Teetä lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jasmina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä milloin voi antaa, mutta meillä on annettu vähän reilu 1-vuotiaasta lähtien tytön toivomuksesta. Juomme viikonloppuisin aamulla teetä, tytöllä tosin edelleenkin suurin osa maitoa.

Ethän yleistä. Missä päiväkodeissa annetaan aamupalalla teetä lapsille? Edes silloin tällöin. En ole koskaan tällaista havainnut ja olen niitä päiväkoteja kolunnut (työntekijän osassa) eri kaupungeissa. Onko kyseessä joku yksityinen?

[QUOTE="jilseponie";24997710]Ethän yleistä. Missä päiväkodeissa annetaan aamupalalla teetä lapsille? Edes silloin tällöin. En ole koskaan tällaista havainnut ja olen niitä päiväkoteja kolunnut (työntekijän osassa) eri kaupungeissa. Onko kyseessä joku yksityinen?[/QUOTE]

Yrttiteetä, ruusunmarja"teetä" tms tiedän lapsille annettavan päiväkodeissakin. Mutta sillähän ei ole mitään tekemistä teen kanssa.

Kamomilla teetä olen silloin tällöin antanut, ehkä kerran kaks vuodessa 5-7 vuotiaille.
Sitä nuoremmille hörpyn silloin tällöin.

Onhan siinä teessäkin kofeiinia, tosin huomattavasti vähemmän kuin kahvissa..

[QUOTE="jilseponie";24997710]Ethän yleistä. Missä päiväkodeissa annetaan aamupalalla teetä lapsille? Edes silloin tällöin. En ole koskaan tällaista havainnut ja olen niitä päiväkoteja kolunnut (työntekijän osassa) eri kaupungeissa. Onko kyseessä joku yksityinen?[/QUOTE]
Mä olen ollu kahdessa päiväkodissa töissä ja molemmissa oli väluillä tee/paahtoleipä aamiainen.
En mä edeas miettis, koska voi antaa teetä, mutta kahvin tuhteen kyllä olen erityisen epäileväinen.
Mä sanoisin, että jos voi amtaa limpparia, ei voi edes miettiä, voiko antaa teetä. Tosin tee on myös sensortin yleissana, että pitää sisällän paljon muutakin kuin teetä, esim. moni kutsuu rooibosta teeksi, mutta noissa päiväkodeissa, joissa mä olin töissä, annettiin sitä kamalaa Liptonin keltasta, mikä on melkein yhtä pahaa kun kahvi maultaan, kofeiinia toki vähemmän kuin kahvissa.

Meiilä lapset juo melkein aina viikonloppuaamuisin niinkuin me aikuisetkin. Ovat juoneet jo varmaan lähes vuoden (ja molemmat reilusti alle kouluiän). Laitan hunajaa ja maitoa kuten omaanikin, maitoa reilusti ettei ole kuumaa tai liian väkevää. Ja ihan perus Earl Greytä.

Outoa, että näinkin moni hyväksyy teen lapsille. Miksi ihmeessä? En itsekän jaksa uskoa, että se harvoin juotuna nyt kovin vaarallista on, mutta on siinä kuitenkin kofeiinia. Itse en kyllä antaisi lapselle, niinkuin en antaisi kahviakaan. Yrtti"teet" on tietysti asia erikseen.

Hirvee haloo teestä. Kyllä lapset juo huomattavasti useammin cokista jossa on kofeiinia!! Meillä muksut juo useasti teetä mut tosi harvoin limukoita. Neljä vuotias on juonu isänsä kans kahvia jo kaks vuotta ;)

poika saa teetä jos haluaa, on saanut ihan 1v lähtien (tosin silloin on maistellut mun lusikasta :D
juo maidon ja sokerin kanssa, enkä näe asiassa mitään pahaa.
kahvia on saanut maistaa, mutta ei siitä pidä.

lapselle voi alkaa antaan teetä 1v lähtien. Äläkää laittako maitoo joukkoon vaan kylmää vettä.
Meillä muksut juo teetä ja kahvia. Helppo mennä kylään kun aina löytyy sopiva juominen.

[QUOTE="äiti";25013367]lapselle voi alkaa antaan teetä 1v lähtien. Äläkää laittako maitoo joukkoon vaan kylmää vettä.
Meillä muksut juo teetä ja kahvia. Helppo mennä kylään kun aina löytyy sopiva juominen.[/QUOTE]
Kuka käyttää teessä maitoa? :D

Miedän poika on juonut vajaa 1,5-vuotiaasta asti teetä aika useinkin, mutta vihreää sellaista. Ei se nyt maailmaa kaada jos vaikka kylässä haluaa mustaa teetä tai minulta maistaa, mutta periaatteessa en tarjoa mustaa noin pienelle (nyt 2,5-v.).

Yhteistyössä