P
"piipa"
Vieras
LAiton 3,5 vuotiaani "virikehoitoon" neuvolan suosituksesta ja olen siis 2-v:n ja vauvan kanssa ite kotona. Lapsi käy hoidossa 2krt/viikko ja on tuntunut viihtyvän tosi hyvin päiväkodissa. Mutta ongelmiakin on mm. päiväunet. Kotona ollessan on päikkärit nukkunut, mutta nyt pk:ssa ei uni tule ja illat on ihan mahdottomia. Toisaalta taas jos nukkuu päikkärit kotona, illasta venyy 10:een asti. Molempi pahempi :/ Vai voikohan tuo ilta hulina johtua muuttuneesta tilanteesta (hoidossa vasta 3:tta viikkoa)? Toinen mietityttävä asia on tämä oma syyllisyyden tunne lapsen hoitoon menon johdosta. Tunteekohan hän olonsa hylätyksi tietäessään, että me muut olemme kotona ja hänet viedään muualle? jne. Tällä hetkelläkin ikävä olo. Lapsi ei siis ole hoidossa oman jaksamiseni vuoksi, vaan olen pinestä vauvasta asti ollut huolissani hänen pakonomaisesta levottomuudestaan ja sosiaalisista taidoistaan ja nähtiin neuvolan kanssa yhdessä hyväksi se, että näitä mun huolenaiheuttajia arvioisi joku ulkopuolinen -tässä tapauksessa siis päiväkodin henkilökunta- niinku pitemmällä aikajaksolla. Sanokaa te jotain ku ahistaa.