Teipillä kuusivuotiaan suu kiinni Ruotsissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maaria -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maaria -76

Jäsen
02.10.2008
261
1
16
No hellallettat tentään kun on tuhma ope kiutannut pikku Håkania...
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Opettaja+teippasi+m%C3%B6ly%C3%A4v%C3%A4n+kuusivuotiaan+suun+kiinni+Ruotsissa/1135244815398

Mun mielestäni aika hauska keksintö. Meilläkin koulussa välillä jonkun suu teipattiin kiinni. Eikä todellakaan pidetty väkivaltana, vaan vitsinä jota naureskeli se teipattukin.

Ja hengitysvaikeuksia vielä... taisi olla maanantaikappale koko lapsi jos hengitys nenän kautta ei suju vielä kuusivuotiaanakaan.

Ja kriisikokous ja kaikki |O :headwall:

No jos kerta lapsi on mennyt paniikkiin (kuten jutussa luki ) ja siksi saanut hengitysvaikeuksia. Tai jos on ollut nuhainen. Mistäs sitä tietää. Kyllä miekin tuosta suuttuisin, jos joku miun pojun suun teippais rangaistusmielessä kiinni.

No musta tuossa tapauksessa olisi pitänyt kertoa lapsen vanhemmille asiasta heti koulunjälkeen, eikä odottaa, että lapsi siitä itse kertoo. Mutta musta nykymaailma on liian suvaitsevainen, kyllä pitää olla kuri ja sitä pitää noudattaa. itse oon kasvanut ihan normaaliksi :whistle: vaikka mein ope oli ala-asteella pieni hirviö..

Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:

Missä menee raja??
Jos Håkanin suun saa teipata kiinni niin saako sinunkin kun nalkutat, entä leikki-ikäisen joka uhmaa tarhassa, dementikon joka mylvii vanhainkodissa,potilaan joka vittuilee lääkärille...

Kyllä se vaan niin on että tollaseen alistamiseen ei tarvitse ryhtyä. Varsinkaan kasvatusalan ammattilaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
No jos kerta lapsi on mennyt paniikkiin (kuten jutussa luki ) ja siksi saanut hengitysvaikeuksia. Tai jos on ollut nuhainen. Mistäs sitä tietää. Kyllä miekin tuosta suuttuisin, jos joku miun pojun suun teippais rangaistusmielessä kiinni.
Juu, eli lapsi on myöhemmin kuvaillut tilannetta äidilleen ja äiti on tehnyt tällaisen tulkinnan. Mitenköhän aikoo tämän asian todistaa? Jos lapsi ei kerran kärsinyt vammoja vaan pystyi kuitenkin hengittämään, niin mistä häly?

Olen myös sitä mieltä että ei kovin ammattimaista toimintaa, mutta herrantuutelis sentään miten nämä äidin pikku mussukat aikovat elämässään pärjätä jos eivät ikinä joudu vastaamaan tekosistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Jos Håkanin suun saa teipata kiinni niin saako sinunkin kun nalkutat, entä leikki-ikäisen joka uhmaa tarhassa, dementikon joka mylvii vanhainkodissa,potilaan joka vittuilee lääkärille...
No ehkäpä ihan omin näppeinini sitten revin sen teipin irti jos vitsi ei minua naurata. Mutta miksi open ja muiden pitäisi kärsiä yhtä häirikköä? Ja miksi heidän pitäisi kärsiä minua jos häiriköin?

Miten sinä ap kehtaat sanoa lapsesta noin? "Maanantai kappale"

:headwall:

Kyllä sinun kommenttisi olisi aivan eriluokkaa, jos sattuisi olemaan omasi tai tuttavasi lapsi kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
No ehkäpä ihan omin näppeinini sitten revin sen teipin irti jos vitsi ei minua naurata. Mutta miksi open ja muiden pitäisi kärsiä yhtä häirikköä? Ja miksi heidän pitäisi kärsiä minua jos häiriköin?

Tulevana opena voin vastata että työnkuvaan kuuluu myös häiriköivät oppilaat.
Täytyy ymmärtää että kun ollaan tekemisissä ison lapsilauman kanssa niin kyllä siellä yhdeltä jos toiselta alkaa mopo välillä karkailemaan. Myös hyväkäytöksinen lapsi riehaantuu joskus pelleilemään ja pulisemaan. Ei aina ole kyseessä mahdoton häirikkö jota ei saada mitenkään kuriin.

Auktoriteetin ja roolimallin ei tule teipata lapsen suuta. Olet varmaan ymmärtänyt hieman väärin mitä on vitsikkyys.
Toimitko näin omien lastesi kohdalla kun riehuvat? Tai siis hehän eivät todennäköisesti ikinä metelöi...

Yhteistyössä