Teinien äidit huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Hei. Kuinka moni teistä antaa 14 -15 vuotiaiden teinien yöpyä poika-/ tyttöystävillään. Meillä on nyt 15-vuotiaan tytön kanssa kovasti keskusteltu tästä asiasta. Itse olen kai hiukan vanhanaikainen, mutta minun mielestäni ovat vielä aika nuoria yöpymään toisillaan joka viikonloppu. Lisäksi pojan kotona ei ole vanhempia viikonloppuisin ja en anna työn ainakaan siellä yöpyä. Tiedän, että jos ovat seksiä harrastaakseen, voivat tehdä sitä päiväsaikaankin missä vaan. Yökyläily ei ole ainoa mahdollisuus. Jotenkin vaan pidän vielä outona asiana, että ysiluokkalaisen poikakaveri istuisi sunnuntaiaamuisin meidän kanssa kahvipöydässä vietettyään yön tyttäreni vieressä. Olenko nyt ihan väärässä jos vielä jonkin aikaan kiellän yökyläilyt? Tiedän että tyttäreni kunnioittaa päätöstäni ( tosin vastahakoisesti) mutta kaipaisin myös muiden mielipiteitä asiasta. Kiva jos viitsisitte vastata:)

Esikoisemme on viettänyt viikonloppuja tyttöystävällään, ovat suunnitelleet kesäksikin mökkiviikonloppua/viikkoa. Tosin aina on paikalla ollut vanhempia ja tulee olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Hei. Kuinka moni teistä antaa 14 -15 vuotiaiden teinien yöpyä poika-/ tyttöystävillään. Meillä on nyt 15-vuotiaan tytön kanssa kovasti keskusteltu tästä asiasta. Itse olen kai hiukan vanhanaikainen, mutta minun mielestäni ovat vielä aika nuoria yöpymään toisillaan joka viikonloppu. Lisäksi pojan kotona ei ole vanhempia viikonloppuisin ja en anna työn ainakaan siellä yöpyä. Tiedän, että jos ovat seksiä harrastaakseen, voivat tehdä sitä päiväsaikaankin missä vaan. Yökyläily ei ole ainoa mahdollisuus. Jotenkin vaan pidän vielä outona asiana, että ysiluokkalaisen poikakaveri istuisi sunnuntaiaamuisin meidän kanssa kahvipöydässä vietettyään yön tyttäreni vieressä. Olenko nyt ihan väärässä jos vielä jonkin aikaan kiellän yökyläilyt? Tiedän että tyttäreni kunnioittaa päätöstäni ( tosin vastahakoisesti) mutta kaipaisin myös muiden mielipiteitä asiasta. Kiva jos viitsisitte vastata:)

Sulla ku on ton ikänen tytär niin kysäsempä ihan muuta tässä samalla. Eli miten aikoinaan kävitte keskustelua kuukautisten alkamisesta?

Mä oon ajatellu käyttäytyä ton asian suhteen samoin mitä mun kans kotona käyttäydyttiin eli poika on tervetullu meille yöks kunhan ite oon kans kotosalla, mut neitiä en varmaan haluis pojan luo yöks.

mä antaisin mennä, ei kaikki aina tarkota sitä että harrastetaan seksiä. ei se ole kivaa jos koko lapsuus riistetään eikä anneta mennä koskaan mihinkään. eli jättäkää se vanhan aikasuus jo pois. sun o puhuttava ehkäsy tavoista. jos ne kerta harrasteleee yms.

Ensimmäinen miniäkokelas yöpyi meillä 14 vuotiaana.
Mun ainoa tyttäreni täyttää 16 eikä vielä elettäkään seurustelusuuntaan.Ja hyvä niin,mä en haluais että yövytään poikakaverien luona ainakaan yhtään alta 16 vuotiaana.Mielummin sais olla sen 18v.

HEH HEH HEH!!!!!
Koko lapsuus riistetään eikä saa mennä ikinä mihinkään jos ei saa yöpyä poikakaverin luona.EIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!! *repee* :D :D :D

Mietin että mitä eroa siinä on,onko ne vanhemmat kotona vai ei? Kyllä sitä seksiä harrastetaan silloinkin, jos ette heitä väliinne ota nukkumaan.
Minä en antais varmaan mennä. Tosin tulen kertomaan mielipiteeni uudestaan 13vuoden päästä,kun poika täyttää sen 15v :D

clivia. tarkotin että ei saa mennä minnekkääää!!!!!!!! eikä saa tehdä mitn. mut asiasta ei voi kiistella mitenkää. kaikilla omat mieli piteesä ja kasvatus tapasa. et clivia repeile vaa itelles siel. ite ei voi ymmärtää jos sitä ei ite koe!

Vielä ei ole tullut eteen tuota tilannetta, mutta meillä se yökyläily riippuisi ihan tilanteesta. Jos tyttöystävä asuisi kaukana, ts että kotiin pitäisi mennä bussilla, mieluummin antaisin yöpyä meillä kuin laittaisin tyttöä viikonloppuna yön sellkään bussilla kulkemaan. Jos taas asuisi kävelymatkan päässä, junnu voisi saattaa kotiin asti.

