Tekisittekö mutkan kotimatkaan julkisessa liikenteessä jos olisitte silloin n.2 tuntia aiemmin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskeleva yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskeleva yh

Vieras
Joinakin päivinä mulla loppuu koulu puoliltapäivin tai yhdeltä. Ainoa linja-auto kotipaikkakunnalle lähtee klo:16 ja matka kestää n.1½ tuntia. Matkaa on siis n.90km eikä mulla ole omaa autoa.

Nyt huomasin, että jos menen junalla eräälle toiselle paikkakunnalle n.80km päähän opiskelupaikkakunnasta niin pääsen sieltä sitten linja-autolla kotipaikkakunnalle. Tuolta toiselta paikkakunnalta on myös n. 90km kotiin.

Onhan tuo aikamoinen mutka, mutta olisin kotona siis noin kaksi tuntia aikaisemmin. Juna maksaisi vähän alle 6€ opiskelijahintaan. Linja-autoon mulla on koulumatkatuettu kortti ja on aivan sama millä välillä tuon käytän kun se kuljettu matka on sama.

Tämä tapahtuisi 1-2 kertaa viikossa, ei välttämättä joinakin viikkoina sitä yhtäkään kertaa.

Totta ihmeessä tekisin! Toinen vaihtoehto on kimppakyyti. Eikö ole ketään menossa teille päin tai linja-autoyhteyden päähän? Toi 6€ on kyllä niin halpa, ettei paljon eroa kimppakyydistä.

[QUOTE="vieras";26983087]Totta ihmeessä tekisin! Toinen vaihtoehto on kimppakyyti. Eikö ole ketään menossa teille päin tai linja-autoyhteyden päähän? Toi 6€ on kyllä niin halpa, ettei paljon eroa kimppakyydistä.[/QUOTE]

Ei taida olla eikä varsinkaan niinä aikoina kun mä tarvitsisin kyytiä. Kun olisikin oma auto, niin ei tarvitsisi tuhria odotella aamuisin ja iltapäivisin.

[QUOTE="a p";26983146]En mä viihdy koululla rauhattomassa paikassa tekemässä opiskelujuttuja. Mielummin keskityn niihin ihan vain kotona. Lisäksi olisi lasten etu, että olen aiemmin kotona. Eikä kyllä aina jaksa niin tuhottoman pitkiä päiviä kun ne ovat matkoineen lähes 12 tuntia.[/QUOTE]

No niin, eikun kotiin vain sitten mahd. pian :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26983203:
Tekisin kyllä! Opiskella voit sitten vaikka siellä junassa/bussissakin, mutta silti olisit sen kaksi tuntia aiemmin kotona :)

Yleensä olen kotimatkalla niin väsynyt, että mä vain nuokun. :D

Yhteistyössä