tekeekö tällä hoitopöydällä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hoitopöytä on ihan turha! Älä sitä osta. Vaipat vaihdat ja lapsen puet muuallakin. On käytössä maks 6 kk ja sitten saat unohtaa sen käytön. Mulla on kokemusta 2 lapsen kanssa ja ihan turha ostos oli, hyvin pärjää ilmankin

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Meillä taas ollu ehdoton. Ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä ja selkä rasittuu helposti jos koko ajan saa olla kumarassa. Vieläkin on käytössä tytöllä 8 ½kk.

Siis ei tuota mallia ole meillä, vaan ihan hoitopöytä yleensä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Meillä taas ollu ehdoton. Ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä ja selkä rasittuu helposti jos koko ajan saa olla kumarassa. Vieläkin on käytössä tytöllä 8 ½kk.

Ja meillä kanssa selät kärsii helpolla ja vaikka lyhyitä ollaankin niin hoitopöytä on ihan ehdoton.

Meillä on ollut ihan semmoinen ikean pikku ruokapöytä hoitopöytänä. Siinä sitten semmoinen pehmuste päällä. Osottautunut erittäin hyväksi kun on tukeva. Tämä siis vain yksi vaihtoehto.

Meillä on vieläkin hoitopöytä käytössä vaikka neiti on 1v3kk. Paljon kätevämpi vaihtaa vaipat ja pukea. Kun olen vielä raskaanakin niin ei rasita niin paljoa selkää.

Meillä myös hoitopöytä edelleen joka päivä käytössä poika nyt 1v2kk. Meillä hoitopöytä on pehmuste pesukoneen päällä.

Kuvan tyylinen, siis sellainen kokoon taitettava on kerhossa ja muutamia kertoja olen siellä sitä käyttänyt. Se ainakin tuntuu huteralta, tuosta ikean mallista ei kokemusta, mutta jos vaan on tilaa niin ostaisin kunnollisen tai sitten pesukoneen päälle pehmuste.

Mummolla oli tuollainen ja hyvin toimi siellä, kun vaihdettiin esikoiselta vaippoja. Jos on ahdasta niin sen saa taitettua tieltä pois. Hetkeksikään lasta ei saa jättää valvomatta pöydälle!

Meillä hoitopöytänä toimii kovaalustainen hoitotaso kodinhoitohuoneen pöydällä. Kovapohjainen taso on siitä hyvä, et tulee n. 10 cm reunan yli ja menee siksi pidempään.

Lapsi on nyt 1 v 1 kk ja risat ja edelleen käytetään joka päivä ja koko ajan. Ei mun selkä kestä missään sängyn päällä retkottamista tms. Suosittelen tuota ratkaisua, tuo alusta on semmonen, et siihen vois laittaa ne tapitkin pohjaan ja käyttää esim. pinniksen päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta:
Hoitopöytä on ihan turha! Älä sitä osta. Vaipat vaihdat ja lapsen puet muuallakin. On käytössä maks 6 kk ja sitten saat unohtaa sen käytön. Mulla on kokemusta 2 lapsen kanssa ja ihan turha ostos oli, hyvin pärjää ilmankin

Tuo sun 6 kk ei kyllä pidä paikkaansa, jos ostaa hyvän. :D Ks. mun edellinen kirjoitus.

Muuten ap tuo sun linkittämä malli (ei just tuo, mut ton mallinen) oli meilläkin silloin, kun mä itse oon ollut vauva. Sitä käytti sit kaikki mun serkutkin, joten kyllä se sinänsä toimiva malli on. :) Mut sitä en tiiä, kuinka pitkään tota voi käyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mummolla oli tuollainen ja hyvin toimi siellä, kun vaihdettiin esikoiselta vaippoja. Jos on ahdasta niin sen saa taitettua tieltä pois. Hetkeksikään lasta ei saa jättää valvomatta pöydälle!

Mut tuo valvominen koskee kaikkia pöytiä ja hoitotasoja ...ja vaikka vaihtas sängynkin päällä, niin silti pitää valvoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mammabella:

tämä on mun mielestä juuri se malli, josta saa lipaston/kirjahylyn hoitotason poistamalla. Hyvän tuntuinen on, itse tyydyttiin Ikean halpis malliin, kun ei tiedetty onko käyttöä vai ei. Reilu 2v oli hoitopöytä käytössä, siinävaiheessa oli pakko luopua, kun lapsi oppi itse sinne kiipeämään.

Näyttää hepposelta.

Meillä mies rakensi pesukoneen päälle tason. Erittäin plussaa siinä oli se, että pystyi pitämään vauvasta koko ajan kiinni ja silti ylettyi toisella kädellä roskikseen/pyykkikoppaan/vesihanaan.
Mun mielestä oli tärkeää, että pystyi kylppärissä vaihtamaan vaipat. Kun ei ollut mikään 1 tai 2 kertaa kun vauva vaipasta päästyään pissaa tai kakkaa. Haluatko sitten ko aineita siivota makuuhuoneen matolta... Kylppärissä oli helppoa.

Varsinkin se vesiasia. Meillä pitää valuttaa aika kauan että tulee tasalämpöistä vettä. Ensin tulee kuumaa, sitten kylmää, sitten vasta tasoittuu...

Niin, oli meillä semmoinen hoitopöytäkin. Sen päälle lastattiin kuivat, silittämistä odottavat pyykit... :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mammabella:

tämä on mun mielestä juuri se malli, josta saa lipaston/kirjahylyn hoitotason poistamalla. Hyvän tuntuinen on, itse tyydyttiin Ikean halpis malliin, kun ei tiedetty onko käyttöä vai ei. Reilu 2v oli hoitopöytä käytössä, siinävaiheessa oli pakko luopua, kun lapsi oppi itse sinne kiipeämään.

Niin onkin, siksi juuri ajattelinkin että olisi ehkä hyvä, kun pystyy muuntamaan lasten kasvaessa. Mutta Kun tuolla ikeassa on kuva tuosta pöydästä ja siellä on kaksi ns. kaappitornia sivuilla, missä ne on siellä. Siis siellä sivuilla :)

Meillä on tuollaine vanha putkirunko-kasaan taittuva malli. Huonoa siinä on se, että vauva painuu "kuoppaan" varsinkin mitä isompi on, ja siinä on vaikea pukea, mutta auttaa kun laittaa tukevan hoitoalustan siihen päälle =)

Ei ole tuosta kokemusta mutta meillä hoitopöytä on ollut kaikkien lapsien kanssa käytössä. Kolmas syntyy näinä päivinä.
:)
Ja on ollut hyvä. Ostettiin käytettynä ja edelleen toimiva. Siitä saa päältä tason irrotettua pois ja lipaston voi säästää lasten vaatteille, leluille tms.
Lapset syntyneet kaikki sektiolla enkä olisi voinut kuvitellakaan vaihtavani tikkien kanssa vauvalle vaippaa sängylle kumarrellen tai pehmeällä ( sängyllä, sohvalla ) istuen. Kyllä tuo taso on ollut todella hyvä ja paljon käytetty :)

Yhteistyössä