tein ensimmäisen kerran ihan itse lasagnen ja nyt kysymys ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
.. miten te teette juustokastikkeen siihen ?
mulla oli tällainen ohje : 50g voita, 1dl vehnäjauhoja, 1 l maitoo , 200g juustoraastetta. viherpippuria ja muskottipähkinää mausteeksi.

jotenkin tuntui, että vois saada parempaakin, mutta omat kyvyt keksiä variaatioita on Nolla. tuo on ihan paketin kyljestä tuo ohje..

kiitos jos joku vaivautuu =)

Toi suurus on suurinpiirtein aina sama, mutta juustoraasteen tilalla yleensä paketti koskenlaskija (voimakas) sulatejuustoa.

Suurusteestakin saisi vähemmän rasvaista, jos tekisi pelkästään maizena kastikesuurusteen kanssa.
Viherpippuria(tai valkopippuria) en ole koskaan laittanut, mutta muskottipähkinää se kyllä vaatii.

Noo... en mä tiedä. :ashamed: En mä mittaa mitään, sotken vaan maitoa, vehnäjauhoa ja juustoraastetta sekaisin kunnes tuntuu sopivalta. Maustan suolalla ja mustapippurilla, joskus myös jollain muulla...kuten jollain yrttimausteella, mutten koskaan muskottipähkinällä.

Lasagneen tulee ihan perus bechamel kastike eli juuri tuollainen kuin kuvasit.
Sellainen vinkki jatkoa ajatellen että pistä uunin pohjalle vesiastia/vedellä täytetty pelti tms. niin tulee mehukas lasagne.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sellainen vinkki jatkoa ajatellen että pistä uunin pohjalle vesiastia/vedellä täytetty pelti tms. niin tulee mehukas lasagne.

Siis itsekseen uunin pohjalle? Lasagnevuoan alle? Mielenkiintoista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Ok, kiitti vinkistä ! pitää kokeilla ens kerralla !
ja se koskenlaskijavinkki kans laitettu korvan taakse !

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Noo... en mä tiedä. :ashamed: En mä mittaa mitään, sotken vaan maitoa, vehnäjauhoa ja juustoraastetta sekaisin kunnes tuntuu sopivalta. Maustan suolalla ja mustapippurilla, joskus myös jollain muulla...kuten jollain yrttimausteella, mutten koskaan muskottipähkinällä.

Sulla on sama ohje ku mulla! Ihanan suurpiirteinen ja muokattava :D

Jaa, sillon kun teen juustokastikkeen niin litra maitoa, joku 3-4 rkl vehnäjauhoja ja voita niin että vehnäjauhot ei oo paakussa kattilan pohjalla ja tietty juustoa, sopivan kokoinen köntsä raastettuna. Mausteeksi laitan ainoastaan mustapippuria. aika mututuntumalla kastikkeen teen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Kyllä. :D Mä kokkaan aisteilla ja tunteella. :heart: Sitä laitetaan mitä on ja mikä tuntuu sopivan. Reseptit on suuntaa-antavia ohjeita. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

te ootte mestarikokkeja muhun verrattun ! mulla pitää olla tarkat ohjeet tai muuten ei syö erkkikään .

Minä tein eilen sen näkkileipälasagnen. Ja se oli hyvää, siis tosi hyvää. Kastikkeena oli hiukan normaalia ohuempi valkokastike ja hiukan normaalia vetisempi tomaattinen soijarouhe-kesäkurpitsakastike.

Yhteistyössä