Hae Anna.fi-sivustolta

Television tarjonta

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä toosa kiinni, 10.03.2015.

1. toosa kiinni Vierailija

Paljon tyhjänpäiväistä turinaa tarjotaan tänä aikana katsojille television puolelta.
    Suurin osa näyttää olevan ns.tosi Tv touhua.
    Tuokin "Rakas sinusta on tullut pullukka" joutaa romukoppaan. Siihen tuhraantuu vain hyvää aikaa,jonka voisi käyttää esimerkiksi näyttämällä joku vanha amerikkalainen elokuva,joita Teema joskus näyttää. Niitä ainakin minä jaksan katsoa.
    Kuka katsoo tuotakin Suomen huonoin kuski? Niitä piruja,kun on tiet täynnä niin miksi ne vielä telkkariin tuodaan ärsyttämään?
    Näköjään tavallisten ihmisten pitää tienata toimittajillekkin ruokarahat!:mad:

2. Toosateevee Vierailija

Minäkin jätän uollaiset ohjelmat väliin mutta niillä täytynee olla katsojia kun niitä kannattaa televisiossa näyttää. Makunsa kullakin.

Dokumentit on ihania samoin poliisisarjoja on kiva katsella sisustusohjelmista nyt puhumattakaan. Grand Desings -ohjelmaa olen myös seurannut. Elokuvat jää usein katsomatta kun menen nukkumaan niin aikaisin.

Minulla on televisio jolla on katsoa myös netin tarjontaa (Ruutu, Katsomo ja Yle Areena) minulla on myös maksullinen elokuvakanava jossa on myös sarjoja eli voin katso vain sitä mitä halua ja milloin haluan.

3. Lissu Vierailija

No näinhän se meni, että kun tuli pakollinen mediavero, ei ole mitään väliä enää, mitä sieltä telkkarista tulee. Uusintoja uusintojen perään. Ja mitä ihmettä ne on nämä jatkuvat ruoanteko-ohjelmat? Muutenkin todella täysin tyhjänpäiväisiä ohjelmia.

Minua raivostuttaa tämä nykyinen tyyli tehdä ohjelmia niin, että juontaja puhuu puolihuutoa ja nopeaan tahtiin, ihan kuin urheiluselostajat ja samalla koko ajan taustalla jumputtaa joku musiikintapainen, jumputi pumputi pum pum pum pum vaan koko ajan. Yritä siinä sitten saada selvää mistään. En katso mitään ohjelmia, enää, missä on Janne Kataja, koska jostain syystä sitä tyyppiä suositaan näissä jumputi pumpum-ohjelmissa. Tiedän jo siis etukäteen, että ei kannata katsoa. Ei kai siinä kaverissa muuten mitään vikaa olisi.

Ja todella, miksi pitää katsoa samoja uusintoja vuodesta toiseen? Tykkäsin aikoinaan kyllä katsoa näitä poliisit-ohjelmia, mutta nyt musta tuntuu, että olen nähnyt ne samat jaksot jo varmaan kolme tai neljä kertaa. Kuulemma joskus pitäisi alkaa ihan uudetkin jaksot, mutta aina kun avaan telkkarin sen toivossa, joka kerta tulee jakso, jonka olen jo ennen nähnyt. Ja noita ihmeellisiä amerikkalaisia sarjoja, jotka on kaikki samanlaisia, tuntuu tulevan joka tuutista. Kauniit ja rohkeat -tyyliin tehtyjä ihmissuhdesotkuja, jotka ei kiinnosta pätkääkään. Johdannossa on aina jotain tämmöistä: "Daryl saa kuulla hämmentävän uutisen ja odottaa ratkaisua Billyltä. Jenny on tehnyt päätöksensä ja Alicella on edelleen vaikeuksia jne jne jne."

