Teille joiden synnytys käynnistetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolmesti käynnistelty, ekalla kertaa meni 27 tuntia, toisella kerralla 12 tuntia ja kolmannella kerralla 5 päivää käynnisteltiin tabeleteilla ja tipalla (viikonloppu oli välissä käynnistysvapaata aikaa) kokonaisen tippapäivän jälkeen pidettiin päivä väliä ja tehtiin sektio. Se auttoi!!

Reilut 8 tuntia. Paitsi, että synnytys päättyi hätäsektioon eli en tiiä kuin pitkään olis kestäny "normikaavan" mukaan.

Muoks. Eikun siis keskiviikkoaamuna alettiin käynnistellä ja perjantaiaamuna homma oli bueno. Eli pari vrk koko hoito. Tuo reilut 8h siis synnytyksen kesto :whistle:

Tuli tosta käynnistyksestä mieleen... Suomessa käynnistetään usein aika myöhään verrattuna moniin muihin maihin. Useissa maissa 10 päivää on tosi tiukka raja, sillä istukan toiminta heikkenee huomattavasti yliaikaisuuden aikana. Tiedän kuitenkin, että monilla mun kavereilla Suomessa on annettu mennä ihan törkeen paljon yli, jopa 14-16 päivää. En oikein ymmärrä, että miksi näin. Ite oon synnyttäny kolmessa eri maassa ja jokaisessa paikassa mulle on korostettu tuota 10 päivän maksimiaikaa ja ovat siinä olleet tosi ehdottomia.

Kalvojen puhkaisusta ja tipan asennuksesta meni 18,5 tuntia ja poika syntyi rv 38+3. Paikkoja oli pehmitelty ja käynnistelty jo 2 viikkoa, mutta vasta kalvojen puhkaisu sai synnytyksen käyntiin.

kuopuksesta n. 9h siitä kun tippa laitettiin, supistusten alkamisesta 6h =) ja ihan ilman kivunlievitystä meni, kalvot puhkastiin puol viiden maissa ja siitä oikeestaan musta vasta alkoi tuntua kunnon supistukset ja pikkuinen syntyi seitsemältä =)

Yhteistyössä