Tekeekö muiden vuosikkaat näin, tai tietääkö joku mistä vois johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Esikoisen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Esikoisen äiti"

Vieras
Viikon verran syöminen ollu yhtä showta koko touhu;
Kun saa lusikallisen (aika sama minkä kokoisen sellaisen ) ruokaa suuhunsa (ihan sama onko hienoa sosetta, karkeampaa tms ),
kaivaa osan ruoasta pois suusta ja heittää pöydälle, lattialle, milloin mihinkin.
no ei siinä mitään, mutta on asia erikseen sen jälkeen laittaa peukku ja etusormi niin syvälle suuhun että yökkää jos ei joku niitä sormia sieltä ota pois.
Nyt ei sitten suostu kunnolla syömäänkään, aiemmin ollut ihan kaikkiruokainen ja sormiruokaillessa alkaa kakomaan/jää kurkkuun (on syönyt jo useamman kuukauden itse paloja tosi hienosti )..

Mä en nyt tajua mikä tässä mättää :(

voisko olla kurkku kipeänä? eihän sitä itsekään halua syödä, jos tuntuu kaktus kurkussa. Meillä tollasta ollu myös hampaiden puhkeamisen yhteydessä, mut aika hetkellisenä ilmiönä.

Mä veikkaan myös hampaita. Hampaitten tulo kutittaa ikeniä ja varmaan aiheuttaa myös särkyä. Varsinkin poskihampaitten. Meillä ainakin puljattiin syömisten kanssa aina kun tuli hampaita. Ei ihan tolla tavalla, mutta muistan että ruoka ei saanut olla lämmintä.

[QUOTE="vieras";21982750]Mä veikkaan myös hampaita. Hampaitten tulo kutittaa ikeniä ja varmaan aiheuttaa myös särkyä. Varsinkin poskihampaitten. Meillä ainakin puljattiin syömisten kanssa aina kun tuli hampaita. Ei ihan tolla tavalla, mutta muistan että ruoka ei saanut olla lämmintä.[/QUOTE]

juu kaikki muut jutut tän ruokailun kanssa on tullu jo aika tutuks aina kun hampaita on tulossa läpi, ja nyt viime yö kyllä mentiinkin ihan panadolin avulla noitten hampaitten takia..
Jotenkin tää uusin juttu vaan näyttää niin kummalliselta touhulta.

mistä ihmeestä mä tiedän jos siellä kurkussa sitten on jotain vikaa??

[QUOTE="vieras";21982718]Jos nää puhuu lehmistä. Muuten en ymmärrä termiä.[/QUOTE]

En minäkään. Puhutaanko noin muuallakin kuin tällä palstalla? En oo kuunaan kuullu että joku sanois ääneen VUOSIKAS.:confused:

[QUOTE="tiiu";21982850]Juu, kyllä sitä lajitoverinsa tuntee itse kukin.

Jos ap jatkuu vielä toisen viikon kannattaa mennä lääkärille.[/QUOTE]

Mä olen ihminen ja vuosikkaasta tulee mieleen vasikka. Ei voi mitään. Typerä sana.

Mä olen ihminen ja vuosikkaasta tulee mieleen vasikka. Ei voi mitään. Typerä sana.

Mikä sun ongelmas on?
Suksikaa nyt jo..................................................................ja Perustakaa hyvät ihmiset vaikka ihan erikseen ketju missä voitte pohtia jonkun yksittäisten sanojen typeryyttä.
Tässä ketjussa ei vissiin kysytty Onko vuosikas vasikka tai typerä sana?

Tsiisus... :headwall:

Termi vuosikkaat no kyllä tosi kuvo, täytyy tähän alkuun lisätä.

Mutta itse ongelma: meidän poika keksi kanssa jonkun vuoden ikäsenä, että jos sormet tunkee kurkkuun niin tulee yökkäys. Sitä sitten korjattiin oksuja hetken aikaa, enkä usko että mikään sitä vaivas. Keksi taas vaan uuden syy-seuraus yhteyden. Meni ohi parissa päivässä. Olihan se vähän koomista komentaa ottamaan sormet pois kurkusta, mutta meni ohi.

Täällä päin yleensä käytetään vuosikas-sanaa eläimistä. Mutta miksipä joku ei saisi lastansakin kutsua vuosikkaaksi. Kutsutaanhan lapsia joskus pennuiksikin ;)

Minulla on kuitenkin 1-vuotias lapsi ;)

[QUOTE="vieras";21982998]Termi vuosikkaat no kyllä tosi kuvo, täytyy tähän alkuun lisätä.

Mutta itse ongelma: meidän poika keksi kanssa jonkun vuoden ikäsenä, että jos sormet tunkee kurkkuun niin tulee yökkäys. Sitä sitten korjattiin oksuja hetken aikaa, enkä usko että mikään sitä vaivas. Keksi taas vaan uuden syy-seuraus yhteyden. Meni ohi parissa päivässä. Olihan se vähän koomista komentaa ottamaan sormet pois kurkusta, mutta meni ohi.[/QUOTE]

Jep, meillä tää alko vähän sen jälkeen kun tajusi ensimmäisen kerran, että pelästyin kun yskäs.
Sinänsä ei vaikuttais ainakaan kurkkukaan olevan kipeä, kun usein naureskelee ton temppunsa jälkeen..

meillä tänään samaa ongelmaa, viilinki kaivo kokonaisena klönttinä pois suusta. ja ajattelin että hampaita taitaa tehdä. ei kylläkää sormia kurkkuun työnnä..

Mikä sun ongelmas on?
Suksikaa nyt jo..................................................................ja Perustakaa hyvät ihmiset vaikka ihan erikseen ketju missä voitte pohtia jonkun yksittäisten sanojen typeryyttä.

Anteeksi, minusta on vaan hassua käyttää eläintermistöä ihmisillä. En minäkään mikään emakko haluaisi olla :D

Meillä kanssa tuo reili 1v keksi joku aika sitten työntää sormet kurkkuun ja kakoi hetken päästä. Oksennusta ei onneksi saanut aikaiseksi. Kesti muutaman päivän ja nyt ei muistakaan koko asiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmisen äiti;21983008:
Täällä päin yleensä käytetään vuosikas-sanaa eläimistä. Mutta miksipä joku ei saisi lastansakin kutsua vuosikkaaksi. Kutsutaanhan lapsia joskus pennuiksikin ;)

Minulla on kuitenkin 1-vuotias lapsi ;)

Juu niin on minullaki silloin kun vaivaudun kirjoittamaan yhtään pitemmin..

:headwall:

Ootte te kyllä ihania :heart:

Mikä sun ongelmas on?

Mun ongelma on tuo sana vuosikas.

Yhteistyössä