teneriffan Puerto de la Cruziin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
eli suurimmaksi osaksi kaikki on tykännyt :) mie en rantalomaa halua :) kyl me taidetaan suunnata tuonne.mutta tuo ajankohta on viä hakusessa.ei ehkä oo kiva jos koko ajan sataa.mut meidän tuuril se sataa lähettiin millo vua ;)

Jos, ette halua aurinko lomaa niin valitkaa joku muu paikka kuin kanariansaaret!

siis haluan aurinko loman,mut en pelkkää rantalomaa....niin kuin tuossa yllä kirjoitin..mielestäni selväsi :)et ei kiva jos sataa koko ajan,mut sitähän ei voi tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli suurimmaksi osaksi kaikki on tykännyt :) mie en rantalomaa halua :) kyl me taidetaan suunnata tuonne.mutta tuo ajankohta on viä hakusessa.ei ehkä oo kiva jos koko ajan sataa.mut meidän tuuril se sataa lähettiin millo vua ;)

Jos, ette halua aurinko lomaa niin valitkaa joku muu paikka kuin kanariansaaret!

siis haluan aurinko loman,mut en pelkkää rantalomaa....niin kuin tuossa yllä kirjoitin..mielestäni selväsi :)et ei kiva jos sataa koko ajan,mut sitähän ei voi tietää...

No varaudu, että puertossa on sitten niin, että jos aamulla ei ole pilvenhattaraakaan ja menette hieman pidemmälle, niin tunnissa voi olla koko taivas pilvien peitossa ja alkaa sataan! Americanossa ei ole näin, koska ei ole niitä vuoristoja ihan vierellä.

No varaudu, että puertossa on sitten niin, että jos aamulla ei ole pilvenhattaraakaan ja menette hieman pidemmälle, niin tunnissa voi olla koko taivas pilvien peitossa ja alkaa sataan! Americanossa ei ole näin, koska ei ole niitä vuoristoja ihan vierellä.

sadevaatteet mukaan ;) heh! toinen paikka mikä kiinnostaa on kreeta,hanian kaupunki :) pähkäiltävää riittää.

sadevaatteet mukaan ;) heh! toinen paikka mikä kiinnostaa on kreeta,hanian kaupunki :) pähkäiltävää riittää.

Menkää haniaan ennemmin!

Mää oon käynyt 10:ssä eri maassa ja voin sanoa, että tuo Puerto de la crues on kaikista huonoin paikka. Täydellinen turistirysä, ilmasto tosi heikko yms. Kreikan Hania on paljon parempi ja lämpimämpi (riippuen toki mihinaikaan vuodesta menette). Myös Kreikan kulttuuri on tosi antavaa, toisin kuin Kanariasaarelaisilla ei juuri kulttuuria olekaan verrattuna esim. Kreikkaan tjms.

Ollaan oltu, ihanan vehreä paikka ! Oikea paratiisi.
Ei mikään rantalomakohde mutta muuten katseltavaa ja kierreltävää paljon.
Me oltiin helmikuussa ja satoi paljon.
Sadekuuroja tuli vähän väliä ja rankkoja.
Ei päästy Teidelle retkelle kun oli satanut siellä huipulla niin paljon lunta että tiet tukossa !
Paljon rappusia ja korkeuseroja, kivoja ravintoloita ja kauppoja, aitoa espanjalaista elämää mitä ei noista vartavasten turisteille rakennetuista lomakohteista löydä.
Me tykättiin kyllä.

Menkää haniaan ennemmin!

Mää oon käynyt 10:ssä eri maassa ja voin sanoa, että tuo Puerto de la crues on kaikista huonoin paikka. Täydellinen turistirysä, ilmasto tosi heikko yms. Kreikan Hania on paljon parempi ja lämpimämpi (riippuen toki mihinaikaan vuodesta menette). Myös Kreikan kulttuuri on tosi antavaa, toisin kuin Kanariasaarelaisilla ei juuri kulttuuria olekaan verrattuna esim. Kreikkaan tjms.

Hania on persiistä. Pelkkää turistikrääsää ja huonoa palvelua ja kalliita hintoja.

mitkä kuukaudet on ne ku kannattaa lähtee johki päin?"nolona"...et oes hyvät ilmat.jos jollain on viä jotai kohdetta ni laita ehdotus :) kiitos.

No vähän riippuu kohteesta. Kannattaa katsoa kohdetietoja ja sen mukaan valita aika, jos aikaa pystyy valitsemaan. jos aikaa ei pysty valitsemaan kannattaa valita joku paikka sen mukaan mikä on paras siihen aikaan nähden.

