Hae Anna.fi-sivustolta

Tehoava hoitotuote couperosaan?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä punanenä, 21.11.2011.

1. Miss D Vierailija

Lady L. Tarkista varmuuden vuoksi että Dirosealissa ei ole viimeinen käyttöpäivä mennyt. Tuotehan onn poistunut markkinoilta jo yli vuosi sitten... Pakkauksen alareunaan - kohtaan jossa on kohoraidat - on painettu viimeinen käyttöpäivä tyyliin "09 15" (tarkoittaa syyskuu 2015).

Ja muista sanoa apteekissa että ihosi herkkä ja haluaisit näytteet ensin tuotteista.

Avenen lähdevesi ei ole huuhaata, siitä on julkaistu kymmeniä tutkimuksia tieteellisissä julkaisuissa. Tosin samahan pätee eri alueiden lähdevesiin muutenkin, vanha hoitomenetelmä. Perustuu veden sisältämiin mineraaleihin, samoihin joita käytetään lääkevoiteissakin. Myös LRP:llä on oma lähteensä jne...

Itse olen skeptikko, mutta Avenen vettä olen testannut lieviin palovammoihin, ja kyllä punoitus vähenee ja kipu loppuu.

Talvella iho on todella hätää kärsimässä, pistän itse kerran päivässä ilmankostuttimen hurisemaan, ja käytän tehokasta kosteuttavaa voidetta pari kertaa päivässä. Vedellä en pese kasvoja koskaan, no siis suihkussa voin huuhdella, mutta päivittäinen puhdistus, sen teen tuolla Micellar-vedellä eli pyyhin vaan vanulla, en huuhtele. En kärsi kovin rasvaisesta ihosta, enkä käytä paksua pakkelia, joten tämä toimii mulla. Puhdistamisen jälkeen voi myös suihkutella vielä tuota lähdevettä.

Tuon lähdeveden pH on 7.5 eli tasapainottaa emäksisten puhdistusaineiden jälkeen ihon happamuutta. Ihon lievä happamuus ylläpitää sitä tervettä rasvaisuutta ihossa, joka taas estää kosteuden haihtumisen.

Valitettavasti Suomessa nämä ranskalaiset sarjat ovat todella ylihinnoiteltuja. Tänään meinasin ostaa Helsingissä apteeksta Avenen micellar putsarin mutta hinta oli 19 euroa per 200 ml puteli - Ranskasta ostan 400 ml hinnalla 9 euroa!

Hamamelis virginiana eli taikapähkinä on vanha Pohjois-Amerikan intaanien käyttämä lääkekasvi, ainakin ojibwat ja muut algonkinilaiset inkkarit sitä käyttivät. Tietääkseni auttoi ihon turvotukseen ja tulehdukseen yms. Taikapähkinä on kuitenkin herkkää ihoa ärsyttävien kasviuutteiden listalla. Jos siis hirveästi tykkäät käyttää ja koet ettei se ärsytä sun ihoa, niin eihän siinä mitään. Tärkeintä varmaan on ettei laita paljon, ei liian usein, eikä kovin kuivalle saati rikkoontuneelle iholle.

Tuijalle kiitos että kertoi Clinidermistä hyviä tietoja. En ole itse kokeillut. Taitaa olla edullisempi tuote, joten vaihtoehtoja on hyvä olla.

Aurinkosuojan käyttäminen on mulle ollut yksi tärkeimpiä apuja couperosan kanssa - jotkut herkän ihon "gurut" suosittelemaan käyttämään uv-suojallista voidetta vuoden ympäri. Näillä arktisilla lakeuksilla en ole ihan siihen asti mennyt niuhotuksessa vaan talvi menee ilman.

Ongelmana on kesäksi löytää se sopiva aurinkovoide. Viime vuonna käytössä oli Sebamedin baby sun lotion sk30. Ei ärsyttänyt, mutta hieman valkeaksi ja kiiltäväksihän se nassun tekee - eli ollako punanaama vai valkonaama? :)

2. Liisa Vierailija

Kiitos Miss D tietoiskusta :)

Sanoit tuossa että et pysty käyttämään Avenen päivävoidetta. Mikä sinulla on normaalisti käytössä ?
    Minulla on ollut ruusufinni mutta eipä ole vaivannut enää vuosiin. Couperosaa löytyy kuitenkin kasvoilta.
    Jostain olen kopsannut aikanaan tämmöiset tiedot mitkä ei sovi herkkäihoiselle
    -bentsyyliberoksidi
    -mentholi
    -alkoholi
    -taikapähkinä eli hamamelis
    -glykoolihappo
    -salisyylihappo

