te lapsiperheet jotka olette muuttaneet toiselle paikkakunnalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voi itku"

Vieras
miten on muutto sujunut? esim huonekalujen ja tavaroiden siirtäminen toiselle paikkakunnalle jne... entä miten lapset suhtautuneet muuttoon??

meillä lapset kovin surullisia kun eivät enää näe isovanhempiaan yhtä usein.. normaalisti näkevät päivittäin ja välit on meillä tosi läheiset...

itsellänikin iski joku hirveä katumus päälle nyt viime hetkillä....

Melkein kaikki kampeet tuotiin yhdellä isolla rekalla, jonka mun setä lainasi muistaakseni töistä.

Muksut oli ihan intona, postimerkin kokoisen paritalon pihan tilalle saatiin kunnolla maata, leikkimökki, oma hevostalli ja kanala....

Pappa oli sopivasti muuttanut vähän ennen meitä tänne samaiselle uudelle paikkakunalle. Välimatkaa on nyt 20km.
Ja vaikka aikaisemmin oli mummu parin kilsan päässä, niin kyllä se kiltisti tänne ajelee melkein joka viikonloppu yökylään, ei ole jäänyt siis sekään harmittamaan.

[QUOTE="a.p";24259839]meillä olis välimatkaa vanhan ja uuden paikkakunnan välillä 150km.[/QUOTE]

Niin no, meillä on aika tasan puolet tuosta.
Mutta ei tuokaan matka mikään mahdoton ole ajaa vaikka vähän useamminkin, jos niikseen.

Ja mekin ajeltiin alkuun useammin käymään vanhoilla nurkilla kavereilla, sukulaisilla jne. Sitten kun eläimiä ja lapsia alkoi olla koko ajan enemmän, niin harvemmin ollaan ajeltu. Mutta se on jäänyt niin pikkuhiljaa, ettei lapset ole sitä sillälailla edes huomanneet.

Ja täällä on taas tutustuttu moniin uusiin kivoihin ihmisiin, kavereita on paljon niin lapsilla kuin meillä vanhemmillakin.

Tosin meidän lapset on niin pieniä, että vuosien päästä noista varmaan enää vanhin muistaa kunnolla ne ajat, kun asuttiin kaupungissa.

mies vaan tylysti ilmoitti ettei hän enää aja takaisin kertaakaan vanhalle paikkakunnalle. mun mielestä se oli törkeästi sanottu kun mun kaikki sukulaiset ja lapsillekin tärkeät ihmiset asuu siellä.

[QUOTE="a.p";24259932]epäilen ettei mekään tulla viihtymään. Oikeastaan kukaan muu ei halua muuttaa kun vain mies...[/QUOTE]

Täytyy kyllä ihmetellä miksi sitten muutatte? Onko teillä mies pomo jonka tahtiin muut tanssivat???

Itse kyllä vetäisin jarrut päälle jos mies mulle noin sanoisi, että ei siis vanhalle paikkakunnalle suostu ajelemaan, varsinkin jos sinne jäi sun sukulaisia...Ei kyllä oikein hyvältä kuulosta. :(

[QUOTE="a.p";24259900]mies vaan tylysti ilmoitti ettei hän enää aja takaisin kertaakaan vanhalle paikkakunnalle. mun mielestä se oli törkeästi sanottu kun mun kaikki sukulaiset ja lapsillekin tärkeät ihmiset asuu siellä.[/QUOTE]

No hommaa ajokortti jos ei ole ja aja lapsien kanssa itse. Meillä ei kyllä yksi ihminen päättäisi muutosta, mutta tuo matka ei ole iso jos siitä ei tee isoa itselleen :)

[QUOTE="marianna";24260487]No hommaa ajokortti jos ei ole ja aja lapsien kanssa itse. Meillä ei kyllä yksi ihminen päättäisi muutosta, mutta tuo matka ei ole iso jos siitä ei tee isoa itselleen :)[/QUOTE]

mulla on kortti mutta en ole autolla ajanut kolmeen vuoteen eikä minulla ole autoa.

Yhteistyössä