Tekeekö teidän 8kk vauvat näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulleatposket
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pulleatposket

Vieras
Minun nyt piti tulla ihan tänne kysymään, kun minulla on noin kahdeksan kuukauden ikäinen vauva, ja hän on alkanut viime aikoina tekemään niin, että kun on mahallaan lattialla, niin hän nostaa päänsä ikäänkuin niin ylös, että takaraivo ottaa selkään kiinni (tätä on tosi hankala selittää) ja sitten sieltä nopeasti laskee päänsä käsien väliin. Tuo on jotenkin aika hurjan näköistä. No mutta hurjaksi se muuttui, kun lapsi hoksasi alkaa tekemään niin syöttötuolissa. Nojaa siis päänsä aivan takakenoon ja sieltä kovalla vauhdilla "heittää" päänsä eteen (leuan rintaan).

Sanokaa te viisaammat, että tämä on ihan normaali vaihe? Olen jotenkin hirveän varovainen muutenkin vauvan kanssa, joten tämä temppu saa kyllä minut hysteeriseksi :/

No huh. Tuo on vaan niin kamalan näköistä hommaa, piti aamullakin ottaa lapsi syöttötuolista syliin syömään kun pelkäsin, että se saa siinä pian niskansa nurin :P

Anna pikkusen remuta :D Jos ihan kovin vaaralliseks käy niin sitten syliin, mutta meillä ainakin remutaan tuolissa minkä kerkiää, yrittää nousta seisomaan ja kurkottelee sivuilta lattialle ja ryskyttää tuolia niin että meinaa mennä kumoon.

Kyllä mää oon tosiaan varautunut siihen, että siinä tuolissa remutaan, mutta tuo pään taakse ja eteen heittäminen näyttää tosi epäterveelliseltä :D Ei haittais vaikka se muuten siinä remuais, mutta tuo tuommonen niskojen nakkelu on semmosta mihin en oo ennen törmännyt.
Siis en tiedä vauvoista mitään, tämä on minun ensimmäinen, mutta tuota en ole siis nähnyt muiden vauvoilla. Nämä tyypilliset remuamiset kyllä tiedän, mää tässä jo mielessäni virittelen tuohon syöttötuoliin jotain korkeaa niskatukea ettei se sais päätänsä niin taakse.
Ylihysteerinen mama, tiedän! :D

[QUOTE="Pai";25623111]Meillä tekee 1v6kk vanha tota samaa syöttötuolissa, varsinkin kun suuttuu.[/QUOTE]

Okei, eli tää ei välttämättä ole edes mikään ohimenevä vaihe. Hyvä tietää. Mää en oo omassa vauvassani huomannut, että missä yhteydessä tuota tekee, se vaan tekee noin. Siksikin ehkä oon niin varovainen, kun en oo vielä tajunnut kuinka isoksi vauva on jo kasvanut, enkä tajua, että se osaa jo kannatella sitä päätään kunnolla itse. Ihan vastahan tuo siis syntyi ja sen pään kans piti olla niin varovainen, että on jäänyt päälle joku varomoodi ;)

Yhteistyössä