Tekeekö teidän lapsenne opettaja näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ymmällään

Vieras
Tämä kirjoittaa reissuvihkoon "tällä viikolla valmistaudumme äidinkielenkokeeseen". Siinä saat sitten huuli pyöreänä ihmetellä milloin se koe on. Päivämäärää ei koskaan kerrota etukäteen! Myöskään sitä, mistä koe on, ei aina kerrota tai sitten opettaja kertoo aihepiirin ja kun olen sen lapsen kanssa harjoitellut, lapsi menee kokeeseen, ja ohhoh, kysymyksiä on muistakin kuin etukäteen mainituista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tuota eikö se muka siellä tunnillakaan kerro koealuetta? ;)

En ole paikalla, joten en tiedä, mutta ei lapseni ole maininnut opettajan kertaakaan painottaneen, mistä koe on (silloin, kun se oli aivan muista asioista kuin reissuvihkossa vastasi mun kysyessäni asiaa).

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
minkäs ikänen oppilas on kyseessä?Lapsen varmaan kannattaa ympyröidä kokeeseen tulevien sivujen numerot,niin muistaa tarkemmin tai kirjottaa johonkin lapulle ylös..

Miten hän voisi mitään ympyröidä, kun opettaja ei kerro. Reissuvihkossa lukee aihe - joka onkin sitten käytännössä aivan väärä. Lapsi on 9-vuotias ja opettaja on sijainen. Ensin hän ei merkinnyt läksyjä mihinkään ja meille sattui niin, että jotain kasveja sun muuta olisikin pitänyt tuoda sinä päivänä, kun hoksasin lapselta kysyä: "Milloin ne kasvit viedään kouluun?" Lapsi oli harmissaan, kun opettaja sitten vielä voivotteli, kun hänellä ei niitä kasveja ollut. Soitin rehtorille ja pyysin läksyjen kirjallista merkitsemistä, mikä tapahtuikin. - Kasvit ja rekvisiitta vietiin kouluun myöhemmin.

:attn: minkä ikäinen lapsi?ja kannatta varmaan laittaa sinne reissuvihkoon viestiä opettajalle,että oppilaalla epäselvyyttä koealueista ja ajankohdista..

Lapseltamme on nyt mennyt kaksi ekaa koetta pieleen sen open takia. Soitin rehtorille ja kerroin asian. Sanoin, että minä en jaksa sitä opettajaa enää. Sanoin, että kokeiden päivämäärät tulee olla minulla viikko ennen koetta, sekä selkeästi ja oikein ilmaistuna se, mistä kyseinen koe on.

:attn: minkä ikäinen lapsi?ja kannatta varmaan laittaa sinne reissuvihkoon viestiä opettajalle,että oppilaalla epäselvyyttä koealueista ja ajankohdista..

Laitoin sinne pari kommenttia, mutta mikä lienee, kun ei ollut opettaja vastannut...

no,meillä eka luokkalainen ainakin osaa merkata läksyt kirjaan (ympyröi sivut tai tehtävänumerot ) ja muistaakseni vanhempainillassa sanottiin,että lasten omalla vastuulla on merkata läksyt..toki opettaja kirjoittaa ne taululle,mutta se ei paljon auta,kun ei osaa lukea!Eli jos tyttö ei kuuntelis opettajaa tunnilla,niin ois aika hiljasta läksy puolella meillä..Mun mielestä 9 v:n pitäisi kyetä itse huolehtimaan koulussa annetuista tehtävistä,eikä niin että opettaja kirjoittaisi jokaiselle reissuvihkoon..

Mun mielestä 9 v:n pitäisi kyetä itse huolehtimaan koulussa annetuista tehtävistä,eikä niin että opettaja kirjoittaisi jokaiselle reissuvihkoon..

Kun kysyin läksyjen merkitsemisestä rehtorilta, hän kysyi heti, käyttääkö opettaja läksyvihkoa, koska jotkut käyttävät. - Opettaja ei mennyt läksyvihkokäytäntöön, vaan jokaiseen kirjaan liimattiin alkusivulle lista, johon oppilas merkitsee läksyn. Hyvin toimii.

Kyllä 9 veen pitää osata itse kirjottaa läksyt, koepäivämäärät ja -koealueet ylös.

Meillä opettaja kirjoittaa taululle sekä läksyt että koealueen ja siitä tulee jokaisen itse kirjottaa ne itselleen muistiin. Ja kyllä 9 vuotiaan tulee jo itse huolehtia siitä, että on ajoissa tehnyt läksynsä ja muistaa, milloin on kokeet.

Kummityttöni (tokaluokkalainen) opettajalla on tapana, ettei edes kerro koko kokeista. Eli minkäänlaista mahdollisuutta valmistautua niihin ei ole. Toisaalta ymmärrän pointin, näin opettaja saa paremman kuvan siitä mitä lapsi osaa. Mutta kyllä itse silti pidän siitä, että kokeesta ilmoitetaan ja ilmoitetaan myös mitkä sivut siihen tulee, että voi kertailla asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja ettet tekisi liikaa lapsesi puolesta..:
Kyllä 9 veen pitää osata itse kirjottaa läksyt, koepäivämäärät ja -koealueet ylös.

Meillä opettaja kirjoittaa taululle sekä läksyt että koealueen ja siitä tulee jokaisen itse kirjottaa ne itselleen muistiin. Ja kyllä 9 vuotiaan tulee jo itse huolehtia siitä, että on ajoissa tehnyt läksynsä ja muistaa, milloin on kokeet.

No niin pitää, mutta jos opettaja ei koskaan kerro koepäivää etukäteen, kuinka lapsi sen paperille kirjoittaa?

Olisin ikionnellinen, jos tämä ope tekisi sen, että kirjottaisi taululle!

Yhteistyössä