Te keillä painon noussut paljon alkuraskaudessa (ennen puoliväliä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihapulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lihapulla

Vieras
Mä just havahduin vähän miettimään kun mulle tullut jo 6kg painoa ja vasta 19. viikko menossa. Ensin tuli melko hitaasti ja nyt yhtäkkiä muutamassa viikossa tullut lisää paljon. Aattelin vissiin jotenkin että "no ei mun paino nytkään ole noussut vaikka olen syönyt miten sattuu, joten tuskin nousee tulevaisuudessakaan.." pyh.. Nyt ei enä niin hirveesti pahoinvointiakaan ole mutta aluksi oli pakko koko ajan syödä jotain tai tuli huono olo... Mutta tässäpä kysymykset:

-Paljonko nousi noin rv 20 mennessä?
-Entä paljonko sen jälkeen yhteensä?

voi apua :( miten saisin tän painon pysymään mahdollisimman hyvänä? Tiedän, että syömällä oikein ja liikkumalla jne mutta musta tuntuu että mulla on joku riippuvuus herkkuihin ja jäätelöt himottaa kesällä jne.. ääh.

Millä vinkeillä pääsen herkuista eroon?
Tupakoinnin lopetin heti plussattuani joten sekin toi omat vaikeutensa tähän painonhallintaan.
Nyt painan tasan 90kg enkä kyllä VARMANA halua painaa yli 100kg!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi apua :( miten saisin tän painon pysymään mahdollisimman hyvänä? Tiedän, että syömällä oikein ja liikkumalla jne mutta musta tuntuu että mulla on joku riippuvuus herkkuihin ja jäätelöt himottaa kesällä jne.. ääh.

Tupakoinnin lopetin heti plussattuani joten sekin toi omat vaikeutensa tähän painonhallintaan.

Sitä kun ikävä kyllä saattaa tulla melkein itsestään. Mulle tuli yhtenäkin viikkona 3kg vaikka oikeen tsemppasin syömällä vaan salaattia ja vettä. Jokanen kilo kyllä lähti synnytyksen jälkeen...joten tuskin se nyt läskiä oli kun niin nopeasti katos.

Monelle tutulle joilla liikakiloja ollu ennen raskautta ja sen aikana, on käyny niin, että vauvan synnyttyä paino alkanu putoomaan ja menny paljon alemmas mitä entinen :)
Älä ny ainakaan raskauskiloja niin pelkää. Kyllä välillä saa herkutellakkin, kun kohtuus on kaikella :)

Onnea raskauden toiselle puoliskolle! :) :flower:

Mulle tuli alkuun kanssa painoa, varmaan yhtä paljon kuin jälkimmäiselläkin puoliskolla. Ja se pyöreys ahisti, kun vauvamahaa ei vielä erottanut ja vain lihoi ja lihoi ja herkut maistuivat. Sitten toisella puolikkaalla tulikin enemmän painoa siitä vauvasta. :D
Yhteensä painoa tuli varmaankin parikyt kiloa ja meni aika fifty-fifty. Äkkiä tosin lähtikin, noin kuukaudessa olin siinä painossa kuin raskauden alkaessakin. Onneksi. :)

Musta tuntuu, että mitä enemmän ajattelee että 'ääk jäätelöstä tulee sitä ja tätä' ja 'taas tekis suklaata mieli, mutta siitä tulee sitä ja tätä', niin tulee ostettua enemmän kaikkea hyvää. Jos antaa itsensä herkutella, niin painokin pysyy paremmin kurissa. Toki tämä on vain mun omakohtainen kokemus. Mäkin stressasin hirviästi raskaana, että taas tulee kiloja ja en voi tuota syödä, niin kappas 20 kiloa lisäpainoa, josta vauva+muut (synnytyksesssä ulostautuneet) n. 6 kiloa. :D

Eli mun neuvo ois olla ressaamatta ja antaa tulla sen minkä tulee. Mutta tietenkin kannattaa myös pitää kuntoa yllä ja syödä kohtuuterveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Sitä kun ikävä kyllä saattaa tulla melkein itsestään. Mulle tuli yhtenäkin viikkona 3kg vaikka oikeen tsemppasin syömällä vaan salaattia ja vettä. Jokanen kilo kyllä lähti synnytyksen jälkeen...joten tuskin se nyt läskiä oli kun niin nopeasti katos.

