Teenkö väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miisu"

Vieras
Mulla olis mahdollisuus lähteä kaverin ja hänen 2.vuotiaan tyttönsä kanssa etelään viikoksi talvilomalla. Itselläni on 3.5-vuotias poika ja 2-vuotias tyttö. Ajattelin, että ottaisin tytön mukaani ja mieheni pitäisi tuon viikon myös lomaa, viettäen aikaa poikamme kanssa. He lähtisivät ehkä mökille isovanhempien luo tai viettäisivät viikon kotosalla, päiväkotiin ei siis menisi poikakaan tuolloin.

Mutta syyllisyys painaa, onko väärin ottaa toinen lapsista kivalle lomalle, jännittävään lentokoneeseen ja uima-altaiden lämpöön kun toinen ei pääsisi? En myöskään ole ollut pojastani vielä öitä erossa muulloin kuin kuopuksen synnytyssairaala-ajan, joten sitäkin mietin onko ikävä (minulla TAI pojalla) raastava tuon viikon ajan...

Mielipiteitä?

Minusta ei ole väärin, olettaen että tuo sama homma tehdään joskus toisin päin. Toisaalta lapset on vielä sen verran pieniä että ei välttämättä tule tuollaista "miksi toi pääsi ja minä en" asetelmaa. Kunhan molemmille on omaa kivaa luvassa. Hyvää se tekee lapsillekin päästä välillä olemaan yksilöitä eikä aina sisaruspari.