Tekis mieli antaa miehelle lasku siivouksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helv...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helv...

Vieras
Että minua osaa ärsyttää! Muuten on kyllä ihan hyvä mies mutta joskus aina välillä on ärähdettävä että jotain tapahtuu. Olin lasten kanssa viikon äidilläni ja mies oli yksin kotona sen viikon. Kävi tietty töissä ja harrastuksissa mutta ei oo perk yhtään näköjään aikaa ollut siivota! Asunto on kun pommin jäljiltä! Mieheltä ois ilman lapsia mennyt ehkä 2 kokonaista tuntia että olisi saanut paikat kunnolla siistiksi ja nyt mulla menee taas koko helv ilta lasten kanssa touhuten ja siivoten. Tekis mieli oikeasti antaa tolle lasku kouraan että en oo mikkään pitopalvelunemäntä. Että sapettaa! Pakko oli vaan avautua tänne etten kohta räjähdä lasten kuullen. Mies nyt töissä niin en voi oikein sillekkään huutaa.

Mitä hittoa itse suostut piikomaan? Älä miehellä siitä suutu, että olet niin nysverö että kotiin palattuasi alat siivoamaan miehesi jälkiä.

Itse olisin jättänyt siivoamatta ja miehen palattua töistä iskenyt imurin ja rätin kouraan.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
No se on kotona vasta kymmenen jälkeen illalla ja en todellakaan aio sitten alkaa kuunnella siivouksen ääniä.Lapsetkin jo nukkumassa silloin. Seuraavat 2 päivää se on poissa. Hyvin tein kyllä sille äsken soittaessani selväksi että ei oo perk mun hommaa tämä nyt ja olihan se pahoillaan. Enkä viitsi itse tätä sotkua torstaihin saakka katsomaan ennen kuin miehellä olisi aikaa olla kotona ja siivota. Muuten kyllä olisi imuri ja luuttu oven edessä kun kotiin tulisi. Normaalisti se kyllä siivoaa ihan itse jälkensä mutta nyt on jäänyt sitten tekemättä, kuulema ollut kiirettä töissä, harrastuksissa ja käynyt omia vanhempiaan auttamassa puidenkaadossa. Seli, seli...

Miksi sä siivoat aikuisen miehen sotkut? Mies siivotkoon, kun tulee töistä kotiin. Jos jotkut kamat on teidän tiellä, kippaa ne miehen puolelle sänkyä.

Se on muuten siivonnut ihan nätisti aina jälkensä kun olen ollut lasten kanssa poissa koska kerran just keräsin kaikki tavarat ja laitoin ne sen puolelle sänkyä. Kaipa tuossa nyt pitäiskin oikeasti antaa muistutukseski sama homma.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
[QUOTE="aloittaja";29311542]No se on kotona vasta kymmenen jälkeen illalla ja en todellakaan aio sitten alkaa kuunnella siivouksen ääniä.Lapsetkin jo nukkumassa silloin. Seuraavat 2 päivää se on poissa. Hyvin tein kyllä sille äsken soittaessani selväksi että ei oo perk mun hommaa tämä nyt ja olihan se pahoillaan. Enkä viitsi itse tätä sotkua torstaihin saakka katsomaan ennen kuin miehellä olisi aikaa olla kotona ja siivota. Muuten kyllä olisi imuri ja luuttu oven edessä kun kotiin tulisi. Normaalisti se kyllä siivoaa ihan itse jälkensä mutta nyt on jäänyt sitten tekemättä, kuulema ollut kiirettä töissä, harrastuksissa ja käynyt omia vanhempiaan auttamassa puidenkaadossa. Seli, seli...[/QUOTE]

No sitten ymmärrän. Laita vaan lasku miehelle. Kynttiläillallinen teille kahdelle, mies kokkaa. Selkähieronta ja sen jälkeen vähän muutakin hietontaa... Kukkia pitää myös tuoda. :D

Aikamoinen sika saa mies olla jos viikossa saa kämpän semmoseen kuntoon, että tollanen nalkutus ja raivoominen ois oikeutettua! :D :D Oisit ootellu vaan siihen torstaihin, mä ainakin oisin.

[QUOTE="aloittaja";29311542]No se on kotona vasta kymmenen jälkeen illalla ja en todellakaan aio sitten alkaa kuunnella siivouksen ääniä.Lapsetkin jo nukkumassa silloin. Seuraavat 2 päivää se on poissa. Hyvin tein kyllä sille äsken soittaessani selväksi että ei oo perk mun hommaa tämä nyt ja olihan se pahoillaan. Enkä viitsi itse tätä sotkua torstaihin saakka katsomaan ennen kuin miehellä olisi aikaa olla kotona ja siivota. Muuten kyllä olisi imuri ja luuttu oven edessä kun kotiin tulisi. Normaalisti se kyllä siivoaa ihan itse jälkensä mutta nyt on jäänyt sitten tekemättä, kuulema ollut kiirettä töissä, harrastuksissa ja käynyt omia vanhempiaan auttamassa puidenkaadossa. Seli, seli...[/QUOTE]

Oisko sen pitänyt ennen vai jälkeen imuroinnin sulle luuttua soittaa kun sen valmiiksi ovelle oisit oottamaan laittanut?

Tätä se on, miehen pitää siivota, samalla unohdetaan että mies käy töissä ja tekee muita kodin töitä.

Kokeilkaas feministit joskus laskea yhteen paljonko tunteja mies tekee töitä yms kodin hyväksi, yllätytte miten toiseksi jäätte tehtyinä tunteina.

Ja kyllä, olen ollut kotona hoitamassa lapsia ja kotia, ihan helppoa hommaa verrattuna töihin ja kodin ylläpitoon (polttopuiden teko & kodin kunnostus).

Sopiihan se sellanen että nainen ottaa kirveen kouraan ja alkaa heilumaan, katotaan miten pitkälle sitä jaksaa.

[QUOTE="aloittaja";29311542]Normaalisti se kyllä siivoaa ihan itse jälkensä mutta nyt on jäänyt sitten tekemättä, kuulema ollut kiirettä töissä, harrastuksissa ja käynyt omia vanhempiaan auttamassa puidenkaadossa. Seli, seli...[/QUOTE]

Nostat ihan tolkuttoman äläkän siitä, että miehesi joka normaalisti siivoaa jälkensä ei nyt tällä kertaa ehtinyt tehdä sitä?
Ja tämä on mielestäsi 100% oikeutettua vaikka miehesi on antanut sille selityksen ja ollut pahoillaankin?

Kuulostat aivan vaimoltani 10 vuotta sitten. Hän kiihtyi nollasta sataan juuri kuten sinäkin. Nyt on jo tajunnut, että joskus voi olla kiire ja silloin voi jäädä siivous väliin.

Peyote: Niin ihmetyttää minuakin.

Ja muille ihmettelijöille ei olisi sotkuista jos mies olisi joka ilta siivonnut jälkensä. Nyt oli oluttölkit ja sipsipussit levällään. Pyykkejä ei ole viitsinyt pestä joten pyykkivuori on sit sen mukainen. Ja miksikö kiihdyn vaikka normaalisti siivoaa? No minä olen viimesilläni raskaana tällä hetkellä joten mies kyllä tietää sen että minun on vaikea lattialta alkaa noita roskia noukkimaan.
Ja sinulle joka sanoit että nainen ottaa kirveen kouraan niin olen senkin tehnyt tässä talossa. Meillä tehdään kyllä kaikki yhteisesti, minä olen myös tekemässä fyysiset työt. Kesällä en valita kun nurmikko kasvaa vaan teen sille jotain itsekkin!
Nyt vaan sattui korpeamaan se että viikon ajan kun syö niin astiat on jätetty siihen missä on. Pyykkejä ei ole pesty. Illat on pelattu pelikonsolia, uusia pelejä on vaikka kuinka. Kun herra olisi joka ilta sen 10 min ajan siivonnut jälkiään niin minun ei tarvitsisi nyt raskaushuuruissa ison mahan kanssa noukkia täällä tavaroita.

