te naiset joiden mies kokkaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansssku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ansssku

Jäsen
23.07.2010
142
0
16
siivoaako miehenne sitten keittiön ruoanlaittonsa jälkeen?
meillä on välillä kamalia yhteenottoja tän siivouksen kanssa (ei pelkästään täs ruoanlaitonyhteydessä) kun ihan oikeesti mä teen kaiken! ja turha sanoa että lopeta säki se siivoaminen ja anna miehen kattoa.. oon yrittäny miljoona kertaa, mutku en ite pysty elämää sotkun keskellä, en mitenkää! sängytki on pakko pedata vaik tietäisin tasan tarkkaa et kukaa ei ole tulos kylää jne.

mut siis tää ruoanlaiton jälkeinen kaaos on jotai ihan käsittämätöntä, mies on sitä mieltä että "kokki ei tiskaa" eli ei kuulu hänelle enää siivoaminen, mutta kylläpä vaan kuuluu siivous kokille sillonkun minä teen ruokaa, ei puhettakaan et hän siivois mun jäljet.. :headwall:

Oli pakko vaan avautua kun raivostuttaa taas toi keittiö tuolla miehen jäliltä!! :kieh:

No nykyään mä teen useammin ruuan kun kerta kotona oon...mut ei oo merkitystä kumpi tekee ruuan niin aina se on mies joka tiskaa käsin. Mä täytän ja tyhjään kyl melko sujuvasti konetta mut käsin en ala tiskaan :D Ja joo siis jos mies kokkaa niin kyllä keittiö on siistimpi kuin sen jälkeen jos mä olisin kokannut.

Meillä mies kokkaa aina kotona ollessaan ja tuo keittiön siivoaminen on meilläkin yksi vakio kiistanaihe. Yleensä kyllä mies siivoaa keittiön, mutta en ymmärrä miksi sen rasvan pitää antaa seistä pinnoilla pari tuntia ennen kuin pyyhkii, kun pinttyy vain tiukkaan. Muuten ei olisi mitään ongelmaa, en koske keittiöön ennen kuin hän on sen itse siivonnut, mutta kun mies tekee reissutöitä ja joutuu lähtemään jo edellisenä iltana, niin jostain syystä se usein unohtuu ennen lähtöä.

musta tuntuu taas et toi liesi ei lähe ku hammasharjalla puhtaaks, siel on grillimauste+rasva taas yhdistyny niin ihanaks mömmöks ja sitä paskaa on noi hellan nupikat mistä säädetää levyt täynnä :kieh: en ymmärrä, ite ku kokkaan niin tollasta sotkua ei vaan yksinkertaisesti edes tule!

Mies tekee useimmiten ruokaa nykyjään, yhtä laiskasti siivotaan keittiötä molemmat. Kyllä tuo yleensä jälkensä raivaa, mä teen sitten kerran-pari viikossa vähän perusteellisemman siivouksen sinne eli pyyhin kunnolla kaikki pinnat jne. No okei välillä tulee vähän pidempääkin väliä.. :whistle:

Kokkaa ei siivoa vaan minä joudun siivoaan + katan ja korjaan pöydän. Minä kokkaan, minä siivoan + katan ja korjaan.. En ymmärrä miks mut näin se vaan on. Ja kyllä vituttaa!

Mies siivoaa pääsääntöisesti keittiön, myös ruuanlaittohetkensä ulkopuolella. Minä joskus. Kuten muutkin kotityöt... Mulla on niin hyvä mies. Tai hyvin koulutettu...

Miksi kuvittelee olevansa eriarvoisessa asemassa ettei tarvitse siivota jälkiään?
Meillä joskus oli näin kun mies melkein ainoastaan kokkasi, hoidin oman osuuteni siivoamalla jäljet. Nyt kun molemmat kokkaa yhtä paljon, niin molemmat siivoa jälkensä.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Miksi kuvittelee olevansa eriarvoisessa asemassa ettei tarvitse siivota jälkiään?
Meillä joskus oli näin kun mies melkein ainoastaan kokkasi, hoidin oman osuuteni siivoamalla jäljet. Nyt kun molemmat kokkaa yhtä paljon, niin molemmat siivoa jälkensä.

no niinpä, kysy siltä.. tosin oma vika kai tää on ku aina sit raivareiden lopuksi meen ja siivoan sen jäljet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansssku:

no niinpä, kysy siltä.. tosin oma vika kai tää on ku aina sit raivareiden lopuksi meen ja siivoan sen jäljet.

Nalkuta, nalkuta. ;)
Kyllä se joku päivä oppii. :D

Nalkuta, nalkuta. ;)

kuutisen vuotta sitkeesti yrittäny, mut viel ei oo oppi tarttunu päähän :whistle:

Siivoaa. Ruokailun jälkeen se laittaa astiat joka nousee viimisenä pöyvästä (eli mie ). Mut sillon ko se tekkee ruokaa, pysyy keittiö siistinä ja ko ruoka valmista, siivoaa loputki sotkut jos niitä on. Ikinä ei ole jättäny mittään mulle siivottavaksi. Mut sais jättää! Mie rakastan siivousta!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Siivoaa jos on siivotakseen - ihan kuten minäkin :)

Eli kumpikaan meistä ei ehkä ihan joka kerta muista/jaksa/viitsi siivota jälkiään heti kokattuaan :snotty:

Näin myös meillä, ja usein se joka on kokannut saa ruoan jälkeen laiskotella kun valmiiseen pöytään astunut sitten siivoaa "kiitokseksi", tasapuolinen työnjako :)

Ei se siivoo jälkiään ja toisaalta ei tarttekaan. Mua jotenkin kyrsii jos en tee sitä ite, varsinkin kun mies ei osaa tätä meiän nykyistä tiskikonetta täyttää.

Nalkuta, nalkuta. ;)

kuutisen vuotta sitkeesti yrittäny, mut viel ei oo oppi tarttunu päähän :whistle:

Tuota luokkaa se meilläkin kesti. Kun lapset tuli kuvioon, alkoi oppimaan. :)
Nyt on nelisen vuotta siivonnut jälkensä. ;)

Nalkuta, nalkuta. ;)

Tuota luokkaa se meilläkin kesti. Kun lapset tuli kuvioon, alkoi oppimaan. :)
Nyt on nelisen vuotta siivonnut jälkensä. ;)

no meillä on lapsi..tosin vauva vielä mut kuitenkin, nooo jospa se siitä joskus oppis tavoille, jaksaa vaa sitkeesti yrittää kouluttaa.. :p

Yhteistyössä