Olen alkanut inhota amerikkalaisia ohjelmia muutenkin, niissä ihmiset esittelee lumivalkoisia hampaitaan ja kiekuu ja huutaa kuin viimeistä päivää. Jopa tämä lääkärit-sarja, missä pitäisi puhua oikeista asioista, on pelkkää hampaitten esittelyä ja naurunkaakotusta. Sitä "Oh my God!" -kiljumista en enää jaksa kuunnella yhtään. Onneksi englantilaiset puhuu normaalimmin ja tekee muutenkin parempia ohjelmia.

4. Ihanliikaa Vierailija

Televisiosta tulee ihan liikaa hyviäkin ohjelmia. Enää ei voit keskustella television tarjonnasta, kun kaikilla on omat suosikkinsa. Päivittäin tulee esimerkiksi Emmerdale, jonka taso on tosin lähtenyt laskuun.
    Monet dokumentit ja ajankohtaisohjelmat ovat hyviä. Minut on yllättänyt myös Ensitreffit alttarilla. Saksalaiset ja englantilaiset poliisisarjat ovat pääasiassa hyviä. Kun joukkoon lisätään muutama kiinnostava elokuva, on jatkuvasti valittava, mitä ennättää katsoa.

5. toista mieltä Vierailija

Enemmistönä on kuitenkin uusinnat. Kokeilkaa vaikka joskus selata kanavia, niin joka ohjelma siellä on uusintana. Nämä rikossarjat ja muut dokumentit on ihan liian harvassa. Gran Desingn on myös jo monettako kertaa uusintana. Sen yhen naisen mies on kuollu jo ainakin 6 kertaa, hahhah. Ne jättisuuret huushollit on kuin jotain laitoksia, mitä joku pariskunta tuollaisella tekee, kun ei oo edes lapsia. Budjetti on aina alakanttiin. Laittasivat jo heti alussa suuremman budjetin, niin ei sitte puolella nouse. Sekin yks betonilaatikko oli ihan hirvee ja se peltiseinähuusholli, ihan ku joku tehdas. Läskiohjelmat ei kiinnosta tippaakaan, kokkiohjelmat eikä rikkaat kuminaamaseurapiirirouvat, jotka vain haukkuu toisia.

6. hyviä ohjelmia? Vierailija

Hyviä ohjelmia tulee liian vähän, minun mielestä. En minä nyt tiedä tuosta ensitreffit alttarilla-ohjelmastakaan, uusintoina sekin tulee koko ajan. Eiköhän tule ainakin kolmeen kertaan sama jakso. Kyllähän sillä ohjelma-aikaa saadaan täytetyksi. Alkaa kyllästyttää, kun toivoisi, että ohjelma menisi jo eteenpäinkin eikä aina vaan junnaisi uusintoina.

Elokuvia tulee kyllä, mutta lähinnä sellaisia, jotka ei minua jaksa kiinnostaa. En pidä mistään agentti- ja väkivaltaelokuvista, enkä mistään fantasiajutuista. Sellaisia "Ja keskellä virtaa joki" tai "Brokeback Mountain" -tyyppisiä tosi upeita elokuvia tulee äärimmäisen harvoin, jos niitä enää edes tehdäänkään. Kaikki on tätä räiskimisväkivaltaa tai sitten jotain teininuorten juttuja.

Musiikkiohjelmia en katso enää ollenkaan, koska ne on menneet aivan älyttömiksi huutamisiksi ja hyppimisiksi. Tuuletetaan tuulettamisen perään ja kiljutaan ja hihkutaan, en minä jaksa sellaista. Sen takia en katso enää mitään tanssii tähtien kanssa-juttujakaan, vaikka se on olevinaan niin kauhean tärkeä ja jännittävä juttu, että se pitää jo ihan uutisissakin noteerata ja lehdet hehkuttaa siitä viikkotolkulla. Mulle kaikki tuollainen alkaa kääntyä itseään vastaan. Katselisin mieluiten hyviä elokuvia ja dokumentteja. En väitä, etteikö joskus sellaisiakin tule, mutta jos joku hyvä dokkari tulee kerran viikossa, niin ei se vielä koko viikon ohjelmatarjontaa pelasta, varsinkaan kun se sitten esitetään useamman kerran sekin.

