Te ketkä laskette kaloreita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaloristi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaloristi

Vieras
Iltalehden kalorilaskuria nyt käytän, ja jos syön kaksi ruokaa päiväss, puoli lautasellista laitan siihen kohtaan tai sit esim. 1 kanafilee, 0,75dl riisiä tai 100g jauhelihaa.. Ja puoli lautasellista puuroa, neljä lasia rasvatonta maitoa, yksi maitokahvi, yksi näkkäri, yksi omena, yksi tumma leipäpalanen ilman mitään päällä. Puuron päälle 1dl marjoja. Lisäksi puoli kulhoa salaattia (en tiiä minkä kokonen kulho), yksi paprika/tomaatti ja kurkkua pala.

Näillä saan kalorimäärän 1533kcal ja sillä määrällä mun pitäs laihtua. Olen siis ylipainoinen ja vähintään 8kg on saatava, että olen edes normaalipainoinen.

Kuitenkin sanotaan, että leipää pitäisi syödä x määrä päivässä ja tällä kalorimäärällä mä en voi syödä kuin yhden tumman leipäpalasen ja yhden näkkärin. Pitäiskö mieluummin jättää siis pois ruoka ja vaihtaa enemmän leipää tilalle? Kuulostaa hurjalle.

Karppaamaan en lähde, että jättäisin täysin perunan, pastan, riisin jne. vaan tarkoitus on syödä kohtuullinen annos ruokaa ihan normaalisti.

Lisäksi olen laittanut tuohon, että en laita voita leivän päälle enkä puuron päälle. Silti mun rasvakori on ihan täynnä. Tulee ilmeisesti rasvattomasta maidosta, yhdestä kupista kahvia ja tuosta kanasta ja jauhelihasta. Ja siis siihen kastike ilman kermaa, eli kirkas kastike. Eli mistä voisin vähentää rasvaa ja lisätä muita, kalorit pitää kuitenkin pysyä tuon mukaan 1280-1700 välillä minulla minun liikunnalla/painolla/pituudella...

Keittiövaaka ja merkkikohtainen energiatietous on aika pop kalorilaskennassa. Eihän "jauheliha" kerro vielä mitään, sitä on niin eri skaalalla. Ja ilman vaakaa tulee arvioitua määrät joko ylä- tai alakanttiin. Itse esim. luulin juustosiivun painavan vain 5-8 g, kun se painaa 12-13 g jne.. :>

Itse käytän Kalorilaskuria. Täälläkin on joskus väärää tietoa tai eri energiamääriä samalle tuotteelle, mutta tarkastan ne vielä paketista tai valmistajan nettisivulta.

Ravintosisältö - Kalorilaskuri.fi

mulla on kännyssä shape up, oon tykännyt käyttää sitä. perustoiminnot on ilmaisia kaikki, ja löytyy paljon erilaisia tuotteita ihan tuotemerkkien alta.
kännykään on helpompi samantien laittaa ylös mitä on syönyt, kuin että kokopäivän muistelee ennenkuin ehtii koneelle kirjata ne.

[QUOTE="hippi";27423467]Pienillä kaloreilla pitää saada riittävästi ravintokuitua, jotta paska liikkuu. Siitä on todennäköisesti kyse.[/QUOTE]

No luulis paskan liikkuvan, jos safkaan kuuluu 2 leipää, puuroa ja kasviksia.

• Tykkää
Reactions: Neydan
Chef:

Muistan joskus jostain lukeneeni, että ruisleipää pitäisi syödä jopa kuusi palaa päivässä ja mun mielestä se on aika iso määrä!!

Ja siis tuon laskurin mukaan, jotta kalorit pysyy kasassa, en laita siis mitään leivän päälle. En rasvaa enkä juustoa. Ja leikkeleitä käytän muutenkin todella harvoin.

Chef:

Muistan joskus jostain lukeneeni, että ruisleipää pitäisi syödä jopa kuusi palaa päivässä ja mun mielestä se on aika iso määrä!!

Ja siis tuon laskurin mukaan, jotta kalorit pysyy kasassa, en laita siis mitään leivän päälle. En rasvaa enkä juustoa. Ja leikkeleitä käytän muutenkin todella harvoin.

Jos mä söisin ruisleipää 6 palaa päivässä, tarttis kaikki lähistöllä olevat ihmiset kaasunaamarin :D :D :D

Mä en tunne ketään, joka vetäisi 6 ruisleipää päiväassä napaansa. Eiköhän sen leivän voi kattaa vaikka sillä puurolla.

Jos mä söisin ruisleipää 6 palaa päivässä, tarttis kaikki lähistöllä olevat ihmiset kaasunaamarin :D :D :D

Mä en tunne ketään, joka vetäisi 6 ruisleipää päiväassä napaansa. Eiköhän sen leivän voi kattaa vaikka sillä puurolla.

Mun nuoruudessa n. 15v sitten tuo oli ihan yleistä puhetta, että leipää pitää syödä. Ja mä ainaki oon vetäny sitä leipää ihan sikana aina ja vasta nykyään ruvennu tajuamaan, että liekö se onkin syynä sitten pyöreyteen...

Mutta esim. mun mies on sellasessa työssä, että ei pysty lämmittämään itselleen ruokaa eikä ole tykännyt siitä, että on ruokatermoksessa mukana. Hänellä menee töissä pelkästään neljä ruisleipää, mutta hän jättääkin työpäivinä toisen ruuan siis syömättä ihan pakosta. Myöskään ei pysty käymään missään ruokalassa.

Se on ihan pervoa, kun leipää suositellaan syötäväksi 6-9 palaa päivässä. Itse syön tuon määrän parin kuukauden aikana. Yhdeksässä palassa on energiaakin neljäsosa päivän tarpeesta, vielä jos päällisiä latoo niin puolet.

[QUOTE="erg";27423713]Se on ihan pervoa, kun leipää suositellaan syötäväksi 6-9 palaa päivässä. Itse syön tuon määrän parin kuukauden aikana. Yhdeksässä palassa on energiaakin neljäsosa päivän tarpeesta, vielä jos päällisiä latoo niin puolet.[/QUOTE]

Joo aika hurjalta kuulostaa... pussi vaasan ruispaloja.

Tuosta leivänsyönnistä tuli mieleen...Normaalisti en juurikaan leipää syö, mutta jos joskus sorrun muutamana päivänä edes vähän sitä syömään, lihon heti 1-2kg. sitten kun jätän leivän taas pois, lähtee ne 1-2kg samantien pois.