Jos helmi-maaliskuu on ainoa vaihtoehto, niin kyllä puerto hanian voittaa (haniassa kylmä, kun taas puertossa tasaisen lämmintä)

Entäs sit pääsiäisen tienoo? Pääsiäinen ens vuonna huhtikuun alussa. Jos haluaa silloin lämpimään ni vissiin Kanarian saaret ois se ainoahko vaihtoehto Euroopassa? Tai sit toinen kai se yks saari... se missä on niitä kastelukanavia ja vehreää luontoa, mutta ei taida lasten kanssa olla paras.

Mietin siis itsekin näitä vaihtoehtoja. Ja nyt alkoi jo vähän huvittamaan tuo Piparisuun "oon matkustellut paljon" Sori, mutta 10 maata ei vielä välttämättä ole paljon, ja ihmiset hakee eri asioita lomiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hyppään mukaan:
Entäs sit pääsiäisen tienoo? Pääsiäinen ens vuonna huhtikuun alussa. Jos haluaa silloin lämpimään ni vissiin Kanarian saaret ois se ainoahko vaihtoehto Euroopassa? Tai sit toinen kai se yks saari... se missä on niitä kastelukanavia ja vehreää luontoa, mutta ei taida lasten kanssa olla paras.

Mietin siis itsekin näitä vaihtoehtoja. Ja nyt alkoi jo vähän huvittamaan tuo Piparisuun "oon matkustellut paljon" Sori, mutta 10 maata ei vielä välttämättä ole paljon, ja ihmiset hakee eri asioita lomiltaan.

No 10 maata on mun ikään nähden aika paljon. Ja on myös muutenkin aika paljon kun puhutaan lomamatkoista ja nimenomaa eri maista.

Ja tottakai hakee eriasioita lomalta. Siksi onkin hyvä, että tietää mitä odottaa.

Muakin vähän hymyilytti. Mutta sillai hyväntahtoisesti vaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Sillain minäkin sen tarkotin. Toivottavasti ei Pipari loukkaantunut :) Kuin vanha sä muuten olet? Mä nyt olenkin kolmekymppinen vanha kääkkä, ja käynyt 8 maassa, mikä mielestäni ei ole erityisen paljon, jos ei vähänkään.

Ja tietääkö tosta pääsiäisen tienoosta kukaan? Mihin kannattaisi suunnata?

kiitos vastauksista :) meillä oes mahdollista lähtee tammi-toukokuun välillä.ehkä jopa ennen joulua..mut mieluummin vasta ens vuoden puolella just tuo helmi,-maalis,mut ei pakollinen :) mulle toi 10 maata on paljon,ku en oo käyny ku tallinnassa ja tukholmassa,he!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Sillain minäkin sen tarkotin. Toivottavasti ei Pipari loukkaantunut :) Kuin vanha sä muuten olet? Mä nyt olenkin kolmekymppinen vanha kääkkä, ja käynyt 8 maassa, mikä mielestäni ei ole erityisen paljon, jos ei vähänkään.

Ja tietääkö tosta pääsiäisen tienoosta kukaan? Mihin kannattaisi suunnata?
*nyyyyyyh* *vetäytyy kuoreensa itku poskella*

Heh, no ei vaiskaan

No olen sua nuorempi ihan vuosia. Ja kyse oli 10:ssä _eri_maassa. Samassa maassa eri puolilla olen ollut useammin, joten on tullut tutuksi monien maiden etelä ja pohjoispuolet, eri saaret yms.

Kyllä tuolla määrällä jo käsityksen saa mm. rantalomien erillaisuudesta ja ihan vapain mielin pystyy mm. kreikan, kanariansaaren (kuuluu siis espanjaan), espanjan mantereen, Mallorgan (kuuluu myös espanjaan), cyproksen, turkin, italian, Hanian, Kreikan mantereen, Kosin, Kreetan (nuo jälkimmäiset kuuluu kaikki Kreikkaan) yms. muita maita hyvin vertaileen.

kiitos vastauksista :) meillä oes mahdollista lähtee tammi-toukokuun välillä.ehkä jopa ennen joulua..mut mieluummin vasta ens vuoden puolella just tuo helmi,-maalis,mut ei pakollinen :) mulle toi 10 maata on paljon,ku en oo käyny ku tallinnassa ja tukholmassa,he!

