Hae Anna.fi-sivustolta

Teinitytön poikaystävä yöksi

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä neuvoa vailla, 01.11.2009.

1. neuvoa vailla Vierailija

Tyttäreni täyttää alkuvuodesta 17. Hänellä on nyt ensimmäinen poikaystävä ja on ollut puhetta, saisiko poikakaveri jäädä meille yöksi.

Miten te muut olette toimineet, eli ovatko poika- ja tyttökaverit saaneet jäädä yöksi ennen täysikäisyyttä?

2. Se riippuu monesta Vierailija

Kuulostaa siltä että nuoripari siis etsii paikkaa jossa saisivat rauhassa harrastaa seksiä ja vanhempien suostumuksella. Kysy itseltäsi häiritseekö sinua ajatus että tytär harrastaa seksiä kotonasi poikakaverinsa kanssa tässä iässä? Entä saako poikakaveri vastaavasti viedä tyttäresi omaan kotiinsa yöksi - mitä hänen vanhempansa asiasta tuumaavat? Entä häiritseekö ajatus että aamiaispöytääsi kömpii tyttären lisäksi uninen ja nälkäinen yövieras? Jos kumpikaan asia ei sinua häiritse, voit kai suostua juttuun. Mutta muista että tämä on sinun kotisi ja säännöt laadit sinä - eli jos et halua yövierasta taloon joka viikonloppu, voit muitta mutkitta sanoa sen, ja nuorten on siihen tyytyminen.

Itse sanoin ei, johtuen siitä että seurustelua oli ollut vasta pari kuukautta. En tuntenut poikaa kovin hyvin enkä halunnut tarjota vielä ihan tuntemattomalle pojalle kivaa ja turvallista kutupaikkaa kotonani ja tyttäreni kanssa. Juttu loppuikin sitten aika lyhyeen. Sen jälkeen tytär löysi toisen jonka kanssa on yhdessä vieläkin. Nyt voisin jo suostuakin, tosin tytär on jo muuttanut opiskelemaan kaupunkiin ja käy kotona vain viikonloppuisin.

3. Mummy Vierailija

Meillä rippikoulun käyneiden tyttö- ja poikaystävät ovat olleet tervetulleita yökylään. Näin oli omassa lapsuudenkodissanikin ja haluan noudattaa samaa tapaa. Mielestäni on myös mukavampaa, että aikuistuvat lapseni harrastavat seksiä (jos harrastavat, ei yhdessä nukkuminen suinkaan aina sitä tarkoita!) turvallisissa olosuhteissa meillä kotona omassa huoneessaan kuin humalassa kotibileissä tai jossakin auton takapenkillä.

4. Tree Vierailija

Meillä tyttö toi ekan poikaystävän yöksi vasta täysi-ikäisenä. Valitettavasti siitä on sitten huonosti paluuta takas, eli kaikki yöt pitää saada olla yhdessä. Aika rasittavaa. Toivottavasti muuttavat pian omilleen. Poika 15v vonkaa tyttöystäväänsä yöksi myös, eikä todellakaan onnistu siinä vielä pariin vuoteen! Itse olin 17v kun pääsin ekan kerran ja helpostihan siitä tuli tapa.

5. Varmistus ainakin Vierailija

Todennäköisesti oletkin valistanut tyttöäsi siitä,mitä sukupuolielämän aloittamiseen kuuluu. Ehkäisyn on ehdottomasti oltava kunnossa!!
    Sinulla on myös oikeus päättää, mitä kotonasi sallit. -Toisaalta, jos he ovat tulleet vaiheeseen, jossa petipuuhat aloitetaan, se paikka etsitään sitten vaikka mistä. Joka tapauksessa tilanne vaatii vakavan keskustelun vastuusta yhdessä molempien kanssa.

