Teinköhän oikein vai väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Esikoinen löi kuopusta äsken mahaan. Mä sammutin samantien telkkarin ja vein huutavan pojan eteiseen arestiin. Sanoin, et jos lähtee siitä johonkin, niin ei pääse tänään liikkariin. Menin hetken kuluttua hakemaan kuistilta pakkasesta leipää ja poika oli sillä välin mennyt yläkertaan. "Huusin", että näköjään se liikkkari sit peruuntui tältä illalta. Olikohan toi kuitenkaan hyvä rangaistus? Pakko se on nyt kuitenkin totetuttaa ku uhkasinkin, eli tänään ei mennä liikkariin. Se nyt vaan tuli ensimmäisenä mieleen siinä tilanteessa. :/

Rangaistuksen kovuudesta en osaa sanoa, jokainen päättäköön itse, kun tuntee itse omat lapsensa, mutta pääasia on, että SINÄ idät pääsi nyt, etkä anna periksi, vaikka esikko vähän reihuisikin asian takia.

Pitäis aina muistaa ettei uhkaa sellaisella jota ei haluais tai pysty tekemään.Mutta kun oot uhannut niin pitää pitää sanansa. Muistuu pari omaa juttua mieleen pikaistuksissa tulee aina niitä sammakoita suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Pitäis aina muistaa ettei uhkaa sellaisella jota ei haluais tai pysty tekemään.Mutta kun oot uhannut niin pitää pitää sanansa. Muistuu pari omaa juttua mieleen pikaistuksissa tulee aina niitä sammakoita suusta.

No onneksi ton pystyy toteuttamaan, eli tämä ilta ollaan kotona.

Mä noissa tilanteissa sanon vaan, että tulee seuraamuksia. Tosin eihän lapsi tuota seuraamus-sanaa välttämättä ymmärrä, ellei sitä ole käyttänyt aiemmin. Jää enempi aikaa miettiä uhkausta/kiristystä/lahjontaa ;)

Äkkipäissään tulee just sanottua mitä ensimmäisenä mieleen juolahtaa. Pitäisin päätöksestä kiinni, tai jos osoittaa suurta katumusta ja tekee jonkin hyvittävän teon, niin saataisin tuollaiseen liikkariin päästääkkin, onhan se liikunta hyvä ja tärkee juttu kanssa.

Yhteistyössä