Antiikkia antiikkia ja Rojua rojua -ohjelmat on hyviä ja mielenkiintoisia. Niissä sentään vielä puhutaan normaalilla äänellä ja vieläpä niin, että ei joka lausettta lopeteta kiekaisemalla lopputavua yläilmoihin, tapa, joka näkyy tulleen jäädäkseen nuorille juontajille. Sitä on äärimmäisen vastenmielistä kuunnella. Eli kunnon puheopetukseen pitäisi järjestää ihminen, joka päästetään tekemään juontoja televisioon. Nuortenohjelmissa tehkööt miten tykkäävät, mutta jos ohjelma on tarkoitettu koko perheen ohjelmaksi, niin sehän tarkoittaa silloin myös meitä yli viisikymppisiä, joille tuollainen puhetapa ottaa pahasti korvaan. Olen kerran yhden ystäväni kanssa lähtenyt kesken pois luentotilaisuudesta, jossa nuori neito painotti joka lauseessa viimeisen sanan viimeistä tavua. Se kuulosti niin ärsyttävältä, että lähdimme pois, vaikka aihe olisikin ollut mielenkiintoinen. Jätimme kyllä palautetta, kun sellainen lomake yleisölle jaettiin.

7. telkuton jo kauan Vierailija

Katson ohjelmia vain netistä. Tämänkin viestiketjun avulla pysyn hieman kartalla ohjelmatarjonnasta. Nykyään en edes viitsi katsoa tv:n ohjelmatietoja.

Tykkäsin Tähdet tähdet ohjelmasta. Varsinkin Arjan punk-look oli upea.
    Vasta nyt tajua mistä punkissa on kyse. Pelkäsin vallan mahdottomasti noita otuksia 80-luvulla.
    Odotin vain milloin jengi vetää pyörän kettingit esiin ja alkaa mätkiä minua, kun selvitin työmatkaani kävellen Vantaan puolella.

Oloni oli äsken huono ja nyt helpotti. Olen kai syönyt ihan mitä sattuu ja töissäkin on ollut hieman stressiä.

Miksi ette ellit käy oikeissa elokuvissa. Työkaveri sanoi käyvänsä katsomassa elokuva-arkiston eli Orionin elokuvia. Jostain syystä en ole vielä sinne selvinnyt. Harmittaa vieläkin, kun jäi näkemättä Monica Z, Kino Engelissä. Näytös oli loppuunmyyty.

Ellien tv-friikit palstalla on nostettu ylös Tuulen viemää ketju. Olen aikoinaan kommentoinut ketjuun. Tänään muuten tuuli aika kovasti, kun seisoin bussipysäkillä. Kävin Lidlissä, kun kotikulman myymälä on remontissa.

Jos tosiaan telkkarista ei tule mitään katsottavaa tehkää kännykällä omia videoita.
    Puhuin äsken puhelimessa ja samalla katsoin ruudulla naamaani. Ja vähän aikaa sitten katsoin verkkopankista onko e-laskuni netistä vihdoin maksussa. Näin se elämä soljuu sähläten ja söhläten. Aika kuluu ihan mukavasti ilman telkkaria.

Jos minä olisin esiintymässä niin tokkopa yksikään katsoja lähtisi jääkaapille.
    Ainakin jos olisin yhtä vatsatautisen näköinen kuin tänä iltana.

Nyt menen nukkumaan. Hyveli yöteli Upponallea lainaten.
    Ps. Edellinen kirjoittaja on sanataituri ja upea kirjoittaja. Hauskaa huumoria, josta pidän.