Pelisäännöt tulee myös sopia. On todella vaarana, jotta homma lipsuu siihen, että teillä onkin kotona kaisi teiniä. Ruokapöydässä, pesupaikalla, pyykeissä ja asunnossa. Tuskin sitä haluat?

6. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Meillä tuosta ei ollut mitään haittaa eikä harmia, tosin meillä on iso talo ja paljon tilaa. Meillä on asunut koko ajan enemmän tai vähemmän porukkaa nuorison tultua teini-ikään. Pisimmillään vanhin asui tyttöystävänsä kanssa vähän yli vuoden meillä. Lasten ystävät ja rakastetut ovat aina olleet meille tervetulleita. Pyykkinsä ovat pesseet itse.

7. Lukiessani tätä viestiketjua hämmästyin kovasti. Ovatko palstan vanhemmat tosiaan niin sinisilmäisiä ja yksoikoisia, että kuvittelevat teinien harrastavan seksiä ainoastaan tai ehdottomasti silloin, kun saavat ensimmäisen kerran luvan olla seurustelukaverinsa kanssa yökylässä vanhempien luona?!

Hölynpölyä. Tuon ikäiset rakastuneet löytävät kyllä seksin harrastamiselle paikkoja, mikäli sitä haluavat. Ei siihen vanhempien yökylälupaa tarvita. Kotibileet, auton takapenkit, diskojen vessat ja takahuoneet, omppuhotellit, kavereiden tyhjänä olevat kodit (eikä teilläkään varmasti aina olla kotona päivällä!)... Hyvänen aika, isit ja äidit! Seksiä harrastetaan muuallakin kuin sängyssä ja pimeänä vuorokauden aikana!

Ja toisaalta, nykynuoret ovat valistuneita. Koulussa, nuortenlehdissä, nuorten ohjelmissa ja netissä puhutaan seksistä ja kaikesta siihen kuuluvasta hyvin avoimesti. Onneksi. Valtaosa seksielämäänsä aloittelevista nuorista on hyvin tietoisia esimerkiksi ehkäisymenetelmistä ja on pohtinut seksin harrastamista ehkä jo pitkäänkin. Nuoret pariskunnat puhuvat yleensä myös asiallisesti ja avoimesti keskenään siitä, "kuinka pitkälle halutaan mennä". Se, että ollaan yökylässä samassa paikassa ei missään tapauksessa tarkoita väistämättä sitä, että pari harrastaa seksiä keskenään.

8. ei kai sentään Vierailija

Eiköhän suurin osa vanhemmista tiedä, että nuori harrastaa kyllä seksiä jos tahtoo ihan heidän mielipiteestään riippumatta. Siellä kotonakin voi käydä lempimässä vaikka koulupäivän jälkeen, ennenkuin vanhemmat ovat tulleet kotiin...enempi taitaa olla kyse tuosta, viitsiikö ottaa riskin, että se lapsen kumppani alkaa pyöriä nurkissa ihan päätoimisesti.

9. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1

Mielestäni 17v on melko "vanha" aloittamaan seurustelua, tarkoitan että tuon ikäinen varmasti tietää mitä tekee ja missä.
    En ymmärrä mitä merkitystä nykypäivänä on jollain täysi-ikäisyydellä näissä asioissa.
    Olen työskennellyt paljon lasten ja nuorten parissa, ja jo ala-aste ikäiset usein "seukkaavat".

Minun mielestäni on parempi vaihtoehto se että seurustelu kumppanit saavat jäädä yöksi kuin se että ei varmaksi tiedä missä omat lapset yönsä tai iltansa viettävät.

Meillä nuorimmainen aloitti seurustelun 14 v, rippikoulu kesänä, saman ikäisen pojan kanssa.
    Seurustelua kesti 4v, ja viikonloput he viettivät sekä meillä että pojan kotona.
    Nyt he ovat kulkeneet eri teitä vajaat pari vuotta.
    Minä ehdin jo tottua tuohon "viikonloppu poikaamme" ja seurustelun loputtua minulla oli ikävä häntä.
    Varmaan enemmän kuin tyttärellämme jonka valinta ero oli.

