustelua ja pohdiskelua..
Johon haluaisi kunnon väittämiä tueksi muutakuin jokin keskustelun pätkä jossakin(itse tykkään faktapitoisista tietolähteistä )

Lue se Pfizerin Depo-Proveran lääkeseloste (englanninkielinen), siellä mainitaan haittavaikutuksissa premature menopause.

Löytyy googlettamalla "Depo-provera premature menopause", tulee sivulle 2 toiseksi linkiksi muistaakseni.

Tää linkki ei välttämättä toimi kun sen osoitetta (pdf) en saa kopsattua.
http://www.pfizer.ca/english/our%20products/prescription%20pharmaceuticals/default.asp?s=1&id=24&doc=enmonograph.

Aloitin kyseisen injektion käytön 15-vuotiaana kivuliaiden kuukautisten hoitoon. Auttoi todella paljon mun tilanteeseen. Menkat jäi koko ajaksi pois ja kivut aikalailla myös. Huomasin kyllä milloin menkkojen olisi pitänyt tulla pienistä mielialanheilahduksista ja pienen pienestä kivusta. Olin todella tyytyväinen depo-provera hoitoon. Inhotti kun joutui sitten kahden vuoden jälkeen lopettaamaan, mutta hoidon jälkeen en ole kärsinyt enää ihan yhtä kovista kivuista. Hoidon loputtua menkat palautui normaaliksi noin 4 kuukautta viimeisestä piikistä ja ovat myös pysyneet normaaleina ja säännöllisempinä kuin ennen depo-proveran käyttöä :) käytön lopettamisesta nyt 2 vuotta ja paljon säännöllisempänä on kuukautiset pysyneet.

Harmittaa kyllä jos joillekin aiheuttanut lapsettomuutta tai ennenaikaisia vaihdevuosia :( itse pidin niin täydellisenä tuotteena, mutta kaikille ei sovi kaikki.

Yhteistyössä