Teinkö oikein? mielipiteitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja åippå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Å

åippå

Vieras
Ekaluokkalainen poika on melkein koko vuoden vitkutellut aamulähtöjen kanssa. Ei ole kyse siitä että aikaa aamulla ei olisi tarpeeksi, vaan aikaa lähtöön on varattu n.1 tunti.
Tänään sitten palo käämit kun olin jo tuon tunnin aikana ties kuinka monta kertaa hoppuuttanu ja ohjannu tekemään seuraavat aamuaskareet. Nooh.. aikaa oli 5 minsaa lähtöön.. katsoimme yhdessä kelloa ja sanoin että aikaa on tuon ja tuon verran eli alkaa laittamaan jo pyöräilykypärää päähän.

Nooh...taas meni vetkutteluksi, kunnes totesin että lähet sitten ku lähet, en enään hoppuuta. Saa selittää itse opettajalle miksi myöhästyy. No laitoin asiasta kuitenkin tekstarin opelle, mutta sanoin että poika saa itse selvittää tilanteen. Lähti n. 15 minsaa myöhässä.

Olisiko vielä pitänyt olla pitkämielinen asian suhteen. Lähtö sinänsä ei ole hankalaa, mutta luulen että haluaa minua jollakin lailla härnätä sillä vetelehtimisellä. Kiusaamista sun muuta ikävää tässä ei taustalla ole, vaan muuten viihtyy koulussa hyvin.

Mä olen omieni kanssa huomannut, että eivät huolehdi mistään, jos minä huolehdin. Lähtevät säntillisesti kouluun, jos en ole paikalla, muulloin odottavat minun pitävän huolta.

Mukava, että on muitakin mulla samanlainen poika ekalla :) joka aamu sama taistelu!! Koko vuonna ei ole tullut mitään edistystä kotona koulusssa aika hyvin jäänyt jo pois tuo vitkastelu. Taidan itsekin vain käydä sanomassa koska täytyy lähteä ei voi mitään jos ei itse ole valmis...

Tulee omat kouluajat mieleen: aamuisin myöhässä, joskus jäi reppu kotiin, toisinaan kouluun... Ekaluokan todistuksessa oli arvostelu: kiltti ja rauhallinen tyttö, mutta haaveilija. En ole vieläkään maailman säntillisin ihmisinen, mutta koulut käyty ja elämässä on pärjätty.

Mie oon kans eliminoinut kaiken tv:n, kendamat yms. ettei voi tehdä muuta kuin aamupesut, syönti, pukeminen ja lähteminen :) Tää haaveilu oli aluksi koulussakin ongelma, mutta siitä on jo päästy.

Ihan oikein teit. Helposti lapsi siirtää vastuun aamun kulumisesta äidille eikä tajua ajankulua ja sitä että mitäs sitten jos myöhästyy. Meillä ekaluokkalainen lähtee välillä itse kouluun, kello herättää, aamupala valmiina ja vaatteet, toinen kello soi sen merkiksi että nyt on lähtö. Kyllä ne pikkuhiljaa oppii sen ajantajun ja minkä aikaa mihinkin aamutoimeen kuluu.

Aah, meidän esioisella ihan sama juttu ekalla. Sitten kun oppi kellon, niin sen jälkeen sai itse katsoa kellosta ja lähteä omatoimisesti, vaikka itse kotona olinkin. Se toimikin monta vuotta, kunnes tuli murkkuikä :/

Yhteistyössä