Poikamme asui lukion ajan tyttöystävänsä kanssa kaupunkiasunnossamme, ja lukion jälkeen he asuivat meillä pari vuotta, ja tytön kotona myöskin n. 2 vuotta. Nyt heillä on omakotitalo juuri valmistunut, ja pääsevät muuttamaan omaan kotiin pois vanhempien nurkista ;)

En koskaan kokenut ahdistavaksi sitä että nuorisoa "pyöri nurkissamme", päinvastoin se oli ihan mukavaa aikaa.
    Ja tiesimmepähän missä nuoremme ovat.

Nyt meillä on iltaisin ja viikonloppuisin liiankin hiljaista mieheni kanssa kahdestaan vain lemmikit seuranamme, mitä nyt välillä vanhimman lapsemme lapset käyvät touhuilemassa mummin ja vaarin luona.

10. teinityttö Vierailija

Olen samaa mieltä. Kysyin vanhemmiltani voisiko poikaystäväni tulla yöksi, ja äitini kuvittelee heti että hänet tänne seksin takia pyytäisin. Vaikka yöksi pyytää, voi poikkiksen kanssa olla ihan kuin muidenkin ystävien kanssa. Mielestäni vierekkäin nukkumisessa ei ole mitään pahaa tai epäsiveelllistä, kun poikaystäväni ja minä tiedämme mitä haluamme ja omat rajamme. Riittää vain kun saa olla lähekkäin. Miten vaikeaa se on käsittää?

11. Manda Vierailija

KOMPPAAN ! :) en tosin ole kysynyt edes vaikka mieli tekisi koska tiedän että helluntailaisen poikaystäväni vanhemmat eivät siihen suostuisi, vaikka ehkä oma äitini suostuisikin, mutta siis ei yökyläily tarkoita todellakaan seksiä. Esim. me olemme poikaystäväni kanssa päättäneet että ei seksiä ennen avioliittoa, olimme silloin yhdessä tai emme, joten jos yökylään haluaisin niin siinä ideana olisi se että saa nukkua pojan vieressä, olla lähekkäin, viettää aika samoin kuin muidenkin kavereiden kanssa ja herätä aamulla sitten oman kullan kainalosta ja viettää mahd. paljon aikaa tämän kanssa.

12. Kerkeevät Vierailija

olla öitä yhdessä myöhemminkin. Ei pidä heittäytyä alaikäisinä parisuhteisiin. Seksi tulee vääjäämättä kuvioon mukaan, kun pääsevät saman peiton alle.
    18 vuotiaine ovat sitten, vai ovatko, valmiina kaikkeen, kypsyneet henkisesti ja fyysisesti kulkemaan elämän mäkistä polkua.

13. ihme remmiä Vierailija

Seksi tulee vääjäämättä mukaan, kun nuoret sitä itse haluavat. Ei siihen tarvita yhteistä yöpaikkaa, saatikka peittoa, herranjestas! Ihme juttuja sitä kuuleekin. Ja 17-vuotiasko ei voi seurustella mutta sitten vuoden päästä ollaan (vai ollaanko) valmiita kaikkeen?

14. nainennn Vierailija

OT mutta en ikinä ole ymmärtänyt tuota auton takapenkillä kuksimista. Teininä joskus yritin joidenkin jätkien kanssa, mutta ei siitä tullut yhtään miten. Mitenköhän nuoret sen tekevät? Tai sitten takapenkkipariskunnat ovat jotain 150-senttisiä :)?

Ei siinä täysmittainen pari mahdu kyllä mitenkään päin vääntäytymään, puhumattakaan että siitä pitäisi vielä jotenkin nauttiakin.

