tekisitkö lisää lapsia,jos sinulla olisi 1 terve ja 2 kehitysvammaista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
niin jos sinulla olisi 1 terve lapsi ja 2 kehitysvammaista. toinen ns,vaikeasti kehitysvammainen, tarvitsisi aina apua ja toinen olisi niin että ei osaisi puhua tai oppisi jotenkin ja muutenkin jäljessä muista. mietin että ite en jaksasi,mutta kaveri meinasi vielä tehdä...ja riski sillä kuulemma melko suuri saada taas kehitysvammainen.

Jos kehitysvammaiset lapset pystyisi hoitamaan kotona, en tekisi lisää lapsia. Luulen, että kolmen lapsen hoitaminen olisi niin rankkaa, että en jaksaisi enempää.

Jos tosissaan halusisin vielä lasta ja mies samoin, jaksettaisiin hyvin tuon lapsimäärän kanssa ja voimia tuntuisi olevan vielä yhdelle, elämässä olisi muuten asiat kunnossa ja tukijoukkoja riittävästi niin miksikäs ei. Tietty riippuisi myös tuosta riskistä, kuinka suuri se olisi ja mihin se liittyisi. Varmasti myös mukana kulkisi sekin ajatus että entä jos tämäkin lapsi on sairas.

En tekisi. Onneksi ei ole yhtään kehitysvammaista tai muutakaan. Ensimmäisenkään jälkeen en olisi enää yehnyt.
Tuttavalla oli eka dpwn ja tekivät toisen, normaali. Eivät enää uskaltaneet onneaan koettaa, ei olisi jaksanut.
Madickelle täytyy nostaa hattua. Toivotaan tämän kolmaanen olevan 'normaali'.

Kolmessa lapsessa on täysi työ ainakin, jos siinä sivussa käy töissä. Miten aika riittäisi useammalle lapselle? Mulla on kolme lasta, joista yksi on vammainen.

En missään nimessä.
2 kolmesta vammaista niin jokuhan tossa mättää..en ymmärrä miksi tieten tahtoen yritetään pykätä lisää kehitysvammaisia muutenkin ylikansoitetulle pallolle.

Miksi ne lapset ovat kehitysvammaisia?
Onko siihen joku geneettinen syy?
En missään nimessä tekisi lisää, jos olisi geneettinen syy. Mun mielestä, tähän maailmaan ei kyllä saisi tietentahtoen saattaa vammaisia lapsia, ihan siksi vaan että haluaa itse lisääntyä.
Se on melkein yhtä pahasti tehty, kuin että geeneiltään terve äiti vetäisi viinaa koko raskausajan ja arvuuttelisi, että onkohan sillä lapsella FAS vai ei.
Lapselta ei kysytä mitään.

• Tykkää
Reactions: Lentokala

Yhteistyössä