Tein alkuvuodesta lupauksen ruokaremonttiin, koska painan 113kiloa ja tässä se nyt on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TONNIKEIJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että onko ketään kuka olisi pystynyt jatkamaan imetystä vaikka laihtuu kovasti. Musta tuntuu ettei mun pää enää kestä nääitä kiloja, eikä varsinkaan ensi kesää näin paksuna.

En suosittelis imettäjälle mitään kitukuureja tai laihdutusta ylipäätään (jos siis haluaa että imetys ei häiriinny). MUTTA terveellinen ruokavalio imetys huomioiden (täysimetys lisää normaalia energiankulutusta n. 500kcl/pvä, sen jälkeen ei suurempaa vaikutusta) on suositeltavaa. Ja jos sillä laihtuukin, niin tahti on varmasti sopiva. Hitaammalla laihdutuksella myös tulokset on pysyvämpiä ja kroppa pysyy tahdissa mukana :)

Alkuperäinen kirjoittaja TONNIKEIJU:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä jättäisin noi ruisleivät pois ja paistaisin voissa kasvikset (vihreitä kasviksia). Hiilarit vähille ja rasvat ja protskut kunniaan, ja varmasti tippuu paino.

Mistä mä saan kuitua, jos jätän ruisleivän pois?

Kalorimäärä tulee hoidettua sillä,että lasken ohessa pisteitä. Syön siis niin paljon että pisteet riittää!

Nostat kasviksien määrää, niistä tulee myös kuituja?

Mä lisäisin jotain pähkinöitä ja siemeniä tuohon listaan, turvatakseen vitamiinien ja hivenaineiden saannin. Niissäkin on kuitua.

Sen lisäksi paljon liikuntaa.

Ja hieman hitaampi tavoite. 500-700g/viikko.

Ai, sä imetät myös...

Silloin varsinkin hidastaisin tahtia ja satsaisin liikuntaan. Ja paljon ravinteikasta ruokaa, siis ei tyhjiä kaloreita. Varsinkin erilaiset kaalit ja tumman vihreät kasvikset ovat vähäkalorisia mutta sisältävät runsaasti vitamiineja ja mineraaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja TONNIKEIJU:
laadittuna. meni 2kk tämän työstämiseen, jotta siitä tuli sellainen, jota jaksan noudattaa.

aamupala: kananmuna ja pekonia/nakkia..lasi vettä ja lääkkeet

lounas töissä: ruokaisa salaatti (oliviöljyä loraus) ja 2 viipaletta Uotilan täysjyväruisleipää. Motti vettä.

välipala: kahvi

päivällinen kotona: kananmuna, kanaa tai lihaa tai kalaa, keitetyt kasvikset
iso lasi vettä

iltapala. Uotilan ruisleipä + salaatinlehti,kinkku ja kurkkua sekä kupillinen teetä tai kaakaota

Tavoite on vuoden lopussa painaa 65kiloa !

MITÄS LUULET?

Aika huonosti suunniteltu.
Miten se on joillekkin niin hankala käsittää että laihduttaessa voi ja saa syödä ihan normaaleja ruokia.Mutta kohtuudella ja muistaa lautasmallin.Liikunta kannattaa myös ottaa huomioon.

Ja mikä ihmeen lasi vettä?Vettä saat ja pitääkin juoda päivän mittaan ihan luvan kaa.Jotain 2litraa ois ihan hyvä.Vaikuttaa aineenvaihduntaan.

Yhteistyössä