15. ihmettelevä nuori Vierailija

en voi uskoa näkemääni ! kuinka vanhoillisia ihmiset ovat vielä nykyäänkin? Kun olin nuori, noin 11v, paras ystäväni oli poika, jonka kanssa vietimme öitä vierekkäin, ihan vaan nauttien toisiemme seurasta. myöhemmin noin 13-vuotiaana seurustelin kunnolla pojan kanssa, joka oli 18v. Olimme monia öitä toisiemme luona, eikä äitini sitä mitenkään estänyt, onneksi. Ja sillonkin, halusimme vain olla toistemme lähellä, herätä toistemme kainalosta yms. Ei seksi liittynyt siihen mitenkään. Tottakai se sitten tuli mukaan myöhemmin, mutta ei siihen tarvittu mitään yökyliä, kyllä siihen löyty sitten aika ja paikka muullonkin. Aivan naurettavaa tuommoinen ajattelu.

16. tytteli Vierailija

Minun äitini ja isäni luulevat, että kun pyydän poikaystävääni yöksi, aiomme harrastaa seksiä. Ei todellakaan pidä paikkaansa! En harrastaisi seksiä vanhempieni ollessa viereisessä huoneessa, vaikka maksettaisi! Kun haluan panna löydän kyllä keinon jolloin vanhemmat eivät ole kotona tai muutenkaan lähettyvillä... Eli siis vanhemmat, ottakaa opiksenne tästä lauseesta sillä itse en myöskään saa kutsua poikaystävääni yöksi, mutta se johtuu vain siitä että vanhempani eivät ymmärrä tätä, "kun antaa lapselle hiukan vapautta, eikä aina epäile ns. pahinta, niin nuoren ja vanhemman välit paranevat huomattavasti"

17. Sara Vierailija

Kuulkaas olen itse 16 vuotias tyttö ja kohta 17.. ja minulla on ensimmäistä kertaa pojkaystävä.. elikkä aika samatilanne. Minulla ja pojkaystävälläni ei ole minkälaisia suunnitelmia seksin suhteen, me olemme usein yötä toistemme luona ja sen teemme vain siksi että se on mukavaa:)ei tarvitse aina olla seksi mielessä. Älä turhaan pelkää tyttäresi puolesta, kyllä hän jo osaa itsestään huolehtia. Minun vanhemmat eivät estä minua menemästä yöksi pojkaystäväni luo tai tuomasta häntä meille yökylään. Ja sitäpaitsi te hän ootte kotona, mitä voisi tapahtua? en minä ainakaan ensimmäisä kertaa haluaisi harrastaa seksia vanhempieni ollessa saman katon alla...eikä se vielä ole edess mielessä. Ja kulkaa jos ette anna tytön ja pojan yöpyä yhdessä, kyllä he keinot keksivät. Velehtelevat menevänsä toiselle kaverille yötä jne.. on mukavampaa kun voi pitää avoimemmat välit vanhempiensa kanssa eikä aina tarvitse valehdella ja keksiä tekosyjtä! Kyllä te mielummin tiedätte mitä tyttärenne elämässä tapahtuu, kun että riitelette kokoajan ja kehittelette valheita.
    Toivottavasti asiat selventyivät!:)

18. vierailija Vierailija

Lueskelin tässä näitä aikasempia kommentteja ja olin vähä ihmeissäni sillä,luuletteko te oikeasti että tyttärenne tai poikanne haluasi harrastaa seksiä samalla kun te olette samassa talossa,kuulemmassa jnejne..
    Minä en ainakaan toisi poikaystävää nimenomaan seksin takia yöksi.. Minulle ( varmaa suurimmalle osalle?) riittäisi vain se läheisyys :) Voitte varmaan itekkin kuvitella kuinka ihanaa olisi herätä aamulla kullan kainalosta(;

Ja jos/kun saan lapsen ja hän tulee jokupäivä minulta pyytämään että voisiko mennä/ tai tuoda poikaystävän yöksi, ilmanmuuta antaisin tulla, en ainakaan ajattelisi heti jotain seksiä! Toki en ehkä ihan jotain 13v päästäisi TAPAAMATTA poikaa,voi olla että en päästäisi ollenkaan.. Olisin oikeastaan iloinen että lapsella menee hyvin, jos menee :eek:

19. missä Vierailija

mun mielestä myös toi on ihan tyhmää et heti ajatelllaan seksiä) sen kaa voi olla niin kun kavereitten kanssa ja niin kyllä se on ihanaa herää oman kullan kainalosta.....minun lapseni on 17 ja hän on poikaystävän sä kanssa tosi usein meillä yötä aina (melkein joka viikonloppu) meillä! ja välillä poikaystävän luona!

20. ap Vierailija

Muistin tämän ketjun, jonka aloitin suunnilleen vuosi sitten. Nyt tytär on juuri täyttämässä 18 ja se silloinen poikaystävä ei sitten kerinnytkään yökylään, koska ero tuli jo aika pian tuon kysymykseni jälkeen, eikä uutta poikaystävää ole vielä. Nythän asia ei ole enää ajankohtainen senkään takia, sillä täysi-ikäisen yöpymisiiin en toki enää puuttuisi. Mutta kiitos vastauksistanne kuitenkin. Ihan mielenkiintoinen keskusteluhan tästä syntyi.

21. marissa o Vierailija

Miten te nuoret teette jotka ette halua seksiä, jos käy niin että kiihottuukin vahingossa tai koskettelette vahingossa poikaystävän erektioitunutta penistä kun olette kainalossa?

22. Ei näin. Vierailija

Mä olen 16.. JA MITÄ HELVETTIÄ? :D 15v ei sais tuoda tyttöö kotii yöks? Elättekste jossain -70 luvulla? "onko ehkäisy kunnossa?" vaikka nuoria ollaanki ni ei me mitää vajakkeja olla! 17v ja neitsyt... noloahan toi on!! mä menetin neitsyyden 15v eikä siitä mun tarvinnu äidin ja isin kaa jutella... ei helvetti ihmiset...

23. Onneksi vastauksesi ketjuun ei ole ollenkaan nolo ;) Tiesitkö muuten että tyttö voi tulla raskaaksi vaikka ehkäisystä huolehdittaisiin viimeisen päälle oikein? Ja sinullahan ei poikana(?) ole mitään sanomista aborttiin. Onnellista teini-isyyttä toivotellen

24. kasvatus. Vierailija

Ei tulisi kuuloonkaan, että juuri rippikoulun käynyt lapseni saa tuoda kotiin poikaystävän yöksi ja nukkua vielä yhdessä. Kyllä 15-v on vielä aivan lapsi. Eri juttu sitten kun täyttää 18v. Ja kyllä se kasvatuksesta on kiinni jos 15-v saavat käännätä ja juosta kotibileissä eikä ole asetettu minkäänlaista kotiintuloaikaa.

25. anne_ Vierailija

No, minkä ikäisenä olisi sitten sopivaa antaa tyttären tuoda poikaystävä/poikakaveri (poikakaverilla tarkoitan ihan vaan kaveria..) yökylään? Meidän 13-v tyttö kovasti haluaisi tuoda poikaystävänsä yökylään, mutta en ole oikein varma mitä sanoa. Hän on itse painottanut minulle usein, miten hänen mielessään ei TODELLAKAAN ole seksi vaan ainoastaa mukava yhdessäolo, niinkuin kenen tahansa muunkin, samaa sukupuolta olevan kaverin.
    Kerran tytär tuohtui kieltäytymisestäni, ja sanoi haluavansa olla lesbo voidakseen tuoda seurustelukumppaninsa yökylään.

Rehellisesti sanoen, en minäkään usko tyttäreni yrittävän puuhailla mitään vakavampaa, mutta kysyinpähän vaan :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri