Te keillä vauva syntynyt yli 35v, tunnetteko että teillä ei ole yhteistä muiden samanikäisten perheiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titiuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

titiuu

Uusi jäsen
29.08.2005
8
0
1
Otsikko ehkä hieman sekavasti kirjoitettu mutta yritän selittää...
Eli meillä kolme lasta 9v.,5v. ja 2v. ja nyt haaveissa että josko vielä yksi parin-kolme vuoden sisällä, itsellä ikää 35v. ja miehellä 43v.

Tuttavien ja sukulaisten keskuudessa oikeastaan kaikilla suunnilleen samanikäisillä "lapsellisilla" perheillä on lapset jo kouluikäisiä tai vähintään 3-4 vuotiaita.
Ja jotenkin välillä miettiikin että jääkö sitä sitten aika lailla ulkopuoliseksi jos perheeseen tulisi vielä vauva ja kaikilla tutuilla jo isompia kouluikäisiä lapsia.

Kuulostaa varmaan jonkun mielestä tyhmältäkin pohdinnalta, emmekä toki tämän asian perusteella päätä yritämmekö vielä neljättä lasta.
Mutta silti olisi kiva kuulla kokemuksia muilta vastaavassa tilanteessa olevilta/olleilta?

Meillä on kaksi lasta, melko suurella ikäerolla, sillä esikoinen on 8v ja kuopus 3v. Toinen tyttö ja toinen poika. Ollaan molemmat jo nelikymppisiä, eli lapset on saatu "kypsällä iällä" ja kohdassa, jossa monella kavereistamme oli jo murkkuikäisiä lapsia.
Pakko on myöntää, että joihinkin kavereihimme välit tavallaan viilenivät ihan varmaan vaan sen vuoksi, että elimme niin eri elämänvaihetta. Kun toisilla oli jo "vapaus mennä" = ei enää niin pieniä lapsia, niin me elimme vauva-arkea.
Jännästi elämä vaan heittelee, että löysimme sitten naapuristamme aivan ihanan 15 vuotta nuoremman uuden kaveriperheen, jonka kanssa pidimme niin lettukestejä, grilli-iltoja kuin illanviettojakin! Muitakin uusia ystäviä löytyi!!
Nyt kun lapsemme ovat jo aavistuksen isompia, on yhteys näihin "alkuperäisiin ystäviin" taas löytynyt ja aktivoitunut...Eli oikeat ystävät kyllä pysyvät, oli elämäntilanne minkälainen vaan...=)
Rohkeasti vaan miettimään numero nelosta! =)

Lapsen tekoon vaan ,jos siltä tuntuu.Itse olen 36 ja minulla on 7.5 kk poika,ensimmäinen :heart: Itse tossa keväällä mietin,että onkos tässä maailmassa muita kypsempiä vauvelin saaneita,mutta eipä se enään huolestuta =)

Sain kuopukseni 36-vuotiaana. Olemme onnekkaita, sillä ympärillämme on enimmäkseen yli 30-vuotiaana lapsensa saaneita. Itse asiassa lähipiirissämme on kuopuksensa 40-vuotiaina saaneitakin...

Itsekin olen miettinyt vielä lapsia, vaikka reilusti yli kolmenkymmenen tulisin olemaan ja vanhimmat lapset sitte yli kymmenen. Kaverit kyllä monesti sanoo, että riittäähän nuo (4). Riittäähän ne tietysti ja uraakin pitäsi luoda, mutta tykkään olla kotiäiti. Eikä uudella miehelläni ole biologisia lapsia, joten ehkä siksi tämä uusi vauvabuumi.

tuttavapiiristä löytyy: kaks yli 40v joilla esikot 1v, yksi 35v jolla esikko 1v ja 34v jolla jo kaksi lasta on koulussa ja nyt odottaa kolmatta. Eipä tuo ikää katso, ja jos kaveripiirissä isompia lapsia, voi vauvalle helpommin löytyä syli! Ainakin meidän poika on kovasti kiertopalkintona, kun on vielä vauva ja muiden on jo ainakin taaperoita.

Yhteistyössä