[QUOTE="aloittaja";29311867]Peyote: Niin ihmetyttää minuakin.

Ja muille ihmettelijöille ei olisi sotkuista jos mies olisi joka ilta siivonnut jälkensä. Nyt oli oluttölkit ja sipsipussit levällään. Pyykkejä ei ole viitsinyt pestä joten pyykkivuori on sit sen mukainen. Ja miksikö kiihdyn vaikka normaalisti siivoaa? No minä olen viimesilläni raskaana tällä hetkellä joten mies kyllä tietää sen että minun on vaikea lattialta alkaa noita roskia noukkimaan.
Ja sinulle joka sanoit että nainen ottaa kirveen kouraan niin olen senkin tehnyt tässä talossa. Meillä tehdään kyllä kaikki yhteisesti, minä olen myös tekemässä fyysiset työt. Kesällä en valita kun nurmikko kasvaa vaan teen sille jotain itsekkin!
Nyt vaan sattui korpeamaan se että viikon ajan kun syö niin astiat on jätetty siihen missä on. Pyykkejä ei ole pesty. Illat on pelattu pelikonsolia, uusia pelejä on vaikka kuinka. Kun herra olisi joka ilta sen 10 min ajan siivonnut jälkiään niin minun ei tarvitsisi nyt raskaushuuruissa ison mahan kanssa noukkia täällä tavaroita.[/QUOTE]

Hyvän perustelun heitit, jos roskaa on ympärillä niin se on jo töykeetä.
Kyllä paikat sotkuseks tulee nopeeta mutta roskaa ei kyl pitäis jättää lojumaan.
Ja niin kiire ei voi olla etteikö mies vois pyykkikoneen laittaa päälle ja sit tyhjätä se kuivumaan jonnekkin.

Ja jos raskaana olet niin laita nyt ihmeessä mies töihin ennenkun sulle käy huonosti.

Hyvän perustelun heitit, jos roskaa on ympärillä niin se on jo töykeetä.
Kyllä paikat sotkuseks tulee nopeeta mutta roskaa ei kyl pitäis jättää lojumaan.
Ja niin kiire ei voi olla etteikö mies vois pyykkikoneen laittaa päälle ja sit tyhjätä se kuivumaan jonnekkin.

Ja jos raskaana olet niin laita nyt ihmeessä mies töihin ennenkun sulle käy huonosti.

Nuo turhat roskat minua eniten ärsyttääkin. Kun ne olisi niin pienellä vaivalla mennyt suoraan roskiinkin.

No nyt olen onneksi rauhoittunut hetken ja miehen kanssa sovittiin että minä hoidan nyt pyykit ja mies lähtee aiemmin töistä tänään ja saa siivota loput. Ei tarvinnut laskuja alkaa jakamaan. :D

Meillä oli joskus tuollaista. Nykyään siivoaa ennenkuin minä tulen lasten kanssa kotiin mummolareissulta. Mutta jättää aina vessan pesemättä, kun ei ole "aikaa".

Vaikka siivoaa, niin silti on hella ihan rasvassa ja tiskikone täynnä puhtaita astioita ja lavuaari täynnä likaisia. Mutta on tosiaan oppinut siivoamaan, koska tietää että minä suutun.

Jos minä saisin joskus olla viikon yksin kotona, tekisin ensimmäisenä suursiivouksen. Sitten ei tarvitsisi kuin pikaisesti imuroida kun perhe tulee kotiin, niin ja pyyhkästä se vessa puhtaaksi.

Muistan aikoinaan kun tulin laitokselta kotiin vauvan kanssa, oli kämppä kuin pommin jäljiltä.

Pyykit oli roikkunut narulla sen 5 päivää "kuivumassa", kauhea siivo keittiössä sekä kissankarvoja joka puolella. Ei siinä silloin auttanut kuin käydä siivoomaan heti kun sai vauvan nukkumaan. Kyllä vitutti.