8. nirsoo Vierailija

Minäkin olen aina inhonnut ohjelmaa Suomen huonoin kuski. Selvästi feikki. Jos noin urpot kuskit saavat kortin niin ihmettelen. Naiset huutavt ja ajelevat päin paaluja. Sitten muka ihmetellään ja kauhistellaan. Lieneekö Amerikoista tuokin ohjelma kopioitu. Kanava kääntyy välittömästi.
    Toinen ohjelma on oliko se parhaat kotivideot. Ei naurata yhtään. Väkisin väännettyjä videonpätkiä. Kanava vaihtuu.
    Näyttäisivät vaikka Kummelin kaikki vanhat sarjat. Olivat hyviä sai nauraa mahakippurassa. Paras ohjelma mitä ikinä. Myös amerikkalaisia leffoja voisi tulla ja poliisisarjoja, ruotsalaisia tai englantilaisia. Tanssiohjelmant Teemalla ova hyviä (balettiesityksinä ym. taiteellisia tanssiesityksiä).
    Myös jotkut haastatteluohjelmao ovat hyviä mm. E&L.

9. vähän katsova Vierailija

Jotain katson minäkin, mutta todella valikoiden.
    Olen samaa mieltä kuin nimimerkit ´lissu´ ja ´hyviä ohjelmia?´

10. täti stadista Vierailija

Kyllä tuo huonot kuskit oli britanniasta, ja se tuli tööllöstä joskus kymmenen vuotta sitten. Sarja oli kyllä hyvä, ihmiset aitoja ja nauratti. Ihmettelen miksi siitä on tehty tökkö kopio.
    Sama juttu tämä temptation island, sekin on kymmenen vuotta vanha sarja, muistaakseni sarjan ruotsalaisversiossa oli tämä hurriprinssin nykyinen, jonka kanssa menee kai naimisiinkin. Eli siellä saarella tämä tuleva kuninkaallinen on pikkubikineissä yrittänyt hurmata miehiä heh heh. Prinssi ja revyytyttö.

11. vain youtubesta Vierailija

Kummeleita löytyy youtubesta. Mieleen jäi pahaiten sketsi, jossa nainen istahtaa taksin takapenkille. Vuorokeskustelu on värikästä ja lopussa selviää, että taksikuski on nuoren naisen isä.

Jäin taas nettikoukkuun heti aamusta. En ole ehtinyt katsoa edes uutisia.
    Mitä noista hömppäsarjoista hakee ja saa käteen. Mielestäni ei yhtään mitään.

Olen nähnyt Mira Kasslin mainoksia. Juorupalstalta luin, että hän eroaa miehestään.
    Ehkä tuollaisille ohjelmille on markkinarako. Menkääpä itseenne ellit.
    Aika kuluu uskomattoman nopeasti ja päänne on täynnä soopaa.

Nyt vilkaisu uutisiin, netti kiinni ja sitten työmatkalle.

12. Jussin Hilma Vierailija

se mikä minua ärsyttää televisiossa on: lue asiasta enemmän netistä!
    Kaikkien kanavien ajankohtaisohjelmat ja uutiset ovat hyvä esimerkki tästä.
    Jos haluaisin katsoa ne netistä, menisin sinne nettisivuille suoraan enkä avaisi sitä televisiota!!!!

Jos minä olisin tv-toimittaja, olisin helvetin ylpeä siitä, että teen kunnon matskua just niille ihmisille jotka istuvat töllön äärellä. Nettikatsojat olisivat plussaa, mutta se focus, se kohderyhmä olisi ne tyypit jotka ohjelman virallisena esittämisaikana kököttävät ruudun äärellä.

Tottakai kaikki ohjelmat voidaan laittaa digivarastoon josta ne on katsottavissa jälkikäteenkin, mutta televisio on media, jossa ohjelma pitäisi näyttää kokonaisuudessaan just silloin kun se on ohjelmakalenteriin määritetty.

