Hae Anna.fi-sivustolta

Teinin kuukausiraha?

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä mamm, 17.04.2014.

1. pilkunviilaaja Vierailija

Vai oikoo se sinun tablettisi sanoja.
    Eihän kyse ollut pilkkujen paikasta vaan sisällöstä. Vai luovat tabletit itse jo sisällönkin. Varo ettei noin älykäs tabletti tee itsenäisesti myös sinun tietotyötäsi.

2. Maria Vierailija

Jankataanpa siis vielä:

kommentti Marialle.
    koulutuksesi ei valitettavasti näy teksteissäsi.

Esim. lauseesi
    "Sanoisin, etten saanut opintotukea OMIEN tulojen takia. Sisälukutaitoa, kiitos."

Mietipä tietotyötä tekevillä, niillä normaalia älykkäämmillä tohtorin aivoillasi mikä outo mielleyhtymä tuosta lauseestasi syntyy.

Tuossa piti lukea - ellei tabletti olisi ottanut mieluisampaa sanaa käyttöön -

"Sanoin, etten saanut opintotukea OMIEN tulojen takia. Sisälukutaitoa, kiitos."

Ei kukaan tee päivätyötään tablettimallisella tietokoneella. Tabletit todellakin oikovat sanoja (asetukset ovat useimmiten niin tekstintuottamisen nopeuttamiseksi). Älä viitsi jauhaa tätä potaskaa enää, eihän tuo ole mitään muuta kuin aikuisten muoto koulukiusaamisesta.

Yleensäkin lauseiden irrottaminen asiayhteydestään voi saada aikaan mitä hullunkurisemipia assosiaatioita, joilla voi pilailla hamaan tulevaisuuteen. Eri asia on, onko moinen relevanttia tai retorisesti oikein.

3. Jos Vierailija

Maria, jos olisit fiksu, olisit antanut asian jo olla. Viisaampi vaikenee.

4. pilkunviilaaja Vierailija

5. 17-vuotias Vierailija

En saa vanhemmiltani mitään viikko/kuukausirahaa. En myöskään rahaa pyytämällä saa. Opiskelen ja käyn töissä ympäri vuoden, josta saan kaiken rahapussiini tippuvan rahan. Tällä ostan kaikki hygieniatarvikkeet, koulutarvikkeet, autokoulun, huvittelut yms. Vanhemmat maksaa bussilipun ja puhelinliittymän. Töihin oli mentävä, koska en ilman rahaa yksinkertaisesti pärjäisi, ja niin, vanhemmilla niin korkeat tulot, että opintotuen saaminen erittäin kaukana. Oppii ainakin säästämisen, kun kaiken itse tienaa;)

6. HUHHUUUHH Vierailija

Huhhuh!! eihän tää voi olla totta XDD ethän sä saa edes isoa colaa tolla summalla :D Itellä menee herkkuihi viikossa nyt ainakin se 20e että juu 2.50 lolll

7. vierailija Vierailija

Vanha ketju, mutta kommentoimpa kuitenkin.

"Meillä on 2,5 e per viikko. Jos saa liikaa, jopa satasia, niin ei opi järkevää rahankäyttöä.
    "

-Tämä on se uskomaton käsitys monilla piheillä vanhemmilla, että lapsi oppii käyttämään rahaa jos hänellä ei koskaan ole sitä!!
    (Omiin siidereihin ja kaljoihin vanhempien toki pittää käyttää satasia.)

Miten jotkut voikin olla niin tyhmiä.!

Sama kuin sanoisi että polkupyörällä oppii parhaiten ajamaan jos ei koskaan koske polkupyörään, tai että uimaan oppii parhaiten nurmikolla tekemällä uimaliikkeitä.! Vettä siihen ei tarvi.

Tottakai lapselle pitää antaa rahaa, ja niin paljon että sitä on enemmän kuin pakolliset menot, pystyy harjoittelemaan sen harkittua käyttöä, säästämään isompiin hankintoihin, optimoimaan panos/hyöty suhdetta.
    Voihan vaikka ne pakolliset vaateostorahat antaa teinille, ja neuvoa ja opastaa ostamaan itse vaateitaan sen mukaan mihin varaa ja mitä haluaa ja mitä milläkin rahalla saa.

Rahaton ei koskaan voi oppia käyttämään rahaa fiksusti, juuri ja täsmälleen siksi nämä pätee: "köyhä pysyy köyhänä", ja "raha tulee rahan luo".

8. omat kokemukset Vierailija

itse sain 40 € kuukaudessa ei se oikein mihinkään rittänyt koska kaikki bussimatkat jouduin itse maksamaan niin kylläse nopeasti kului kaikki vaatteet jouduin maksamaan itse samoinkun harrustus välineet välipalat jouduin myös maksamaan jouduin tarkkaan laatimaan kuukausittain listan siitä miten rahaa käytän eli jokainen bussi reissu oli suunniteltu etukäteen jouduin silti tekemään paljon ylimääräisen rahan eteen että pääsisin kouluun ja oli kyl aika huono tuuri jos menkat tuli kaks kertaa kuukauden aikana

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri