Teillä kaikilla on likaiset jääkaapit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyi

Vieras
Olen muuttanut aikuiselämäni aikana 9 kertaa ja aina on täytynyt uudessa asunnossa kuurata jääkaappi perusteellisesti. Tiivisteitä myöten löytyy spagettikastikkeen ja porkkanamehua väristä töhnää ja kuivuneita roiskeita.

Ihan sama kuinka sivistyneitä ja henkilökohtaisesta hygieniastanne huolehtivia olette, jääkaappi teillä kaikilla on likainen. Tällä kertaa tiedän tämän entisen asukkaan. Oikein mukava ja siisti rouva. Mutta se jääkaappi...

Miten te oikein elätte? Miksi roiskitte tomaattikastiketta jääkaappiin? Kuvottavaa. Myöntäkää, että teillä on likainen jääkaappi. Tai osoittakaa sympatianne kertomalla, että kaikilla vuokralla eläjillä on tämä sama kokemus ällöistä jääkaapeista.

Eipä ole! Perusteellisesti ennen jolua siivottu.

Yleisesti harvat viitsii ennen muuttoa paneutua jääkaapin siivoukseen vuokra-asunnoissa. Tiedän yhdenkin jääkaapin johon levisi homejuustosta hometta...

Yhteen jäi ruuat puhtaaseen jääkaappiin kun ei lähtiessä muistanut ottaa mukaan ja avaimet oli jo luovutettu...

Olen kyllä niitä ihmisiä, jotka jynssäävät kaiken puhtaaksi lattiakaivoa, jääkaappia ja liesituuletinta myöten muuttaessaan.

Olen tosin harkinnut sen lopettamista, koska siistein asunto johon sitten itse olen ikinä muuttanut oli taidettu ihan jopa imuroida.

Mutta joo myönnetään, jääkaappi on kyllä nyt vähän paskainen.

No hyi... Onneksi ei oo sentään vielä homejuustoja ja muita löytynyt muuttaessa!

Mutta just niinku Laama sanoi, ni mä oon myös alentanut siivousstandardejani poismuuttaessani ihan samasta syystä!

Olen ns.keikkasiivooja ja paljon siivotaan asuntoja katosta lattiaan. Voin sanoa että pahimmat pa...at löytyy just jääkaapeista ja liesituulettimista! Liesituulettimen suodatin on lähes poikkeuksetta niin mällinen että sitä on turha yrittää edes siivota vaan laitetaan uusi. Jääkaapit haisee kuin raato! Kuvitelkaa kun jääkaappiin jää ruokaa ja ovi laitetaan kiinni ja laitetaan virrat pois! Siellä kun muhii muutaman päivän niin heikompi pökrää!

Samaan törmännyt... Joka kerta saa koko asunnon kuurata, ei pelkästään jääkaappia. Kerran oon muuttanu kämppään johon sai suoraan kantaa kamat sisään. Yks kämppä oli aivan helvetin paskainen joka puolelta, suihkunurkassa roikkui limainen ja aivan homeessa oleva suihkuverho :x, mutta jääkaappi oli puhdas.

Mä kans ennen kuurasin poismuuttaessani kämpän perusteellisesti. Kerran muutettiin uuteen vuokrarivariin, muutama vuosi siinä asuttiin. Meidän poismuuton jälkeen sitä kämppää oli käynyt katsomassa myös firman toimitusjohtaja :D. Kovasti hämmästelivät kun oli niin siisti ja hyvässä kunnossa. Saatiin sit uudessa asunnossa asua kuukausi ilmaiseksi. Ja mun mielestä kämppä oli vain siinä kunnossa kuin muutaman vuoden ikäisen kämpän kuuluiskin olla.

Mutta nykyään siivoan vain enimmät sotkut, en enää jaksa kun aina muuttaessa pitäis perusteellisesti siivota kaks asuntoa.

Yhteistyössä