Teinkö mä nyt oikein vai väärin?

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Olin omien lasten kanssa menossa lähikauppaan. Kaupan pihaan tuli kolmen tytön porukka matkalla koulusta kotiin. Yksi tytöistä on mun tyttären paras kaveri, meidän naapuri. Siinä sitten tää tuttu tyttö hyökkää toisen tytön kimppuun repii pipon päästä ja heittää sen mäkeen joka on täynnä ruusupuskia.

Mä räjähdin ja sanoin erittäin tiukkaan sävyyn tälle tutulle tytölle, että noin ei saa milloinkaan tehdä. Tyttö lähtee kävelemään pois (ei kotia kohti) ja silloin porukan kolmas tyttö tulee mulle sanomaan, että hän sai hieman aiemmin saman kohtelun.

Jos ei omat lapset olis tarvinnu mun huomiota olisin jutellu tän tutun tytön kanssa enemmän kun hän olisi tullut takaisin, nyt tyydyin vain soittamaan hänen äidilleen ja kertomaan tilanteesta.

Minusta tuo kuulosti /tuollainen vaikuttaa normaalilta tuon ikäisten nujuamiselta. Asun itse koulun lähellä ja näen tuollaista harva se päivä. Ainakin pojat tuota harrastaa. Ei tuossa varmaan ollut kyse mistään kiusaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Minusta tuo kuulosti /tuollainen vaikuttaa normaalilta tuon ikäisten nujuamiselta. Asun itse koulun lähellä ja näen tuollaista harva se päivä. Ainakin pojat tuota harrastaa. Ei tuossa varmaan ollut kyse mistään kiusaamisesta.

no ei varmaan ehkä tällä kertaa mistään vakamasta kyse, mutta se kiusaamisen kynnys laskee aina joka kerta kun tuollaista tekee.

hyvä että sanoit tytön äidille

Se jäi mainitsematta, että tässä on ollut syksystä asti kiusaamista mukana. Sitä on puitu muutamaan otteeseen, mutta kun ei osalliset lapset muista tapahtumia lainkaan sitten kun niistä puhutaan. Tarinat muuttuu jne. Yleensä uhrina on ollu tää tuttu tyttö, tai niin ainakin omien puheidensa mukaan.

Nyt kun näin kerrankin jotain niin ajattelin puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Se jäi mainitsematta, että tässä on ollut syksystä asti kiusaamista mukana. Sitä on puitu muutamaan otteeseen, mutta kun ei osalliset lapset muista tapahtumia lainkaan sitten kun niistä puhutaan. Tarinat muuttuu jne. Yleensä uhrina on ollu tää tuttu tyttö, tai niin ainakin omien puheidensa mukaan.

No sitten teit aivan oikeen.

Ihan oikein teit.
Ilmeisesti tämän tytön äiti, jolle soitit, suhtautui asiallisesti. Tärkeää tässä minun mielestäni on nyt myös se, että kukaan ei pääse kiusattua tyttöä syyttämään kielimisestä, koska sinä olet tapahtuman nähnyt ja puuttunut asiaan :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:

No sitten teit aivan oikeen.

Luutavasti siinä on nimitelty ja kiusattu puolin ja toisin, urhin osan saa se joka ensin ehtii kertomaan vanhemmille.

Mut eiks se kuitenkin oo hyvä katkasta jossain vaiheessa, mieluummin aiemmin kuin myöhemmin.

Toi nimitteli mua, mä vien sen hanskat. Toi vei mun hanskat, mä vien sen pipon... Mihinkähän asti sitä päädyttäis, kostonkierre.

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkis äiti:
Ihan oikein teit.
Ilmeisesti tämän tytön äiti, jolle soitit, suhtautui asiallisesti. Tärkeää tässä minun mielestäni on nyt myös se, että kukaan ei pääse kiusattua tyttöä syyttämään kielimisestä, koska sinä olet tapahtuman nähnyt ja puuttunut asiaan :flower:

Suhtautui todella asiallisesti. Sanoi kyselevänsä ensin tytöltään kautta rantain miten meni koulumatka. Eli saa tuokin tyttö mahdollisuuden kertoa jos jotain tapahtui ennen mun näkemääni.

Yhteistyössä