te viisaammat (raskautuneet) kertokaas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla nyt kp 29/27(?) ja menkat siis myöhässä... Nyt jo viime perjantaista lähtien ollut kovia menkkakipuja (selässä ja vatsassa) ja olen odotellut kuukautisia mutta ei ole alkaneet. Valkovuotoa (kirkasta, vetistä) tulee todella paljon ja muistaakseni maanantaina tuli hieman rusehtavaa vuotoa ja se siitä.
Tänä aamuna Clearbluella tuli tooodella hailakka haamu/"viivanpaikka"... Voisikohan ovulaatio ollut myöhemmin, eli voisikohan tämä nyt olla SITÄ? :) Eniten häiritsee nuo kovat kivut...
Kertokaa kokemuksianne :)

Hmm. Itsellä on ollut jonkinlaista valkovuotoa koko raskauden ajan tähän saakka, nyt siis 15. viikolla. Raskaustestin tein siinä vaiheessa, että jo tiesin olevani raskaana - ihan mielialojen vaihtelun ja menkkojen poisjäännin perusteella. Mutta kun miettii sitä ajankohtaa, jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa (en silloin kiinnittänyt asiaan huomiota) niin jonkinlaisia kipuja oli kyllä, mutta ei mitenkään äärimmäisen kovia.

Kyllähän tuo voisi olla sitä. Raskauden aikana menkat saattaa niin sanotusti "sekoilla", mitä olen siis monen muun ihmisen kohdalla ymmärtänyt heidän kertomansa perusteella.

Jos sulla ei menkat rupea alkamaan, niin otappas neuvolaan yhteyttä. Ne laittaa sitten sulle lähetteen terveyskeskukseen lääkärille, jossa ultralla katsotaan, onko kohdussa elämää ja montako sikiötä siellä näyttäisi olevan. Samalla selviää laskettu aikakin noin suunnilleen. :) Ja hei sano niistä kivuistakin, jos tosiaan ovat kovia.

Hmm. Itsellä on ollut jonkinlaista valkovuotoa koko raskauden ajan tähän saakka, nyt siis 15. viikolla. Raskaustestin tein siinä vaiheessa, että jo tiesin olevani raskaana - ihan mielialojen vaihtelun ja menkkojen poisjäännin perusteella. Mutta kun miettii sitä ajankohtaa, jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa (en silloin kiinnittänyt asiaan huomiota) niin jonkinlaisia kipuja oli kyllä, mutta ei mitenkään äärimmäisen kovia.

Kyllähän tuo voisi olla sitä. Raskauden aikana menkat saattaa niin sanotusti "sekoilla", mitä olen siis monen muun ihmisen kohdalla ymmärtänyt heidän kertomansa perusteella.

Jos sulla ei menkat rupea alkamaan, niin otappas neuvolaan yhteyttä. Ne laittaa sitten sulle lähetteen terveyskeskukseen lääkärille, jossa ultralla katsotaan, onko kohdussa elämää ja montako sikiötä siellä näyttäisi olevan. Samalla selviää laskettu aikakin noin suunnilleen. :) Ja hei sano niistä kivuistakin, jos tosiaan ovat kovia.

Suuri kiitos sinulle vastauksesta! :)

[QUOTE="mikä";22037303]Mitä tarkoittaa kp ja nuo luvut? Monessa keskustelussa puhutaan noista mutten minä ymmärrä mitä ne tarkoittaa vaikka raskaana olenkin..[/QUOTE]

Kp on kiertopäivä, eli kp 1 on se päivä kun kuukautiset alkaa...

Yhteistyössä