Kun itse olin nuori, menin aina yöksi kotiin. Se oli ihan helppoakin, koska kundikaverilla oli jo ajokortti. Heitti siis mut aina autolla kotiin. Enkä mä oikeastaan edes kaivannut sitä, että olisin kundikaverin luokse saanut jäädä yöksi. Sillä oli kapea sänky ja olisin varmaan nukkunut tosi huonosti yöni liiskaantuneena seinän ja kundikaverin väliin. Mitä seksin harrastamiseen tuli, niin tuskinpa sitä olisin yökyläillessä harrastanut. Ei viehättänyt ajatus, että kundikaverin vanhemmat istuu seinän takana :D Joten ihan päiväsaikaan vanhempien ollessa töissä sitä harrastettiin.

Meillä toi on nyt aika ajankohtaista... Tyttö nimittäin eilen illalla kysy että pääseekö hän poikakaverilleen tai se tänne. En sitten illalla (silmät ristissä klo 23 ) alkanut asiasta tytön kanssa enenpää keskustelemaan. Mutta EN päästä tyttöä sinne, poikakaverinsa saa tulla kyllä meille, vaikka yöksi, tosin joutuu varmaan sohvalle nukkuun:D

Tai nooo, voi sitä katella missä nukkuu jos ajankohtaiseksi tulee tää asia...

Ja jepujeelle, ootko itse 15v? Kuulostaa siltä... Eikä millään pahalla;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin että mitä eroa siinä on,onko ne vanhemmat kotona vai ei? Kyllä sitä seksiä harrastetaan silloinkin
Riippuu varmaan teineistä. Mä en olisi ikimaailmassa harrastanut seksiä silloin, kun kundikaverin vanhemmat olivat kotona.

Kyllä mä siihen suostuisin, niin puolin kuin toisinkin, eli meillä voi olla yötä, samoin kuin meidän lapset tyttö/poikakavereillaan. Itsekin ollaan oltu isännän kanssa yhdessä 15-vuotiaasta, ja aika pian se meni siihen, että oltiin yötkin jatkuvasti yhdessä, joko mun tai isännän kotona.

Sulla ku on ton ikänen tytär niin kysäsempä ihan muuta tässä samalla. Eli miten aikoinaan kävitte keskustelua kuukautisten alkamisesta?

Meillä kuukautisista ollaan puhuttu ihan normaalisti jo siinä vaiheessa kun tytössä on ilmennyt esimurkun oireita. Oikeastaan se on ollut niin itsestäänselvä asia, ettei se ole koskaan ollut mitenkään kiusallinen asia. Tyttö kertoi heti kun alkoi ekat mensut ja sitten mentiin yhdessä ostoksille ja valkattiin sopivat siteet. Isäkin oli tietoinen asiasta ja tyttö ei ollut mitenkään häveliäs, oikeastaan hiukan ylpeä:) Kuukautiset on meillä ihan arkipäiväinen, normaali asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Meillä kuukautisista ollaan puhuttu ihan normaalisti jo siinä vaiheessa kun tytössä on ilmennyt esimurkun oireita. Oikeastaan se on ollut niin itsestäänselvä asia, ettei se ole koskaan ollut mitenkään kiusallinen asia. Tyttö kertoi heti kun alkoi ekat mensut.
Meilläkin noin. Lisäksi näytin siinä esimurkkuiän alkaessa, missä mä kylppäreissä säilytän terveyssiteitä eli mistä niitä löytää, kun tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Meillä kuukautisista ollaan puhuttu ihan normaalisti jo siinä vaiheessa kun tytössä on ilmennyt esimurkun oireita. Oikeastaan se on ollut niin itsestäänselvä asia, ettei se ole koskaan ollut mitenkään kiusallinen asia. Tyttö kertoi heti kun alkoi ekat mensut ja sitten mentiin yhdessä ostoksille ja valkattiin sopivat siteet. Isäkin oli tietoinen asiasta ja tyttö ei ollut mitenkään häveliäs, oikeastaan hiukan ylpeä:) Kuukautiset on meillä ihan arkipäiväinen, normaali asia.

Mitä se sit pitikään sisällään toi ihan normaalisti ihan niitä sanoja tarkotan joilla asiasta on puhuttu.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mitä se sit pitikään sisällään toi ihan normaalisti ihan niitä sanoja tarkotan joilla asiasta on puhuttu.
No mä ainakin käytin ihan samaa terminologiaa kuin terveydenhoitajakin olisi käyttänyt. Kerroin tytölle, että sanoo mulle, kun kuukautiset alkaa, niin opetan pitämään kirjaa niistä eli miten osaa arvioida seuraavien alkamisen. Kerroin mahdollisista kuukautiskivuista ja että ne on ihan normaali juttu. Kerroin myös, että särkylääke yleensä auttaa. Puhuttiin siitä, miten kuukautiset vaikuttaa esim liikkatunteihin. Jne jne

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
No mä ainakin käytin ihan samaa terminologiaa kuin terveydenhoitajakin olisi käyttänyt. Kerroin tytölle, että sanoo mulle, kun kuukautiset alkaa, niin opetan pitämään kirjaa niistä eli miten osaa arvioida seuraavien alkamisen. Kerroin mahdollisista kuukautiskivuista ja että ne on ihan normaali juttu. Kerroin myös, että särkylääke yleensä auttaa. Puhuttiin siitä, miten kuukautiset vaikuttaa esim liikkatunteihin. Jne jne

Niin noi kivutki joo.
Siitä ku on jo vuosia ku itellä ollu viimeks kuukautiset niin aika on tässäki asiassa tehny tehtävänsä.

Yhteistyössä