V
väsynyt äiti
Vieras
no niin, eli meidän taapero (1v10kk) siirtyi n 2,5kk sitten lastenhuoneeseen nukkumaan. oli nukkunut siihen asti vieressäni omassa sängyssään (imetin pitkään, sitten tuli muutto ja sopeutuminen uuteen asuntoon kesti, lapsi on melko arka). Kun lapsi siis tottui uuteen kotiin lähti ihan mielellään nukkumaan isonsiskon kans samaan huoneeseen. no, siitä alkoi kuitenkin villi yöelämä. Ei meenannut rauhoittua nukkumaan, itkeskeli paljon iltaisin. yöt olivat levottomia, jatkuvaa heräilyä itkemään, rauhoittui vain kun minä kävin sanomassa ettei ole hätää, nuku vain. näitä herätyksiä oli siis useita yössä, jopa 10 kertaa. itse olin joka aamu väsynyt jatkuvasta nousemisesta ja lisäksi minulla on huonot unenlahjat enkä sit heti saanut unta. univelkaa on kertynyt... ajattelin vain sinnikkäästi yrittää josko lapsi tottuisi ja alkaisi nukkua paremmin.. sitten väsyin jo niin paljon etten enää jaksanut. lapsi on nyt kaksi yötä nukkunut vieressäni omassa sängyssään. käy iltaisin nukkumaan tyytyväisenä, yöllä ei itke ollenkaan, herää pari kertaa mutta jatkaa uniaan kun näkee minut. jälkiviisas on hyvä olla, mutta miten ois pitänyt toimia?