On vaan melkoista salapoliisi hommaa tämä kun yrittää vältellä ko.aineita :(

3. Lady L. Vierailija

Miss D, olet todellinen tiedonlähde! Dirosealini viimeinen käyttöpäivä oli viime vuoden elokuussa, luotan kuitenkin nenääni ja käytän sen loppuun. Taisin ostaa sen juuri Ranskasta. Aurinkovoiteena minulla on Avene ja viime vuonna pidin myös eräästä Lumenen voiteesta. Minulle sopii myös Daylong, mutta se saattaa ärsyttää silmiä.

Tuon lähdeveden hankin ilman muuta ja ilmankostuttimenkin syksyksi. En ole paklaava minäkään, mutta joskus laitan LRP sävyttävää päivävoidetta Hydreane. Kiitos ja pirtsakasta perjantaita.

4. Miss D Vierailija

Pidin tosi paljon Avenen alkuperäisestä couperosapäivävoiteesta, mutta he päivittivät sitä niin että nykyisessä on enemmän punaisuuteen vaikuttavaa kasviuutetta ja myös parempi UV-suoja. Teoriassa siis hyvä, mutta meikäläisen iholle liian topakkaa tavaraa.

Vaihdoin (kun punoitustakin oli vähemmän) Avenen Hydrance kosteusvoiteeseen. Käytän siitä talvella vaihtoehtoa Riche ilman UV-suojaa, ja nyt keväällä vaihdan versioon jossa on UV-suoja. Jos kesällä tuntuu menevän kevyempi voide, valitsen voiteesta kevyemmän version. Voide on siis siitä kätevä kun siinä on nuo neljä eri vaihtoehtoa.

Salapoliisihommasta olet oikeassa!

Mulle on muodostunut tietty toimintatapa vuosien aikana, vältän kaikissa tuotteissa alkoholia, hajusteita, natriumlauryylisulfaattia, eteerisiä öljyjä ja niitä ärsyttäviä kasviuutteita, jotka ovat Paula Begounin ärysttävien aineiden listalla, sekä hajusteista niitä 26 pahimmin herkistävää. Jos jostain tuotteesta ei löydy hajustamatonta vaihtoehtoa, tarkistan baby-tuotteet, niistä yleensä löytyy jotain, vieläpä edullista.

Pirtsakasta perjantaita teillekin :)

5. Salon Krasotka Vierailija

Couperosan hoitoon ei auta mikään voide, aser auttaa jonkin verran missä on miinus puoli että hoitoa pitää tehdä kaksi - kolme toistoa ja iho aina kärsii kovan lämmon johdosta. Nyt on olemassa couperosan hoitoon uusi teknologia.
    Ensimmäisenä Suomessa, uusi teknologia couperosan hoitoon vain Salon Krasotkassa Helsingissä

Yksittäisiä pysyvästi laajentuneita hiussuonia tai läiskinä esiintyvää punoitusta lääketieteessä kutsutaan nimellä Teleangiektasia.

VeinWeive-teknologiaa on käytetty vuodesta 1998 Isossa-Britanniassa. Laitteen kehittäjä on lääketieteen tohtori, suonikirurgi Brian Neuman. Vuonna 2012 markkinoille tuli uusin modifioitu laite ThermaVein®, jota käytetään couperosan hoitoon laajalti Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

ThermaVein®-laite poistaa hiusverisuonia kasvoista, kaulasta ja dekolteesta pysyvästi ilman ihon vahingoittumista ja sivuvaikutuksia – toisin kuin Laser tai IPL-laite, jotka polttavat ja ohentavat ihoa. ThermaVein®-hoidon jälkeen ihoon ei jää arpia tai muita jälkiä, ei tarvita toipumisaikaa.

6. Ex Oulun lääni Vierailija

Voi, ku olis täällä pohjois Suomessakin saatavilla tuota termokoagulaatio-hoitoa, mensin heti:(

7. kaisa4711 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 29.08.2019
  8. vierailija Vierailija

Eipäs pidä paikkaa, itsellä puhkesi neljä vuotta sitten todella paha couperosa, eli pienet verisuonen pätkät ilmestyivät poskiini.. mutta ihanat Mary Kayn tuotteet siis couperoosa pysyy hallinnassa ja eikä ole enään juurikaan näkyvissä. Kysy minulta lisää kerron mielelläni

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri