Teinityttöni alkoi seurustelemaan jokin aika sitten, alkoi hirvittämään kun saa lukea ja kuulla miten liian nuoret harrastaa seksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pyysin häneltä ettei vielä menettäisi neitsyyttään. Kosketella saa, muttei yhdyntää. Minua alkoi itkettämään ja tyttö huomasi että olen tosissani.

Kysyi minulta, että mikä olisi sellainen ikä että voisi menettää neitsyytensä. Sanoin että mieluiten täysi-ikäisenä. Mutta jos on seurustellut yli puoli vuotta niin 16-17- vuotiaana aikaisintaan.

Tyttö sanoi, että sopii oikein hyvin. Ei hän haluaisikaan yhtään nuorempana. Sanoi vielä, että jos tulee sellainen tilanne että haluaisi jo kokeilla tai poika painostaa niin kertoo minulle. Voidaan sitten jutella mitä sitten tehtäis.

Mulla on ihana tyttö.

Luoja mä olisin kuollut häpeestä, jos mulle oltais sanottu että saa kosketella mutta ei yhdyntää. :D :D

Ja itse olin just hiukan alle 18v eli ei ole kyse siitä, että olisin pannut ekassa puskassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luoja mä olisin kuollut häpeestä, jos mulle oltais sanottu että saa kosketella mutta ei yhdyntää. :D :D

Ja itse olin just hiukan alle 18v eli ei ole kyse siitä, että olisin pannut ekassa puskassa.

Mulla on vähän erilainen tyttö. Se on kysellyt multa jotakin seksiin liittyvää ja olen vastannut. Kumpikaan ei olla kuoltu häpeeseen.

Pyysin häneltä ettei vielä menettäisi neitsyyttään. Kosketella saa, muttei yhdyntää. Minua alkoi itkettämään ja tyttö huomasi että olen tosissani.

Kysyi minulta, että mikä olisi sellainen ikä että voisi menettää neitsyytensä. Sanoin että mieluiten täysi-ikäisenä. Mutta jos on seurustellut yli puoli vuotta niin 16-17- vuotiaana aikaisintaan.

Tyttö sanoi, että sopii oikein hyvin. Ei hän haluaisikaan yhtään nuorempana. Sanoi vielä, että jos tulee sellainen tilanne että haluaisi jo kokeilla tai poika painostaa niin kertoo minulle. Voidaan sitten jutella mitä sitten tehtäis.

Mulla on ihana tyttö.

Kertoisitko vielä, että miten koskettelu muka on yhtään viattomampaa kuin se itse yhdyntä? Mitä se pelastaa, jos harrastavat suuseksiä, sormettamista ym. mutta eivät yhdyntää?

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Mulla on ihana tyttö.

Kertoisitko vielä, että miten koskettelu muka on yhtään viattomampaa kuin se itse yhdyntä? Mitä se pelastaa, jos harrastavat suuseksiä, sormettamista ym. mutta eivät yhdyntää?

Siis koskettaa käsin ei muuta, ei sisälle ei suulla. Neitsyys "pelastuu"

Aika samaan tapaan - mutta ilman itkuja - juttelin oman tyttöni kanssa. Sovimme, että odottavat jokusen kuukauden ja sen, että on pillerit hankittuna ym. Näin asia toteutuikin. Tapasimme myös pojan vanhemmat ja tietysti tutustuimme poikaan. En halua, että asia olisi kielletty ja salamyhkäinen. Molemminpuolinen arvostus ja kiintymys toimii minun ja tyttäreni välillä ja avoimesti on aina puhuttu asioista ennenkin. Tytär täyttää kohta 17.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on ihana tyttö.

Vähän kummalliselta kuulostaa... jos siis hipelöivät toisiaan käsin kuitenkin niin mitä se yhdyntä siinä vielä pilaa? Ei tajua...

Hyvä että tyttäresi tottelee sinua näinkin intiimissä ja yksityisessä asiassa. Hyvin olet taannut, ettei tyttäresi tule koskaan tekemään itse itsenäisiä elämäänsä koskevia päätöksiä.

Mulla on ihana tyttö.

Vähän kummalliselta kuulostaa... jos siis hipelöivät toisiaan käsin kuitenkin niin mitä se yhdyntä siinä vielä pilaa? Ei tajua...

Taudit, raskaus ja se että menettää neitsyyden. Taudit on aina huono asia, liian nuorena raskaaksi tulo/ vahinkoraskaus erittäin huono juttu ja voi pilata paljonkin, plus henkinen puoli.

Hyvä että tyttäresi tottelee sinua näinkin intiimissä ja yksityisessä asiassa. Hyvin olet taannut, ettei tyttäresi tule koskaan tekemään itse itsenäisiä elämäänsä koskevia päätöksiä.

Kyllä se aika tulee kun pitää tehdä itsenäisiä päätöksiä ja tyttöni tuntien se ei tule olemaan mikään ongelma. Tulevaisuuden suunnitelmat mm. opiskelujen suhteen on jo aikalailla valmiina. Näin esimerkkinä. Voin ne kertoakin eli lukio ja oikeustieteellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika samaan tapaan - mutta ilman itkuja - juttelin oman tyttöni kanssa. Sovimme, että odottavat jokusen kuukauden ja sen, että on pillerit hankittuna ym. Näin asia toteutuikin. Tapasimme myös pojan vanhemmat ja tietysti tutustuimme poikaan. En halua, että asia olisi kielletty ja salamyhkäinen. Molemminpuolinen arvostus ja kiintymys toimii minun ja tyttäreni välillä ja avoimesti on aina puhuttu asioista ennenkin. Tytär täyttää kohta 17.

Minulla on ehkä aika eri ideologia kuitenkin kuin ap:lla. Lähinnä ajattelen ja juttelin tyttäreni kanssa siitä, että seksi on parhaimmillaan mukavaa ja kaunista ja että mukavinta se on, jos tuntee toisen ja välittää paljon ja tunne on molemminpuolinen. Ehkäisystä ja taudeistakin puhuttu on, mutta painopiste asian luonnollisuudessa ja myönteisessä puolessa.

luuletko tosiaan että jos tyttö on valmis menenään hipelöintiin saakka niin lopettaa vaikka hyvältä tuntuu että kunhan vaan neitsyys säilyy... voi ku se vois laittaa sen sulle purkkiin mutta kun ei voi...

Mitä ihmeen väliä yhdestä neitsyydestä? Mä en ymmärrä alkuunkaan sen hehkuttamista. Seksikin vaan paranee, mitä enemmän sitä tekee, eikä päinvastoin!

Kyllä jotkut on liian nuoria siihen hommaan. Vai eikö siinä mielestäsi ole mitään ikärajaa? Henkinen ja fyysinen valmius? Ja mielestäni olisi hyvä oppia ettei satunnainen seksi ole ok! Vaan se tehdään oman kumppanin kanssa, johon voi luottaa ja ketä rakastetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Toivottavasti eivät tule mulle juttelemaan moisista. Laitan kädet korvilleni ja huudan kovaa "lalaalalalalalalalalaaa".

Onneksi mulla on poikia. Heti kun on tullut puhe lisääntymisasioista, olen delegoinut vastausvuoron perheen miespuoliselle aikuiselle. Olen sanonut miehelle, että sinun hommas, teillä on samat vehkeet... :D

Kyllä se aika tulee kun pitää tehdä itsenäisiä päätöksiä ja tyttöni tuntien se ei tule olemaan mikään ongelma. Tulevaisuuden suunnitelmat mm. opiskelujen suhteen on jo aikalailla valmiina. Näin esimerkkinä. Voin ne kertoakin eli lukio ja oikeustieteellinen.

Anna mä arvaan! Sinä teit nämäkin päätökset tai et antanut muita vaihtoehtoja? :D

Mulla on ihana tyttö.

Taudit, raskaus ja se että menettää neitsyyden. Taudit on aina huono asia, liian nuorena raskaaksi tulo/ vahinkoraskaus erittäin huono juttu ja voi pilata paljonkin, plus henkinen puoli.

Taudit ja raskaus ovat ehkäistävissä. Ja jos suhteen poikakin on tosi nuori niin todennäköisesti on neitsyt eikä tauteja.
Mitäs mietit seuraavista vaihtoehdoista:
1. Kiellät tyttöä harrastamasta seksiä, tyttö nöyränä lupaa. Saavat luvan hyväillä. Hipelöivät sitten toisiaan aikansa ja joku kerta himot voittavat (KYLLÄ, nuorillakin on halunsa) ja panevat sitten ilman kortsuja ja ehkäisyjä, hups vaan, se kävi äkkiä.
2. Painotat lapsellesi vastuullisen seksin tärkeyttä ja hommaat valmiiksi kortsut, näytät miten niitä käytetään jne. Sanot silti ettet suosittele seksin aloittamista näin aikaisin, mutta jos joskus tulee sellainen tilanne, on kortsuja ja osaa myös käyttää niitä.

On meilläkin teini-ikäisiä tyttöjä, enkä ikinä haluaisi kuulla enkä toisaalta sanellakaan noin tarkasti noin intiimejä asioita. Ehkäisystä on puhuttu ja olen painottanut, että se on hoidettava (tyttö on seurustellut nyt 1,5 vuotta). Minusta yksityisyyttä pitää kunnioittaa.

Mua nyt jotenkin hämää se, että ap painottaa niin paljon tuota neitsyyttä. Onko sillä oikeasti mitään väliä, menettääkö sen nyt sille poikaystävälle vaiko parin vuoden päästä jossain kotibileissä? Sillä tuollainen "varoittelu" ja holhoominen neitsyyden puolesta voi aiheuttaa sen, että se sitten menetetäänkin jollekin yhden illan jutulle. Kyllä mä mieluummin soisin vaikka sitten 15-vuotiaan tyttären kokevan sen ensimmäisen kerran jonkun tutun ja turvallisen kanssa, kuin että 17-vuotiaana hänelle tulee jo sellainen olo, että se nyt vaan pitää saada pois päiväjärjestyksestä.

Ja itse puhuisin nimenomaan siitä seksin kauniista ja ihanasta puolesta. Ei niinkään sellaista paasaamista, että seksi on pahasta, sitä ei saa harrastaa ennen kuin naimisissa jne, vaan sitä, että se on intiimein rakkaudenosoitus, mitä toiselle voi antaa. ja sitä, että kaiken pitää perustua molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mua nyt jotenkin hämää se, että ap painottaa niin paljon tuota neitsyyttä. Onko sillä oikeasti mitään väliä, menettääkö sen nyt sille poikaystävälle vaiko parin vuoden päästä jossain kotibileissä? Sillä tuollainen "varoittelu" ja holhoominen neitsyyden puolesta voi aiheuttaa sen, että se sitten menetetäänkin jollekin yhden illan jutulle. Kyllä mä mieluummin soisin vaikka sitten 15-vuotiaan tyttären kokevan sen ensimmäisen kerran jonkun tutun ja turvallisen kanssa, kuin että 17-vuotiaana hänelle tulee jo sellainen olo, että se nyt vaan pitää saada pois päiväjärjestyksestä.

Peesi. Itselleni tuli 17-vuotiaana sellainen olo että nyt siitä neitsyydestä on päästävä eroon, kun suuri osa kavereistakin oli jo neitsyytensä menettänyt. Yhden illan jutullehan se sit meni, että eroon pääsi.
Etkö olis ap tyytyväisempi kuitenkin, jos tyttös menettäis sen neitsyytensä edes jollekin mukavalle ikäiselleen poikaystävälle, kuin kännissä baarireissun jälkeen monta vuotta vanhemmalle miehelle?

Minkä ikäinen sun tyttäresi on? Mä olen ollut 14 kun menetin neitsyyteni, eikä mulle jäänyt kyllä mitään henkisiä eikä fyysisiäkään vammoja asiasta. Mun mielestä tärkeintä on ehkäisy ja tunne, että haluaa asian varmasti tehdä, ettei kukaan pakota siihen. Ei ikä. Rehellisesti sanottuna, mun mielestä on ollut mukavaa, että olin jo aika kokenut kun tuli baari-ikä, eikä tarvinut häpeillä sitä, että on kokematon. Kyllä, usko pois, monet kokee sen nolona tunteena kun baarista bongaa kivannäköisen miehen ja sitten ei tiedäkkään että mitä pitäisi tehdä.
Ymmärrän ajatuksesi tavallaan, mutta olen kyllä myös sitä mieltä, että ylireagoit. Seksi on luonnollinen asia, eikä se mun mielestä vaadi 18- vuoden ikää ja puolen vuoden seurustelua, vaan tunteen, että molemmat sitä todella haluavat. Sekä tietenkin sen kondomin.

Yhteistyössä