Tee se itse joululahja -pino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Eli te jotka olette antaneet itse tehtyä joululahjaksi tai aiotte tänä vuonna antaa niin pinotaanpas tähän ideoita. Tai jos olette itse saaneet jotain tisetehtyä niin niitä myös tähän pinoon.

Itse olen tehnyt miehen työkavereille (myös minun kavereitani) sinappia, koristellut purkit kauniist myös.

Me olemme saaneet erilaisia hilloja koristelluissa purkeissa, joululimppuja, keittiön käsipyyhkeen (ommeltu se kiinnike oven kahvaa varten) ja joulumakeisia. Nämä tulee nyt mieleen.

Itse aion tehdä tänä vuonna ainakin äidilleni ja siskolleni tälläisen:

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=92058

Erityisesti itse tykkäisin kuulla ideoita miehille annettavista itse tehdyistä lahjoista.

Villasukat, joululiina, hartiahuivi, kaulaliina, patalaput, makeisia, joulupulla. Noi tuli heti mieleen.
Ihanaa kohta illat pimenee ja voi alkaa kutomaan kynttilän valossa.

Lasten kummeille kehystän lasten päiväkodissa/koulussa tekemiä taideteoksia tauluiksi. Likka varmaan taitelee koulukuvilleen kehykset, jotka annamme lahjoiksi. (niin ikään kummeille, myöskin mummuille ja papoille)

Tuota sinappia voisi vaikka kokeilla tänä jouluna. Löysin vanhasta joululehdestä ohjeen jossa oltiin sulatettu vanhoja kynttilän pätkiä ja tehty pipari muoteilla jouluaiheisia tuikkuja. Itse ajattelin tehdä magneetteja ja liittää niitä joulu kortteihin

mä oon ainakin puu taiteilia oon tehny erakon pelejä ja puu ukkoja ja kaiken laista muuta piparit ja toffeet meni mummolla tosi nopeesti kun anto joulu lahjaks kokeile toffee reseptin saat youtube:DIYsydän toffee eli itse tehty toffee piparitkin mä teeen ite eli taikinan kin teen ite et..... vähän vaan annan ajatusta miettii kokeile myös sinaappia ja hilloja ota piltti purkki ja koristele hienoksi joulun väreillä,merkeillä ja kuvilla moido!

Tänä vuonna annan villasukat suvun lahjottaville lapsille- ja jotain pientä siinä lisänä.

Sisko tulee saamaan pinkin virkatun maton.
Toinen virkatun kamee aiheisen heijastin rintakorun.
Mummoille leivon limppuja, pipareita, kakkuja tms

Itsekuivatetuista ja kasvatetuista yrteistä hierrän merisuolan kanssa yrttisuolaa ja purkitan.

Kuusenkerkkäsiirappia

Viimeksi muokattu:
aika paljon panostetaan herkkuihin, virkkaamiseen ja kutomiseen...yms.
ite oon askarrellu kartongista piparimuottien avulla kortteja, jotka voi ripustaa kuuseen ja ollaan koristeltu kimalleliimoilla. Olisko muuta kuin herkkuja ja kutomisia??

Yhteistyössä