Kannattaa katsoa tietoja kuinka lämmin maassa on juuri noissa ajoissa. Mun muistaakseni noilla ajoilla koko Kreikka,Turkki yms. on tosi kylmiä, vedet on jäätäviä yms. Joten tuohon aikaan nähden tuo puerto de la cruz on ihan jees vaihtoehto.

Ja jos tosiaan, et ole käynyt muissa maissa, niin satavarmaan tuo paikka on todella ihana! Mun mies tykkäs paikasta ihan sikana, kun ei ollut käynyt muualla. Mutta kun on käynyt muualla ja osaa hieman verrata, voi myös pettyä (kuten mulle kävi). Mutta jos ei ole kokemusta muualta, niin tuo voi olla tosi hieno kokemus ja elämys!

Hola, mä olen matkustanut paljon, ja vastailin ap:lle sillä silmällä, että hän haluaa talvella kanarialle (lämpöä ). Koko kanaria on turistien valloittama, mutta puerto de la cruzin pohjana on kuitenkin oikea vanha satamakaupunki, joka yhä näkyy siellä. Ei siis ole alunperin tehty vain turisteille.

Me oltiin tammikuussa, oli oikein kiva sää, joka päivä yli +20, muutamana päivänä liinakin kuuma, eli reilusti yli +25 (oltiin vauvan kanssa). Ei satanut kertaakaan, välillä taivaalle ajelehti tummat pilvet, mutta yhtä vauhdilla ajelehtivat myös pois.

Jos haluaa talvella matkustaa jonnekin lämpimään, niin kanaria on lähin. Toisaalta punaisenmeren rannikko (egypti). Sekin on niitä hotellikaupunkeja täynnä, kulttuuri ja historia haettava kauempaa. Toki egypti on yksi hienoimmista kohteista, joissa mä olen käynyt (tosin kairossa asuttiin).

Jos taas on varaa valita ajassa ja paikassa, niin kanaria on kyllä viimeisimpiä kohteita mihin itse menisin, etenkin jos EI ole lapset mukana. Eli miehen kanssa kaksin menisin melkein mihin tahansa muualle.

kiitos.eiköhän me johonki lopputulokseen päästä:) afrikka,intia,thaimaa oes sellasia mihin todella haluaisin..mut ei raaski lapsista olla erossa 2viikkoa..viikon takia ku sinne ee kannata lähtee.mut ehkä me joskus lähetään koko perhe :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Jos taas on varaa valita ajassa ja paikassa, niin kanaria on kyllä viimeisimpiä kohteita mihin itse menisin, etenkin jos EI ole lapset mukana. Eli miehen kanssa kaksin menisin melkein mihin tahansa muualle.

Mä ajattelen samoin, mutta nyt nimenomaan haluan mennä lasten kanssa (2v. ja 4/5v.) niin kohde pitää valita sen mukaan. Toi kuulosti kivalta lapsille ja itselle! :D Nyt vain kun saisi tietää hyvän ajankohdan.. Kevättalvella, mutta koska?

Hola, mä olen matkustanut paljon, ja vastailin ap:lle sillä silmällä, että hän haluaa talvella kanarialle (lämpöä ). Koko kanaria on turistien valloittama, mutta puerto de la cruzin pohjana on kuitenkin oikea vanha satamakaupunki, joka yhä näkyy siellä. Ei siis ole alunperin tehty vain turisteille.

Me oltiin tammikuussa, oli oikein kiva sää, joka päivä yli +20, muutamana päivänä liinakin kuuma, eli reilusti yli +25 (oltiin vauvan kanssa). Ei satanut kertaakaan, välillä taivaalle ajelehti tummat pilvet, mutta yhtä vauhdilla ajelehtivat myös pois.

Jos haluaa talvella matkustaa jonnekin lämpimään, niin kanaria on lähin. Toisaalta punaisenmeren rannikko (egypti). Sekin on niitä hotellikaupunkeja täynnä, kulttuuri ja historia haettava kauempaa. Toki egypti on yksi hienoimmista kohteista, joissa mä olen käynyt (tosin kairossa asuttiin).

mihis menisti jos kahestaan lähtisitte? :)

menisitte...

Jos pitää (kevät)talvella mennä, niin esim. Madeiralle. Kanarialta tuo Teneriffa on kyllä hyvä valinta, etenkin sen tulivuoren takia, se oli tosi vaikuttava.

Jos toukokuu ja viikko, niin Rooma, Pariisi, Praha, Barcelona ym. ihanat klassikkokaupungit. Tai sitten "erikoisempia" (ainakin vähän) suht läheltä: Istanbul, Casablanca (Marokko), Tunisia, Egypti, Korsika, Malta...

Yhteistyössä