Monelle tutulle joilla liikakiloja ollu ennen raskautta ja sen aikana, on käyny niin, että vauvan synnyttyä paino alkanu putoomaan ja menny paljon alemmas mitä entinen :)
Älä ny ainakaan raskauskiloja niin pelkää. Kyllä välillä saa herkutellakkin, kun kohtuus on kaikella :)

Onnea raskauden toiselle puoliskolle! :) :flower:

Niin mutta jotenkin ahdistaa ja kun joka paikassa hoetaan että ei sais paino nousta liikaa (netissä, lehdissä, opasvihoissa...) jne... Niin pelottaa hirveesti mennä ens viikolla neuvolaan kun tullu niin pajon painoa :'(

Niin ja kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Mulle tuli alkuun kanssa painoa, varmaan yhtä paljon kuin jälkimmäiselläkin puoliskolla. Ja se pyöreys ahisti, kun vauvamahaa ei vielä erottanut ja vain lihoi ja lihoi ja herkut maistuivat. Sitten toisella puolikkaalla tulikin enemmän painoa siitä vauvasta. :D
Yhteensä painoa tuli varmaankin parikyt kiloa ja meni aika fifty-fifty. Äkkiä tosin lähtikin, noin kuukaudessa olin siinä painossa kuin raskauden alkaessakin. Onneksi. :)

Musta tuntuu, että mitä enemmän ajattelee että 'ääk jäätelöstä tulee sitä ja tätä' ja 'taas tekis suklaata mieli, mutta siitä tulee sitä ja tätä', niin tulee ostettua enemmän kaikkea hyvää. Jos antaa itsensä herkutella, niin painokin pysyy paremmin kurissa. Toki tämä on vain mun omakohtainen kokemus. Mäkin stressasin hirviästi raskaana, että taas tulee kiloja ja en voi tuota syödä, niin kappas 20 kiloa lisäpainoa, josta vauva+muut (synnytyksesssä ulostautuneet) n. 6 kiloa. :D

Eli mun neuvo ois olla ressaamatta ja antaa tulla sen minkä tulee. Mutta tietenkin kannattaa myös pitää kuntoa yllä ja syödä kohtuuterveellisesti.

Oho, no oli kyllä helpottavaa kuulla että sulla noin äkkiä lähtenyt kilot pois :)

Mun oma urheilulaji oli vähän vaarallinen niin jouuduin lopettamaan sen.. Nyt en oikeen oo keksinyt mitään tilalle, uinut oon aika paljon ja lenkillä käyn sillon kun jaksan (se kyllä on tylsää) :(

Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:

Oho, no oli kyllä helpottavaa kuulla että sulla noin äkkiä lähtenyt kilot pois :)

Mun oma urheilulaji oli vähän vaarallinen niin jouuduin lopettamaan sen.. Nyt en oikeen oo keksinyt mitään tilalle, uinut oon aika paljon ja lenkillä käyn sillon kun jaksan (se kyllä on tylsää) :(

niin no pittää muokata sen verran, ettei tuo kokonainen 20 kiloa huvennut kuukaudessa, mutta kyllä se viistoista lähti synnytyksen ja ensimmäisen kuukauden jälkeen. Loput ja vähän enemmänkin on sitten lähtenyt imettäessä ja lapsen perässä juostessa. :laugh:

Ja ei sun tarvitse mitenkään kummasti mun mielestä rehkiä, nautit vaan siitä raskaudesta. Ja käyt kävelemässä tai uimassa ja teet muita mieluisia 'harrasteita', kun jaksat! Se raskaus on se pääasia, ei niiden kilojen kyttäys!!
Onnea vielä!! :flower:

mulla on mennyt näin että esikoisesta tuli noin 5kg jasynntyksen jälkeen oli noin 1kg enemmän kun raskauden alussa .Kakkosesta tuli 1kg painoa koko raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen olin -10kg ja kolmosesta meni niin että synnytyksen jälkeen oli -5kg.Ekassa söin mitä halusin ja kakkosesta mulle tuli raskausajan diabetes ja kolmosesta noudatin muuten vaan alusta asti diabetikon ruokaveliota jonkin verran. ja mulla oli kakkosesta bmi yli 30.Että näinkin voi mennä ja mulle terkka vaan paasas että kato sitten ettei paino nouse kun paino oli tippunut 5kg raskauden aikana.

Söin idioottina kaikkia herkkuja + paljon kotiruokaa,enkä liikkunut tarpeeksi.
Ekasta raskaudesta sain kerättyä 30kiloa!
Toisesta 24,mutta edellisestä jäikin se 10.

Kannattaapi siis katsoa mitä sinne suuhunsa laittaa,ja muistaa liikkua.

Toivotaan et sulla painon tulo tasaantuu,eikä sun tarvii tapella kilojes kans raskauden jälkeen.

Yhteistyössä