Tehkää mulle diagnoosi, mikä minua vaivaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Mulla on lähes koko ajan ripuli, pääkipeä ja olen kamalan väsynyt...

Verikokeet otettu viimeksi viime vuoden lopussa, kaikki oli silloin kunnossa, verenpaine on normaali, laktoosi-intoleranssi on (eli sen mukainen ruokavalio) ja apteekin testin mukaan ei pitäisi olla keliakiakaan.

Hierojalla olen kulkenut, se ei auttanut päänsärkyihin, migreeni diagnoosi tehty mutten oikein usko siihenkään. Pää on kipeä 2-3 viikkoa putkeen, sitten helpottaa muutamaksi viikoksi palatakseen taas uudelleen.'

Ripuli ollut lähes koko kesän, kohta en uskalla lähteä kotoa muuta kuin töihin kun koko ajan on oltava vessa lähellä, esim. lenkillä en ole pystynyt käymään koko kesänä.

Ja tuo väsymys, just ja just jaksan työpäivät, kotona tuntuu ettei jaksa sormea liikauttaa, siinä pitäsi hoitaa lapset ja kotityöt.

Eli tehkääpäs näillä oireilla diagnoosi mulle.

missä tilanteissa päänsärky alkaa? siis aamulla vai illalla? millaista päänsärky on? mitä lääkitystä käytät siihen?

on hb mikä? mitä verikokeita on otettu?

millaista ruokavalioo noudatat?

ripuli voi johtua vedenlaadusta? mut tunnen monia joilla on ollut lievää ripulia koko kesän...

missä tilanteissa päänsärky alkaa? siis aamulla vai illalla? millaista päänsärky on? mitä lääkitystä käytät siihen?

on hb mikä? mitä verikokeita on otettu?

millaista ruokavalioo noudatat?

ripuli voi johtua vedenlaadusta? mut tunnen monia joilla on ollut lievää ripulia koko kesän...

Päänsärky alkaa yleensä aamuyöllä, herään siihen, on toispuoleinen ja "jyskytävä". Lääkityksenä käytän burana+panadol yhdistelmää, se tekee kivusta siedettävän. Reseptit löytyisi myös migreenin täsmälääkkeisiin ja diapamiin muttei ole tullut niitä vielä haettua.

Hb on noin 120, se on ollut aina alhainen eikä sille kuulema mitään tarvi tehdä. Verikokeet otettiin kaikki perusjutut.

Syön kaikkea, viimeaikoina olen yrittänyt välttää viljatuotteita mutta vasta vähän aikaa.

Veden pitäisi olla hyvää, eikä ripuli ole kamalan lievää.

[QUOTE="väsynyt";24318320]Päänsärky alkaa yleensä aamuyöllä, herään siihen, on toispuoleinen ja "jyskytävä". Lääkityksenä käytän burana+panadol yhdistelmää, se tekee kivusta siedettävän. Reseptit löytyisi myös migreenin täsmälääkkeisiin ja diapamiin muttei ole tullut niitä vielä haettua.

Hb on noin 120, se on ollut aina alhainen eikä sille kuulema mitään tarvi tehdä. Verikokeet otettiin kaikki perusjutut.

Syön kaikkea, viimeaikoina olen yrittänyt välttää viljatuotteita mutta vasta vähän aikaa.

Veden pitäisi olla hyvää, eikä ripuli ole kamalan lievää.[/QUOTE]

mä pyytäisin vitamiiniarvot eli siis millaiset vitamiinivarastot sulla on.
ja päänsärkyyn haluaisin kunnon tutkimukset. siis mieluummi pään kuvauksenkin. mun äitillä oli juuri tuollaista päänsärkyä ja hänellä oli aivoverenvuoto (hitaasti tiputtavaa mallia)
ootko käyttäny ripuliin mitään lääkettä? jätä maito (siis kaikki laktoosittomatkin) tuotteet pois!

mä pyytäisin vitamiiniarvot eli siis millaiset vitamiinivarastot sulla on.
ja päänsärkyyn haluaisin kunnon tutkimukset. siis mieluummi pään kuvauksenkin. mun äitillä oli juuri tuollaista päänsärkyä ja hänellä oli aivoverenvuoto (hitaasti tiputtavaa mallia)
ootko käyttäny ripuliin mitään lääkettä? jätä maito (siis kaikki laktoosittomatkin) tuotteet pois!

Ruokavaliota on tarkoitus muuttaa täysin mutta olen yksinkertaisesti liian väsynyt sitä tekemään... Kuulostaa hullulle mutta meillä mies on nyt hoitanut ruokahommat enkä ole jaksanut itselleni eri ruokia väsätä.

En ole käyttänyt ripuliin lääkettä, huomenna menen hakemaan apteekista muutakin niin samalla siihenkin voisi jotain käsikauppalääkettä kysäistä.

Ja lääkäriin tilaan ajan, ainoa vain että työterveys on reilun sadan kilometrin päässä, en tiedä miten tällä voinnilla sinne asti saan itseni raahattua.

Onpa erikoista, mulla on aikalailla samanlaista!! Mihinkään ei pääse enää lähtemään, kun vatsa vaivaa koko ajan :( ... Päänsärky mulla taitaa olla vähän erilaista.. Välillä jyskyttävää, välillä semmosta "vaan särkyä", semmosta kiristävää.. Nukkua voisin koko ajan!! Verikokeissa kanssa kävin lähinnä tän vatsan takia, ei löytyny mitään. Virtsa ja ulostenäytteen annoin myös, ne oli kans kunnossa.
No, ... Nyt olen alkanu saamaan paniikkikohtauksiakin, ei varmaan liity mitenkään mihinkään mutta niihin syön mielialalääkettä, reseptin sain johonkin "täsmä"lääkkeeseenkin mutta sitä en halua ottaa..

Voi kun tietäis mikä tätä vatsaa vaivaa, sais sen kuntoon ja alkaa elämään taas normaalia elämää!!

Toivottavasti ei ainakaan mikään aivoverenvuoto tai sen Crohnin tauti! Kilpirauhasarvot voivat olla normaalin alarajallakin jo liian alhaiset joillekin, se on yksilöllistä. Käy endokrinologilla. Voisiko olla ärtynyt paksusuoli? Jatkuva ripuli voi aiheuttaa väsymystä... Viljoista kannattaa vehnä jättää kokonaan pois ja kokeilla auttaako. Allergiat pitää sulkea pois (hometta kodissa tai työpaikalla?).

En usko että hometalossa asutaan, se on hyvin epätodennäköistä...

Ärtynyttä paksusuolta olen itekkin vähän epäillyt. Väsymys alkoi jo ennen ripulia, olin koko viime kevään hyvin väsynyt ja palelin koko ajan, kesän myötä palelu on jäänyt melkein kokonaan pois mutta tuo ripuli tuli tilalle. Ja heti kun oli välissä muutama viileämpi päivä niin vilu palasi.

Ärayttää kun just olin taas päässyt kunnolla vauhtiin vanhan harrastuksen parissa ja kisakausi olisi näin kesällä ja sekin jäi nyt melkein kokonaan väliin.