Surkeita kuskeja sun muita reality-sarjoja en katso kun ei ole minkäänlaista kiinnostusta.
    Ajankohtaisohjelmat ja Arto Nyberg on aina hyvä. Näitä "pullo"lapsia olen katsonut, samaten historiaan pohjautuvia dokumentteja. Sunnuntai-aamun luonto-ohjelmat tulee katsottua lähes kaikki. Murdochin murhamysteerit katsoin jostain puolesta välistä. Ensimmäinen kerta oli vahinko, mutta kun siellä on erittäin hyviä kytköksiä keksintöjen ajankohtiin :p, niin tuli enemmänkin seurattua. Viimeksi katsoin useamman jakson Pientä pintaremonttia, mutta silloinkin tulee tehtyä pölyjen pyyhkimistä sun muuta ja enemmän seurattua ohjelmaa kuuntelemalla kuin katsomalla.
    Loiri nuotiolla katsoin satunnaisesti muutaman jakson. Lenita oli, anteeksi tämä, ihan kauhea. Hän puhui jotenkin hassusti Donnerille joka jarrutteli, että emmehän me tunne toisiamme ollenkaan emmekä ole ystäviä.

13. Emmerdale on hyvä sarja. Olen niin ihastunut siihen,että katson joka ilta sen. Milloinkahan se Cameron jää kiinni niistä murhista? Melkoinen kieroilija.:rolleyes:

14. Helppohan siellä Helsingissä on käydä elokuvissa. Luuletko, että keskikokoisissa kaupungeissa näytetään joskus laatuelokuvia saati maaseudulla? Jos joku kiinnostava elokuva tulee, niin se ei taatusti pyöri viikkoa enempää ja esitysajatkin ovat eläkeläisille.

15. helppoa tosiaan Vierailija

Olet täysin oikeassa. Täällä on elokuvien runsaudenpulaa.
    Tykkään katsoa netistä elokuvien trailereita. Armi elää! elokuvaa en menisi katsomaan.
    En ikinä ole tykännyt Donnerista ja viimeisimmät julkisuudessa avautumiset taas vahvistivat mielikuvaa.

Yksi animaatio pitäisi käydä katsomassa. Aikuinen lapseni on kehunut sitä moneen otteeseen.
    Luin ko. elokuvasta artikkelin Finkinon lehdestä.

16. maalaisrouva Vierailija

Pitää vaan odottaa jonkun aikaa, kyllä ne elokuvat sieltä elok.teattereista ja kinoista tulee tv:n ajan kanssa. Ennen oli tossa lähikaupungissa kolmekin kinoa, mutta nyt vaan yksi.

17. Mitä televisiosta Vierailija

Kovin paljon näytätte kuitenkin katsovan televisiota. Ohjelmatarjonta ei ole mikään ongelma, teeveen voi myös pitää kiinni. Itse avaan television muutaman kerran vuodessa. Katson vanhan mustavalkoisen elokuvaklassikon (niitä tulee aivan liian vähän tai sitten ne tulevat liian myöhään illalla, en jaksa ruveta katsomaan yhdeksältä alkavaa elokuvaa, kun seuraavana päivänä on työpäivä). Tai Matkapassin, jos kohde jota esitellään on kiintoisa.

Maailma on täynnä kirjoja, joita voi lukea ja ihan vanhanaikaisesti paperilla, vaikkei se mitenkään muodikasta olekaan.

Kun on päivät pitkät työkseen ruudun äärellä, ei enää vapaa-aikana huvita kuin valikoiden, olipa se ruutu mikä hyvänsä.

Televisiosta on vain tullut jonkinlainen perheenjäsen, valitettavasti. Muistan kun teevee tuli joskus 1950-luvun lopulla ja kavereita ei enää saanut leikkimään, kun piti seurata mitä tuli telkasta ja milloin. Jostain syystä en ole koskaan ollut viehtynyt televisioon ja mielessäni kummastelen ihmisiä, jotka puhuvat ohjelmista ja niiden henkilöistä kuin perheenjäsenistä tai sukulaisista.

18. Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että televisio on ihmisten elämä- ja aikavaras. Passiivinen tvn tuijottaminen ja fantasioissa mukana eläminen vie aikaa siltä vähäiseltä todelliselta elämältä, missä asioita pitäisi aidosti elää ja tuntea.
    Ihmistä ei ole tarkoitettu jatkuvasti istumaan paikallaan ja tuijottamaan eteensä muumioituneena.
    Televisiosta on tullut lapsille sähkömummo, nuorille samaistumisen kohde kaikkine hömppäpömppä bling blingeineen ja aikuisille pako- ja tyhjäkäynnin täyttöpaikka.
    Tiedetään, että media on se mihinkä ihmiset uskovat tänä päivänä kaikkein vähiten, niin miksi kuluttaa aikaansa silkkaan bullshittiin.

19. liikettä Vierailija

Onhan sarjoissakin ne väliajat ihan niinkuin teattereissa. Ne mainosajat nimittäin. ;)
    Silloin voi nousta ottamaan hiukopalaa ja jaloitella vähän. Ei tarvitse istua muumioituneena tuijottaen eteensä.
    Minä ainakin hypin mainoksien ajan ylhäällä ja ohjelman ajankin kudon samalla,ettei se ole yhtämittaista tuijotusta kuvaruutuun.

20. just joo Vierailija

Ei me kaikki olla mitään lukutoukkia. Itse en jaksa lukea hyvä kun yhden sivun, niin pitkästyttävää, väsyttää jo ajajtuskin, kun on satoja sivuja. Kirjastossa en ole käynyt vuosikymmeniin. Dekkareista tykkäsin, vaan ei jaksa nyt keskittyä. Telkkaria on kiva katella ja löhötä, mutta aina sieltä ei oikein tule mitään kiinnostavaa, kun niitä iänkaikkisia uusintoja. Odotan sitä päivää, jolloin uusinnot loppuvat.

21. mutta ei Vierailija

Eipä jaksa lukeakkaan ei ja jos jaksaakin niin silmät ei enää kestä lukemista,joten...:(

22. uusinnoista Vierailija

en pysty ottamaan uusintoihin kantaa kun en omista telkkaria.

Toissailtana veljeni soitti illalla. Telkkarista kulema tulee juttu kotipitäjästämme. Kysyin mikä kanava. Menin sitten nettiin ja ja katsoin Nelosen adoptoidut. Jäin miettimään menneisyyttä. Tiinan tarina liikutti syvältä. Asenteet Kiuruvedellä olivat jyrkät. En aio katsoa sarjaa enempää.

Nukuin hyvin eilisen matkan jälkeen. Tänään jatkamme juhlalla.

Tuo veljeni on outo tyyppi. Miksi hän luulee, että olen aina kärppänä kotiseutujuttuihin. Tietenkin haluaisin remontoida lapsuuskotini taiteen tyyssijaksi, mutta ehkä se jo on sitä rempallaan.

23. mummo kaipaa Vierailija

Minusta olisi hauskaa edes joskus nähdä kuvia kotiseudusta oikein television välittämänä,mutta eihän kaikkea voi saada televisioon. Pitäisi joskus vielä päästä käymään siellä.
    Muutenkin pidän noista erilaisista kotiseutuohjelmista ja ihmisten elämää seuraavista dokumenteista.:)

24. uusinnoista Vierailija

Olin muutama vuosi sitten yötä ohjelmassa näytetyissä hotellissa. Jäin miettimään mistä kahvilasta oli kyse. Ja osuuskauppajuhlat naurattivat. Niistä jäi parhaat lapsuusmuistot.

Harmittaa kun isäni kotiseurat video katosi. Olisi pitänyt opettajan filmata varmuuskopio. Ties vaikka onkin, jos lähettäisin kyselyn.

Ihmeekseni jälkipolvi on alkanut kiinnostua kotiseudustani. Sain tällä viikolla aiheesta kyselyn.

Olen ylpeä taustastani vaikka eräs henkilö luuli muuta.

25. elokuvista Vierailija

Uusintoja tulee joka tuutista. Miksi ei sellaisia elokuvia näytetä, mitä ei ole katsonut aiemmin. Ei ole yhtään mukavaa jos tietää koko ajan mitä tapahtuu kun on monella kanavalla jo näytetty.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri