Tehyn jäsenmaksu- kuinka maksan ja mitä maksan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi tehyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi tehyläinen

Vieras
Eli olen liittynyt tehyyn 17.5.11 ja tehyn kirjeen mukana olen saanut viitenumerot jäsenmaksujen suorittamiseen. Ja ensimmäinen kuukausi on toukokuu, eräpäivä tänään. Jäin miettiin et maksanko todella koko toukokuun ajalta jäsenmaksun kun liittoon olen liittynyt vasta puolessa välissä toukokuuta? ja onko se niin et maksan sen 1,1% tehtäväkohtaisesta palkasta, joka on 2 100e ennen veroja? eli maksaisin jäsenmaksua 23,10e, laskinko nyt oikein?

Olisin tehyyn ottanut yhteyttä, mutta en oikein tiedä mihin ottaa ja mitään s-postiosotettakaan en löytänyt.

Voit laittaa maksun työnantajaperintäänkin, jolloin palkanlaskenta ottaa sen valmiiksi palkastasi oikein. Musta se on ollu kaikkein yksinkertaisinta. En jaksa enkä muista maksella tuommoisia ja laskeskella mitä se prosenttiosuus on.

Loogisesti ajattelisin, että maksat siitä päivästä lähtien kun liityit, eli ei koko kuun maksua toukokuulta.

Tehyn jäsenmaksu lasketaan muistaakseni koko palkasta, eli koko bruttopalkasta mitä sulla palkkakuitissa lukee. Mukaan lukien lomarahat. Helpointa on hoitaa asia niin, että palkanlaskija pidättää ne jäsenmaksut joka kuukausi palkastasi. Ei tarvitse itse murehtia niistä :).

Joo, niin ajattelinkin et palkanlaskija saa tästä eteenpäin maksut maksaa mutta kun olen jo toukokuun palkan saanut 31.5, niin se ois nyt itse kuitenkin maksettava ja enkä tiedä mitä maksan.:o
Ja voisko joku kertoo kuinka toi työnantajaperintä toimii, eli mitä lippusta lappusta pitää sitä varten täyttää?

Jos teillä on työpaikalla tehyn yhdysjäsen, niin häneltä pitäisi sopivia lappusia löytyä. Tai sitten otat yhteyttä oman ammattiosastosi hallituksen jöseniin. siellä on kyllä joku jäsenvastaava, joka osaa auttaa. Palkanlaskijaa voinee pyytää myös ensikuun palkassa pidättämään sen toukokuunkin osuuden jäsenmaksusta.

Yhteistyössä