Tehtiin vaan yksi lapsi pienten tulojen takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tehtiinkö oikein?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28077373]Jos ei varaa ole useampaa lasta kasvattaa, niin tietysti teitte oikein![/QUOTE]

Niin mietin vaan sitä että lapsi jäi ilman sisarusta.

Ihan oikein teette,jos todella siltä tuntuu että tulojen takia ette voi toista lasta tehdä.
Mulla on vain yksi lapsi,eikä enään mikään ihan pieni,eli on hyvin todennäköistä,että ainokaiseksi jää...
Mulla kans osa syynä ollut huono taloudellinen tilanne ja sitten huono parisuhde.Tätä nykyä asutaan miehen kanssa jo erillään,eli sekin tietty...
Läheisiä serkkuja onneks on ja paljon ja ihan lähekkäin asutaan,eli siis nähdään useesti ja onneksi lapsi on saanut paljon kavereita,niin koulusta kun naapureistakin :) joten ei siis ihan yksin tarvitse olla,vaikka sisarukset puuttuu.

Mielestäni täysin oikein, mikään ei ole tyhmempää kuin tehdä monta lasta ja valittaa kun ei ole rahaa mihinkään tai sitten oletetaan yhteiskunnan kustantavan kaiken tukien muodossa.

Meilläkin taitaa jäädä lapsiluku yhteen ja "vain"siitä syystä ettei jakseta lähteä lapsettomuushoitorumbaan ainakaan näillä näkymin uudestaan. Oli senverran rankka kokemus, että ainakin nyt olen ikionnellinen tähän tilanteeseen, että saatiin yksi lapsi ja haluamme keskittyä hoitojen sijaan nauttia hänen kanssaan olosta ilman lisästressiä.

Kyllä ne kaverit korvaa sisaruksen. Sisarukset ei välttämättä aina edes tule toimeen, kaverin voi itse valita

Justiinsa näin. Ei ne sisarukset tee lasta automaattisesti onnelliseksi, päinvastoin, ne voivat tehdä lapsen elämästä helvettiäkin. Mun mielestä lapsia hankkiessa on enemmän kuin fiksua ottaa huomioon se, mihin taloudelliset resurssit riittävät. Jos rahaa riittää ja haluaa monilapsisen perheen, niin siitä vaan, mikäpä siinä. Mutta jos tulot ovat niukat ja saa hädin tuskin kolmihenkisen perheen elätettyä, niin järjen köyhyyttä hankkia siihen tilanteeseen lisää lapsia, "kun mä olen aina halunnut ison perheen".

Jos se tuntuu oikealta niin sitten on oikea päätös teille.

Mekin ollaan pienituloisia mutta meillä haaveissa kolmas lapsi, yritys alkaa varmaankin kesällä.

Toimeentulo on niukkaa mutta pärjätään ja jotain jää aina ylimääräisiinkin juttuihin. Mutta niinhän se on kotihoidontuella ollessa varmaan kaikilla niukkaa..?

Aion kyllä töihinkin mennä joskus kun sen aika on. Mutta ei vielä ja ihan hyvin kuitenkin pärjätään, asuntolainaakaan ei vielä ole.

En tiedä olisko joku meidän tilanteessa sitä mieltä ettei kannattais lisää lapsia. Mutta meillä myös pienet menot niin pärjätään. Ja eihän kotihoidontuella tarvi ikuisuuksia olla.

Yhteistyössä