Teinkö nyt oikein,vai meninkö liian pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli ystäväni suuttui minulle kun sanoin hänelle että hänen pitäisi huomioida koiranpentunsa paremmin.
Esim uutena vuotena koiran eka uusi vuosi niin ystävä satsasi kipoon ruokaa ja jätti pennun asuntoon vuorokaudeksi,ite lähti juomaan ja meni muualle yöksi. Koira oli siis illan,yön,aamun ja päivän tai ainakin aamupäivän yksin. Sanoin että koira tarvitsee tuoretta vettä ja ulkoilutusta.Lisäksi koira voi pelätä ulkona kuuluvia rakettejen ääniä.
Toisekseen hän toruu koiraansa jos koira on tehnyt sisälle,mutta miten hän pääsisi ulos jos häntä ei kukaan käy vuorokauteen katsomassa?!
Yhden kerran hän meinasi jättää koiran yksin viikonlopuksi...
En voinut enää olla sanomatta hänelle. Tuntui niin pahalta että hän asetti oman ryyppyiltansa koiransa edelle,olisi vienyt sitten hoitoon tai mennyt yöksi kotiin,tai edes käynyt välistä katsomassa koiraansa.

Ystävä ei osannut edes myöntää virhettää vaan rupesi haukkumaan minua...
Koira on aika huonolla kohtelulla... harmittaa... :(

pientä pentua ei jätetä oikeastaan ollenkaan yksin, kunnes se tottuu vähitellen muutaman tunnin yksinolemiseen. Silti voi tulla ongelmia ja kotona odottaa entistäkin irtonaisempi irtaimisto pieninä palasina pitkin lattiaa. Koira on laumaeläin. Koirasta on luovuttava ellei tähän ole valmis.

Mä oon miettinyt että mitä siitä tulis jos veis esim. joltakin juopolta koiran? Siis esim. jos näen jonkun koiran jatkuvasti istuvan tietyn baarin ulkopuolella säällä kuin säällä lähes koko päivän. Saako se koiransa takas ja minä syytteen varkaudesta tms.? Vai voiko mennä sen koiran mukaan ottamisen jälkeen eläinsuojeluyhdistykselle ja kertoa kuten asia on? Monesti kun on ihan turhaa lähteä minnekään soittelemaan kun ei sieltä kukaan ilmesty ennen kuin juoppo jo ehtii lähteä.

Ap, et todellakaan niuhota turhasta, ei kaveris tee oikein! Eläinrääkkäystä toi on!

Meidän oli pakko jättää koira synnytyksen ajaksi kotiin yksin. Vuorokausihan siinä mennä mäksähti, mutta onneksi miehen työkaveri jouti käyttämään koiran edes pissillä.

tekisin ilmoituksen, koska tuo on eläinsuojelurikkomus. Ihan selkeä. Ei koiraa saa jättää vuorokaudeksi yksin, ei ikinä! Ihan järkyttävää!!! Millaiset hullut ottaa lemmikkejä, ihan yksinkertaiset luuseritko???

[QUOTE="Vieras";22829136]Eli ystäväni suuttui minulle kun sanoin hänelle että hänen pitäisi huomioida koiranpentunsa paremmin.
Esim uutena vuotena koiran eka uusi vuosi niin ystävä satsasi kipoon ruokaa ja jätti pennun asuntoon vuorokaudeksi,ite lähti juomaan ja meni muualle yöksi. Koira oli siis illan,yön,aamun ja päivän tai ainakin aamupäivän yksin. Sanoin että koira tarvitsee tuoretta vettä ja ulkoilutusta.Lisäksi koira voi pelätä ulkona kuuluvia rakettejen ääniä.
Toisekseen hän toruu koiraansa jos koira on tehnyt sisälle,mutta miten hän pääsisi ulos jos häntä ei kukaan käy vuorokauteen katsomassa?!
Yhden kerran hän meinasi jättää koiran yksin viikonlopuksi...
En voinut enää olla sanomatta hänelle. Tuntui niin pahalta että hän asetti oman ryyppyiltansa koiransa edelle,olisi vienyt sitten hoitoon tai mennyt yöksi kotiin,tai edes käynyt välistä katsomassa koiraansa.

Ystävä ei osannut edes myöntää virhettää vaan rupesi haukkumaan minua...
Koira on aika huonolla kohtelulla... harmittaa... :([/QUOTE]

Joko tämä taas on joku kusipäinen provo tai sitten ap on kusipää siinä kuin koiranomistajakin.

Soita eläinsuojeluyhdistykseen tai vastaavaan pöljä äläkä tänne näpyttele!!!

No en ole ihan heti soittamassa eläinsuojeluyhdistykseen...enkä ole kusipää tms vaan huolissani ystävän taidoista kasvattaa koiraa.Tottakai yritän eka itse neuvoa ja sit jos ei ymmärrä asiaa. Ja toisekseen halusin kuulla muiden mielipiteitä asiasta,en kehtaa asiasta ihan yleisesti ystäväporukassa puhella. Katson miten hän rupeaa uutta koiraansa hoitamaan,itse koiranomistajana olen neuvonut paljon häntä,koska tuntui ettei hän tiedä mitn koirista. Mutta kermo mulla meinas mennä kun kuulin että oli uuden vuoden pikkanen yksin.Valitin hälle ja hän totesi ettei koiralle käynyt kuinkaa...en tyytynyt vastaukseen,vaan sanoin että entäpä jos ensi kerralla tapahtuu jotain ymss... Sanoin hälle myös että on koiran edunmukaista huolehtia koirasta hyvin tai jos hän kokee ettei osaa tai jaksa,antaa koiran pois. -ap

älä ainakaa jätä asiaa vaan tarkkaile ja jos ystäväs ei paranna tilannetta niin sitten voisi ulkopuoliset liittyä asiaan ei eläin osaa puhua tai valittaa surkeaa oloansa..

Yhteistyössä