Teen illalla hyytelökakun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Siihen tulee siis tuorejuustoa 1pk, kermavaahtoa (2dl vispikermasta) ja vaniljarahkaa 1prk ja 3dl mansikkahilloa. Riittäiskö 6 liivatelehteä? Ja millaiseen määrään nestettä (mansikkamehu) sulatetaan nuo liivatelehdet? Riittääkö esim 1dl? Ja kun on sekoittanu nuo liivatteet kuumaan mehuun, niin pitääkö seos jäähdyttää ennen kuin lisää tuohon tuorejuusto-rahka-kerma-mansikkahillo seokseen.

On monia vuosia kulunut siitä kun olen liivatetta viimeksi käyttäny.

Ja tiedän, että googlettamalla sais vastauksia myös. Ja olen googletttanu, mutta kun ei löydy sitä mitä etsin :D

6 ei riitä, tarkkaa en osaa kyl sanoo kuin monta tarviit uskoisin että aika monta kuitenkin. ja liivateseos kannattaa jäähdyttää kyllä ennen lisäämistä kerma-rahka-tuorejuustoseokseen ettei vaan lässähdä koko jutska :)

Minä olen yleensä sulattanu liivatteet 1-2 rkl nestettä. (mikrottanut pari sekuntia lisää, jos ei sulakaan) Suotta sitä nyt 1 dl kuumentaa, kun sen jäähdyttämiseen menee taas aikaa tai sitten koko massa lämpenee tosi paljon.
Aika paljon hilloa minusta (ainakin jos kaupan valmista hilloa)...

[QUOTE="Kata-76";24721151]Minä olen yleensä sulattanu liivatteet 1-2 rkl nestettä. (mikrottanut pari sekuntia lisää, jos ei sulakaan) Suotta sitä nyt 1 dl kuumentaa, kun sen jäähdyttämiseen menee taas aikaa tai sitten koko massa lämpenee tosi paljon.
Aika paljon hilloa minusta (ainakin jos kaupan valmista hilloa)...[/QUOTE]

ok.. eli voisin kyllä sitten vähentää tuota hillon määrää. Ehkä 1dl riittää? Ja juu laitan sitten vähemmän nestettä johon sulatan liivatteet

Kolmekin liivatetta riittää hyvin, kun mukana on tanakkaa tavaraa :D eli rahkoja...Ja liivetteisiin et tarvitse kuin parin ruokalusikallisen verran nestettä jonka kuumennat joko kattilassa tai mikrossa ja kaadat joukkoon ohuena nauhana...enkä mä mitään jäähdyttänyt ole tommoista määrää...

6riittää. enemmästä menee liian kovaksi ja masituu aivoille.

miksi te yleensä käytätte liivatetta ku kaupoista saa hyytelöjauheita joissa on makuakin mukana?!!?!? voittavat liivatteella tehdyt kakut 100-0

[QUOTE="aloittaja";24721216]Tuli ihan vielä mieleeni..

Mites kauan tuo hyytelökakku säilyy kylmässä? Huomenna illalla tarjotaan.[/QUOTE]

niin kauan että on syöty. kyllä se päiviä säilyy mutta liivate maistuu pahalle

Yhteistyössä