Teneriffa vai Lanzarote lasten kanssa matkakohteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miramaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miramaaria

Vieras
Tammikuun lopulla olisi tarkoitus lähteä 6- ja 10-vuotiaitten lasten kanssa lomamatkalle. Gran Canarialla on pariin kertaan käyty, joten nyt ajattelimme kohteeksi Teneriffaa tai Lanzarotea. Shoppailumahdollisuudet eivät ole meille tärkeitä. Ennemmin tykkäämme vuokrata auton ja tutustua luontokohteisiin ja paikallisiin kyliin. Eläintarhoja ja vesipuistoja näkyy löytyvän molemmista.

Mielelläni kuulisin etenkin sellaisten kommentteja, jotka ovat käyneet molemmissa kohteissa. Kumpaa suosittelet ja miksi?

Vastaan tähän, vaikken ihan pyytämääsi vastausryhmään kuuluu. Mutta nouseepa aloitus ainakin listalla.
Joo, olen käynyt kummassakin paikassa, mutta Lanzaroten matkasta on jo aikaa eikä silloin ollut vielä lapsia. Eli ei tullut katsottua paikkaa sillä silmällä. Mieleen jäi rannat ja vuoret.

Teneriffan Puerto de la Cruzissa oltiin vuosi sitten 8 vuotiaan kanssa ja oli kyllä mieluinen paikka. Loro Parque oli hänen mielestään tosi nasta. Siam Parkissa emme käyneet, mutta kuulemma on käymisen arvoinen. Sinne pääsee helposti joko bussilla tai vuokra-autolla.
Ja Teide tietysti on nähtävyys, joka kiinnostaa varmasti.

Lanzarotesta en tiedä, mutta Teneriffa on kyllä huono lapsille jos uimarantoja ajattelee. Niitä siellä ei kunnollisia ole. Merivesialtaat Santa Cruzissa, mutta muuten laavarantaa. Sama saaren eteläreunan lomakohteissa. Mustaa rantaa. Gran Canaria, siitä kersat tykkäsi.

Kyllä Teneriffalla ainakin Playa del Inglesissä on pitkä, lapsillekin sopiva hiekkaranta. Tietysti, jos hotelli on Puerto de la Cruzissa, niin sinne on pitkä matka, eikä joka päivä pääse.

Viime tammikuussa olimme lasten (8 ja 12) Lanzarotella Playa Blancassa. Voin lämpimästi suositella. Lämmitetyt altaat ja merikin hiekkarantoineen lähellä. 2015 olimme Teneriffalla Los Gigantesissa ja se ei ihan uimaloma ollut. Meressä kyllä pysty uimaan. Todella erilainen paikka. Mukava sekin mutta jos muksut sais päättää niin Lanzarote voittais kevyesti ja Flamingo Beach Resort oli todella mahtava hotelli.

mitä vikaa mustassa rannassa? Oltiin itse Costa Adejessa (Sunwing Fanabe beach), hotskun lähellä oli ranta joka oli tosi jees, lapset rakasti vaikka hiekka oli mustaa.

En ole käynyt Lanzarotella, mutta ylläolevaan kohteeseen olemme lähdössä toista kertaa, uskallan suositella. Viimeksi tuli nähtyä Loro Park, tällä kertaa Teide kiinnostaisi.

Lanzarote saattaa olla välillä hieman tuulinen.
Muuten oli jees paikka. Monipuolinen, voi vierailla sukellusveneessä, ratsastaa kamelilla, tulivuoret. Viettää rantaelämän lisäksi myös kaupunkilomaa.

Olin veljeni perheen kanssa Teneriffalla, Puerto de la Cruz-lomalla viime talvena. Kaupunki on itsessään vanha ja kaupungin tuntuinen. Itse rannalta puuttuu isot turistihotellit. Kaunis paikka. Uiminen sujui merivesialtailla, mutta olihan siellä myös aivan rannallakin uimapaikkoja jossain suojassa tietenkin. Tuntui, että aina rannalla tyrskysi Atlannin aallot kaupungin kohdalla. Kävimme aidolla rannalla myös, en muista nimeä, mutta rannan takana oli banaanipuita mahdottoman iso viljelmä. Se oli laavahiekkaa ja mustaa. Koko pohjoinen osa Teneriffaa on vehmasta ja vihreää ja tosi kaunista.
Kerran vuokrasimme auton ja ajoimme ylös Teidelle. Kuin kuun maisemaa. Ihanaa. Sitten toista syrjää alas etelärannikolle. Siellä sitten oli niitö isoja rantahotelleita ja tyypillistä turistimeininkiä suurimmalta osin. Itse se matka Teiden kautta sinne oli seikkailua ja siitä lapset pitivät. Pelottavia serpentiiniteitä.
Joka tapauksessa, joka paikka on kiva. Niin myös Gran Canaria. Muista Kanarian saarista ei ole kokemusta.

en musita olin niin pieni ku nteneriffalla olin . Mut oltiin tuolla puerto ricossa skidin kaa ja siellä on toi angry bird puisto ja itte tykkäsin paikallisista tulin toimeen ja siellä ei ollut sellasta tyrkytyst paitsi kerran tuli häirtsee kun oltiin raflas syömäs ainiin ruoka oli kyl tosi hyvä ja jos valitti nii nsai uuden pihvin kun se oli purukumimaista sit tuli bueno ystävällistä sakkii mut ei sillai nsliizillä tavalla mielestäni sit ne tykkää heitellä lentopusui lapsille niin ei kannata hätkähtää haha yks nainenkin tek isellasen äännekkään muiskin äänen suullaan ja itte tykkään tehä samanlailla aina välillä. siellä ol isellanen tosi hieno vanha tie vuoren rinnettä ja helaktin kauniit maisetmat kun alhaalla tyrskyy meri ja joo olihan siellä turistei mut ei se haittaa kun ei sitä funaile ja mee niille pakettimatkoille kuuntelee narisevaa opasta ja istumaan busseissa tunti tuolkulal itekkin voi lähtee bussilla kierteleen ja käytiin agualandissa ja joo käytiin tsiigailees tytyön kaa eläintarhaa. hmm tulipa mieleen että nuissa maissa voisi olla joku lasten turvaistuin vuokra paikka ja kärryille tietty kun tuolal niissä hyvin harvoin oli esi mtakseissa sellasta sit löyty. vähentäis sitä kuletusta kyl.

ja en muista mikä mesta se oli mut anita hirvonen oli siellä ja sillä alueella tuli jätti aaltoi mukava naine se anita kyl :)...

mut kato se paikka viel jos kiinnostaa..

Yhteistyössä